Vill, men får inte.
**Hej på er ..
**Är lite ledsen / sur just nu. Jag har blivit helt förälskad i två små kaninungar (honor, systrar), och vill sååå gärna köpa dem. Men det finns då ett problem (såklart), och det är det att jag inte FÅR. Frågade min mamma idag, och som jag förväntade mig sa hon nej.
-"Nej, vi ska inte ha fler djur. Och du har ju redan en, duger inte den?" Sa hon ._. Pappa har jag inte frågat ännu, men han kommer väl bara säga att jag ska lyssna på mamma.
Vad ska jag ta mig till? Kan inte släppa de där kaninungarna! Jag är inne på sidan och kollar minst 3 gånger om dagen, och har redan hittat en billig bur på blocket.se .. >_< Gah! Någon som har något vettigt tips??
Kaninen på den bifogade bilden är en av kaninerna, den jag vill ha allra mest. Vera heter den, och är Lejonhuvad, precis som den andra.
Tacksam för svar,
- Nemolover.
Åh, känner igen det där så väl.. Kan skriva lite om hur jag gjorde när jag tjatade till mig lite fler kaniner 
Först hade jag.. 2 eller 3 kaniner, minns inte. Men jag ville sååå gärna ha en teddyvädur! Inomhus. Men det fick jag såklart inte. Hur mycket jag är tjatade, visade bilder osv så fick jag inte ha någon inomhus. Till slut tänkte jag att okej, utomhus i såna fall, och frågade om jag fick bygga en till bur i ladugården. Och det gick de med på :) Och en bur råkade bli tre burar, haha!
Nu har jag även tjatat om att få ha fler kaniner fast på ett annat speciellt ställe, men det får jag inte.. Och då blev jag tydligen så jobbig att mamma sa att jag kunde få köpa en utebur och ställa någonstans. ;) Fast det ska jag nog inte göra.. Men, det lönar sig att tjata ibland, hihi.
Lycka till!!

Jag har en mamma som är allergisk mot kaniner och andra smådjur.. jag tjatade och tjatade.. Tillslut pratade jag med min kompis mamma som har 2 ute kaniner om att hon skulle berätta för mamma hur kaniner var och att man kan ha kaninerna ute även om man är allergisk… helt plötsligt sa hon ja x) haha och nu har jag även lyckas övertala dom på en 3dje kanin ;)
// Ludde

Har en en kanin innomhus i mitt rum och vill ha en till i mitt rum och vi har en bur på landet men annars kan jag köpa på blocket. Men mamma tycker han biter sönder allt och det är så mycket att städa och kostnader för vaccenering mm.:(

Åh, min mamma slutar lyssna när jag tjatar, hon blir bara arg >_<
Hur kan det gå så bra för er att tjata till er fler kaniner, när ni redan har så många kaniner? Jag har EN, och jag vill ha tre. Men det får jag inte.
Nu såg jag också att 'mina' två kaninungar är eventuellt tingade, fatta vad jag blev ledsen ;/ Men det är bara eventuellt! Om jag hinner tjata till mig ett ja från båda mina föräldrar kan jag nog få första tjing xD
När jag fråga om jag fick köpa en ny kanin efter min föra dog, (har haft många kaniner) så hade jag ju pigge kvar,
Först var vilkoret att hon och Pigge skulle va kompisar anars fick vi lämna tbx den, efter en tid så fick jag ha den i egen bur:O (eftersom jag ville ha en hane då;D) Och så råga jag om jag fick köpa yterligare 1 kanin så nu har jag 2 kaniner igen(Pigge som jag fött upp själv och Tequila som jag hemta igår;D)
Men jag får ha så många kaniner jag vill, så länge jag sköter dom och inte för tycken och köter skolan;D
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#5 Okej. Själv får jag tydligen bara ha 1 kanin åt gången. Hade en kanin som hette Elliot, men han fick vi akutavliva då han rymt, och när vi hittade honom hade han på något sätt brytit benet ;/ Så 25 juni -08 fick han somna in .. Och efter det fick jag Nemo, som jag då äger nu. Mer kaniner får jag inte >.<
#6 ok^^
Har du provat att visa kaninerna? och beräta att det inte är mkt extra jobb?
// Hanna
Åh, förstår hur du känner!
Jag minns när jag tjatade i flera år för att få en egen kanin. Jag hittade en gammal bur som jag städade iordning och alltihopa men nej ingen kanin fick jag….
Men några år efter det så fick jag med min pappa så då fick jag en kanin. Åtta år efter det så skaffade jag fler kaniner då jag var äldre (hade nog inte fått skaffa fler innan). Detta var i somras då jag skaffade mig fler kaniner.
Hm, tjata funkar i vissa fall men att hjälpa till i hemmet kan också vara en bra grej att göra.
Lycka till!
#4 Det finns mängder av söta kaninungar ;)
Kastanjegårdens Kaniner
#4 har leveransklara ungar i slutet på augusti^^(lejonhuvade:P)
// Hanna
Känner rätt så precis samma sak jag med "/
I och försig så har jag redan 3 st underbara kaniner, alla rätt så duktiga i hoppning. Men ska jag vara ärlig så passar vi inte ihop :(
Försöker just nu att tjata mig till en liten söt kaninunge (A)

#9 Vad sött :) Men jag tror ändå inte att jag skulle få. Sa till pappa idag att jag hittat två jättesöta kaninungar, men han slutade nog lyssna redan där, så jag sa inget mer ..
#10 Okej. Men du kan vara glad över att du i alla fall har tre! Jag har en, och jag får inga fler.
#10 hur menar du att ni inte passar ihopp?
// Hanna
Ursäkta men måste bara fråga alla i den här tråden:
Varför är det så viktigt att ha fler kaniner för er?
#13 Hade en kanin, min första när jag var 10 år, han kastrerades och jag skaffa en till för jag blev fäst i en på djuraffären, tjatade på pappa och jag fick det efter som jag trodde min háne och dne honan jag vela köpa kunde gå ihop, de fick inte. Skaffade inte fler då för än honan fick en kull. Behöll 3.
Blir väl fler när man fäster sig i en annan kanin, osv. Nu ha jag Avel så jag skaffar fler för aveln :)
#11 jupp, men det är väl roligare att ha en kanin som gillar en, än att ha 3 st som bits, morras m.m. ? tkr iaf jag ^^
#12 måste först säga att det har blivit bättre nu, men de bits, rivs och morras. Vi passar helt enkelt inte ihop så bra "/
#13 jag tycker inte det är viktigt att ha så många kaniner, men läs det jag skrev till #11 och #12 ^^

#13 Jag tycker inte det är viktigt att ha många kaniner. Jag blev bara så fäst i de där två kaninerna, och jag får inte köpa dem. Det är det som är poängen (eller vad man ska säga) med tråden ..

Nu är båda kaninerna tingade av någon annan, så det spelar ingen roll längre :( *suck*
#17 vad tråkigt :(

#18 Jaa :( Jag blev ganska ledsen när min lillasyster kom och sa det. Så nu är det bara hejdå till dem. Och jag som berättat för min pappa om dem idag ;_; Åh! Så typiskt mig att ha sådan otur!

#17 gud vad tråkigt, men tänkt positivt det finns hur många andra söta ungar som helst. men synd att just dom du gillade är tingade :(
Men tycker du ska tjata på dina föräldrar tills du får om dom ger med sig nån gång och då kan du ju tinga nån :D