Minnen
När ja diskar så kommer ja på min kompis kanin som hon hade när hon va mindre runt 7år å uppåt..
Hon va helvit med knall röda ogon rosa nos å rosa öron..när jag menar men helvit så va hon de med.. fanns inga andra hårstrån av annan färg i den pälsen förutom vita fina strån… hon hade hängande öron å va ganska stor typ medel stor.. tror hon hette mimmi el snövot, minns inte.. men kom tänka på henne när ja tänkte på albino.. och de va hon verkligen..
Varje gång ja va hemme hos henne så va ja rädd för kaninen efter som ögonen va så röda, tyckte hon såg farlig och agresiv ut, men de va hon ju inte.
Och en annan sak, kom ja tänka på med.
När jag köpte Geisha¨s bur på zoo äffaren så blev killen där väldigt chockad över att jag tog näst största buren (den största som finns hade dem inte inne, och den skulle bli för stor att ha här inne) och han frågade mig om jag skulle ha marsvin el kanin, jag svara glatt kanin och han sa då, att de va på tiden att en vettig människa köpte en av dem stora burarna,
han berättade att han hade försökt med att förklara till andra att köpa en av dem största burarna till kaninerna men han sa de att föräldrarna inte brydde sig värst mkr om buren till deras barn kaniner, utan att dem tog bur som va gjorde för marsvin (dem minsta burarna då) för dem ville inte slösa så mkt pengar… Så killen blev glad att jag köpe den näst största :)..
Och hoppas att han försöker banka in vett hos dem vuxna så att fler köper dem näst/stösrta burarna till sina barns kaniner..
Men killen där han va bra han..