Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 257 ggr
Tina-A
0

Outsiders 13/11

Idag handlar det om en familj som består av 2 föräldrar och deras 27 barn! Jösses säger jag bara..

Någon som ska kolla?

Kl. 20.00 på kanal 5

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Jag tycker jättemycket om outsiders. Det är för det mesta riktigt spännande så jag ska kolla :D

27 barn. herregud!! Hinner man föda så många under sin livstid? Hon måste fått massa tvillingar och trillingar varje gång typ. spännande :)

Zvintos
0

Har för mig att alla ungarna inte var hennes, utan att familjen tagit omhand om utvecklingsstörda/förståndshandigkappade barn. Men vi får ju se när avsnittet har varit.
Och för det andra, kroppen skulle ALDRIG klara av att föda 27 barn! Skulle bli alldeles för stor påfrestning och kroppen skulle ta skada efter iaf 18 barn..
Går omvårdnagsprogrammet och blir färdig undersköterska till våren, så vi lär oss mycket om kroppen och så. Glad

Men, ni får säga hur det var när programmet är slut. Kommer inte kunna se det…

Lotta_A
0

#2: Okej. :) Tack för det. Så du ska bli undersköterska. Spännande. Trivs du på din linje??

Varför kommer du inte kunna se programmet?

Zvintos
0

#3. Jodå, jag trivs med linjen och klasskamraterna (vi är 6st i våran klass). Men det är sämre med lärarna. Jag vet inte om de struntar i vad vi säger, eller om de bara glömmer bort.. Längtar till studenten och att få komma ut och jobba med detta, men blir nog ett år på Komvux för att läsa till kurser som skolan inte kan erbjuda.

Tja, måste plugga, så jag hinner inte med att se programmet tyvärr.. Baksidan med att gå i skolan.. Fundersam

Lotta_A
0

#4: kul att du trivs :) läxor är dock aldrig kul :P

Vad det någon som såg programmet?
Jag såg det, men vet inte riktigt vad jag tycker om att dom adopterar en massa förståndshandikappade barn..

Tina-A
0

De hade bara 4 egna barn. Resten var adopterade och nästan alla som var adopterade, iaf minst 10st, var utvecklingsstörda eller handikappade på något sätt.

Alla hjälpte till med allt i huset, och det var så de klarade av så många barn. Vad jobbigt!! :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Jag tycker egentligen lite synd om dom äldre syskonen, dom biologiska syskonen. Fatta vad mycket ansvar dom måste ta sen när föräldrarna dör.
Vissa av dom där barnen behöver ju omvårdnad resten av livet och vilka får ta hand om dom när föräldrarna dör? Jo dom biologiska syskonen som är friska…. Gud vad jobbigt. Jag skulle aldirg gå med på det.