spån halm och hö akut!
Hey, våran familj har inga pengar kvar från lönen och vi har inget sågspån eller hö ellerhalm kvar. Vill veta om det finns nånstans man kan hämta gratis???
bråttom nämligen, har en kanin som bygger bo och hon behvöer både mkt hö och halm. Vilket vi inte har.
I stockholm då eftersom jag bor där.

#0 finns det ingen bondgård i närheten? åk dit och fråga det brukar inte vara nått problem annars har ju granngården ( lantmännen) jätte billigt Hö och Halm
// Ludde
I Stockholm är tyvärr höet slut hos väldigt många bönder, men lycka till med att försöka hitta något!
Not your mom, not your milk.
Okej, jag har tittat hos granngården där kostardet ganska mkt, vi har som sgt slut på pengar.
Men tack ändå
tror inte direkt det finns många som bara ger bort gratis. Ni känner ingen som har kanin eller nåt.? så ni kan låna hö och det senare när ni får pengar.
Eller att ni har nåt sparkonto att ta pengar från så att kaninen får det hon behöver.
#0 Ta och rasta lite hundar el så då? de e lätta pengar som man får ihop vääldigt snabbt.. el sitt barnvakt el va som helst som man får ihop samma dag.. el så letar du efter pantflaskor å pantar..Lycka till..
Har otroligt svårt att förstå hur man kan prioritera bort en familjemedlems mat. För mig är det som om någon skulle sagt "nej men tyvärr lillsyrran, du är minst här hemma och eftersom vi har ont om pengar blir det ingen säng eller mat till dig fören nästa månad".
Jag äter hellre mindre mat och att mina älsklingar får de som de behöver, än att de får lida. JAG har ansvar för dem, de har inte ansvar för mig.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#0 ska hon få ungar?? då borde ni ha tänkt på de innan att lägga undan pengar för sånna här utgifter.. de e ju synd om honan som inte kan boa el få mat om hon har ungar.. hoppas du får tag i de fort.. ja som sakt synd om kaninen.. men ni har väl grönsaker å de.. å gräs finns ju nu..plocka sånt och ge stakkaren..
de bästa är ju att alltid lägga undan 100 50 kr som mini mått.. så man alltid har pengar till sånna här akut grejer..
Ja ska inte säga nåt efter som ja e dålig på att spara undan men alla mina djur har fått sin mat och sin vertinärvård dem har behövt.. men blir ändrig på de nu..för nu ska ja lägga undan pengar till dem..
Jag håller med Louise starkt, djur är vårat ansvar, det är vi som har skaffat djuren och inte tvärt om! Man måste tänka INNAN man skaffar djur, djuren måste ha mat även fast man har dåligt med pengar! Tråkigt när det blir såhär… Man får försöka lösa detta, det är inte snällt alls mot djuret!
#6, #7, #8 kan inte annat än hålla med er !

skutt
JOJO, vi tar hand om våra kaniner så bra vi kan. Hon bygger bo av det hon har i buren , vi får lön på måndag nämligen.
Vi ger djuren mat.. Det är bara slut på sågspån och halm och lite hö har vi kvar men det är inte mkt.
Men sen också så har vi ju ganska många kaniner så om nån visste nåt billigt ställe skulle vi bli glada eftersom det är enormt dyrt med hö kutterspån och halm.
Jag tycker det är dåligt att ni försöker att säga att jag missköter mina djur , det gör jag inte alls. Jag gör allt vad jag kan för mina djur.
Det har nämligen aldrig hänt förut att vi har slut på pengar.
Jag har väl lite småpengar , så det var därför jag undrade om det fanns någon billig bonde

Kutterspån på granngården i 25 kg balar ca 79:-
Hö köper man från bondgård för ca 2:-/ kg
Halm köper jag aldrig mina kaniner har bara hö.
#11 i ditt inlägg om de hela så har du inte skrivit speciellt tydligt om saker och ting.. har ni många kaniner och inte råd borde ni tappa ner på eran "uppfödning" räcker inte pengar till, så e de bästa att dra ner på det, och sparar man undan så har man råd..
Därför att ja å vissa andra hoppa till som vi gjorde och inte alls vart elaka är pga av ditt mejl, de va bara kortfattat å där vi uppfatta de som att du inte hade mat el liknande och att hon gick och svalt.. dräcktiga kaniner äter mkt..
Prata med bönder och på ridskolor där kan man få de billigare nu men förra året va de dåligt med hö och halm så alla bönner har inte råd att sälja av sitt kanske just för tillfället.. men dem kan ha råd med de igen efter augusti beror på hur detta årets skörd har varit..
Men jag tycker starkt att du ska spara undan pengar el sj jobba så att du har råd att ha dina kaniner.. som ja skrev tidigare… rasta hundar el sitt barnvakt (beror på hur gammal du e)..
Men staratar man en tråd så får man va me på allt..visa tyder de helt annat å de.. skriv mer exakt så ingen tar de på fel sätt som de blev här..

granngårdens halm kostar bara 45 kr hos oss.. då räcker det i 3 månader ;)
// Ludde
Hö i Stockholmstrakten - Kan det vara något? Hittade det på blocket.
Kastanjegårdens Kaniner
Känns som alla har brist på hö och halm i Stockholm! Inte bra efter som det finns så många djurägare där :P jag bor i Dalarna så jag hämtar gratis hö och halm hos vår bonde.
Håller med Lollo, men om du har slut på hö i någon dag kan du ersätta det med massor av färska grenar.
Slut på spån kan man ha tidningar, när en hona ska boa och man har brist på hö eller halm vet jag inte hur man ska göra. Man får väl se till att spara några kronor varje vecka :) till akut.

Du får börja planera lite bättre så att du slipper det här nån fler gång.
mm, tack så mkt för förslagen.. Förlåt för om jag lät arg, men jag trodde ni trodde att jag misskötte mina kaniner, för svälta gör dem inte alls, vi ska köpa allt imorrn när vi får lön..
Kram
Hoppas att det blir bra då :D
Kramar
Tack så mkt