Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3303 ggr
[chriistina]
0

nya burar...

Jag fundera lite om mina två kaniner som bor tillsammans ska få nya burar till sommaren.
Har en bra bur till dem nu, men skulle gärna se de hade en Hage i direkt anslutning så de kan gå ut och in som de vill. Men det går inte fixa med den bur de har nu så måste bygga en ny.

Jag har själv en hel del tankar om buren, har byggt ett par genom åren och vet rätt bra vad som funkar och inte funkar.
Men skulle ända gärna vilja höra med er…
Om ni skulle bygga en en fackare för två kaniner som under hela dagen ska ha tillgång till en stooor Hage. Hur hade denna bur sett ut? Mått? Två rum, ett rum?
Allt är välkommet ^^ Bygger jag nytt ska den bli perfeckt ;)

[Niike]
0

putt

Kiwanu
0

putt

lingo-lovers
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

putt Skrattande

jag är ingen hejjare på att bygga…..

DEMNJA
0

Det beror ju lite på hur kaninerna är också tänker jag. Kommer de ALLTID fram när du kommer så går det ju bra att tex. ha hagen under buren, men om de inte gör det kan det ju bli lite besvärligt. Då kanske det skulle gå att sätta hagen jäms med buren och sätta en liten lucka på ena kortsidan av buren där de kan skutta ut till hagen. Och sen ha öppningsbart tak på hagen så att du kan kliva i om du vill. Både för att hämta kaniner som inte kommer självmant och för att sitta där i och mysa med dem :) Fast det tar ju lite mer plats. Samtidigt skulle du kunna sätta en lucka så att du kan stänga om du av nån anledning inte vill ha dem i hagen. Och även bygga så att hela hagen går att koppla loss från resten av buren.

Stora dörrar framifrån, inte för hög och inte för låg bur. Den ska ju vara så enkel som möjligt att rengöra..

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

damparu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kan ju lägga in en bild på min bur Glad den kanske kan ge dig lite inspirationFlört

(det blev 2 inlägg så jag lägger upp 2 bilder (:)

// Ludde

damparu
0

jag kan ju lägga in en bild på min bur Glad den kanske kan ge dig lite inspirationFlört

// Ludde

[Wera]
0

Finns jätte många olika sätt att bygga.
Jag tror jag skulle ha byggt en bur med en del och ha en mörk del utan vägg i mellan så det skulle vara som ett rum, inte som en sovdel.
Och så skulle jag ha buren rakt i gården, om jag inte skulle köpt "hundgårdsgaller" och montera upp gården som på bilden, skulle jag byggt med träramar och sätta upp minknät/putsnät överallt.

Som en vanlig hundgård fast en bur i ^^

[Wera]
0

Från sidan.

Min kompis hade en stoor bur med två delar, en mörk del. Den hade ett hål i väggen på baksidan där hon stoppa upp en planka så kunde dom skutta ner i en Hage gjord på kompostgaller (enbart under dagen, så säkrare gård går ju att göra) och buren var då utanför hagen, så man kan ju bygga upp en slags "hundgård" och göra ett hål i nätet, där hålet är i burväggen så är buren utanför ch så går en planka ner, då är buren utanför. Har ingen bild på buren tyvärr.

[Wera]
0

Man kan ha buren mitt i gården :P

Jag skulle nog haft måtten 125x60x60cm, 100x60x60cm eller 130x70x60cm, för de kommer ju ha tillgång till gård så måtten behöver inte vara så stort för två kaniner tycker jag.