Teddy ?
Hur är teddy? i temperament osv ? :P Jag tycker att dom ser så härliga ut! Och eftersom att jag antagligen ska skaffa en till nin så vil jag veta mycket om den rasen
dom jag ska välja mellan är
Hermelin Fuchs
Teddy
Vilken tror ni skulle vara bra ?
kraam

Jag har hört att Teddysar ska vara lunga i sitt temprament..
Hermeliner brukar vara ganska spralliga och envisa.. men det beror ju helt på från kanin till kanin.. det finns ju urgoa hermeliner också ;)
// Ludde

#1 Okk :) Haha teddysarna ser ju nästan bara ut som hårbollar ;P

#1 Okk :) Haha teddysarna ser ju nästan bara ut som hårbollar ;P

#3 du borde fråga någon uppfödare dom brukar ju vara experter på sina raser ;)
// Ludde

Jaa ^^ har även kontakt med en tjej som sälger en helt underbart vacker hermelin! 94 poäng har hon fått
jag skulle ta en hermelin fuchs, dom är mer framåt en vanliga hermeliner har jag hört, vanliga är mer spralliga(har haft 2 st)
Men en annan helt underbar ras e lejonhuvade^^
Dom är jätte gosiga och lär sej snabbt och är lagom storlek:)
Och har mkt päls dom med;D
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#6 okk ^^ En lejonhuvad har jag redan :)
Teddyvädurar har jag här hemma, och de är grymt underbara! Sociala och nyfikna. Jag har en teddyvädur som går löst en hel del här hemma, och hon följer efter mig, kommer när jag ropar o.s.v. Ger man dem mycket kärlek och omvårdnad ger de så mycket tillbaka :)
De kräver dock en del pälsvård, hru mycket beror på vilken pälskvalité de har. Mitt tips? är att köpa från en bra uppfödare, som vet vad hon/han gör! :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Har en teddyvädurhane själv, kan skriva lite för- och nackdelar med honom:
+ Jättebra temperament
+ Som en liten hund (följer efter en när han får springa lös, lyder jättebra i kopplet osv.)
- Pälsen. Jag kan inte ha honom lös på baksidan då han trasslar in sig i taggbuskar = tovor, sår osv. Ser knappt något om man inte klipper pälsen runt ögonen. Har därför honom klippt. 
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

aaw så sööt :D , Men nu fyller jag år i morgon , (elr vi ska ha fest då) så då önskar jag mig pengar så då kan jag köpa en bur , En stor bur! 140 ska jag ha :D
Hur passar teddykaniner som hoppkaniner`?
För det var det du var ute efter eller?

#11 Jaa blandannat , men jag hade ju inte tänkt tävla elr så utan mera som skoj ^^
#12 aah okej :P lycka till med kaninköpet!

#13 tacktack ^^^^

Titta in på teddykaniner.ifokus vettja :)
Jag har ett helt gäng med teddysar här hemma och de har så otroligt fint temperament. De är hur lugna, gosiga, nyfikna och sociala som helst samtidigt som de älskar att få komma ut och skutta av sig också. Egentligen tror jag att sån här mest beror på individen själv och är väldigt olika från kanin till kanin, men jag är övertygad om att det är nåt som är speciellt med just teddydvv. Helt underbara.
Jag skulle utan tvekan valt en teddy. Visst, de kräver pälsvård, men det är ju också en extra stund med mys. ALLA mina njuter till fullo av att borstas en stund :)

aah vad härligt det låter! :D Men en fråga bara , Kan man ha en teddy i en 150 bur ? sen är det billigt med en 150 bur från djuraffär (alltså helt ny) för 995 kr ? alltså för det finns en djuraffär som säljer sina 150 för det priset
Ciss har hermelin fusch och enligt henne (tror jag hon skrivit) att dom är mkt lugnare än "vanliga" hermeliner :) dom verkar iaf. mkt mysigare ^^
Teddyvädurar har jag hemma. Nackdelen jag kommer på är när dom t.ex. är ute i snön, blir dom snabbt som levande snöbollar, pälsen klumpar sig i snön och dom blir alldeles blöta, toviga och vissa av mina gillar inte ens tat vara i snön, de sitter där och vill inte röra sog p.g.a snön som fastnar.
Sen brukar dom ju få grenar, kvistar, löv, mossa och allt som finns i pälsen iaf. när det är blött ute.
Dom är vanligtvis nyfikna, frammåt, keliga och lugna, finns ju olika temperament på teddysarna, har 2 lugna teddysar här hemma, och 2 mer spralliga och livliga.

okk ^^ men gud vad dyra alla teddysarna var! 800-900 kr :O
#16 Ja man kan ha en teddy (alla dvärgraser) i en 150 bur.

Okk :D tror höjden var 70 elr ngt ^^ haha frågan e bara vart buren ska stå XD men nånstans får den ju plats iaf ^^ ,

#21 jasså ? är dom inte godkända :O , Joo precis , alltså egentligen spelar inte priset nån sån stor roll för mig .. huvudsaken är att jag fastnade för ninen i sånna fall ^^

#24 nehee ? ojj , det hade jag inte en aning om :O
#23 Dom är inte godkända… än! ;) Hehe, vi på teddyklubben försöker få den godkänd ^^ (Y)

Teddysarna är oftast lugnare än fuchsarna, de tar det mesta med ro. Det är lite mer fart i fuchsarna än teddysarna.
Jag föder upp både hermelin fuchs och teddyvädur, www.frihetenskaniner.se. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

okk :):) ska kolla din hemsida!
#18 Man kan hitta billigare också, Maja och Sofia (Granmor och Humlevägens) har för 500kr ungefär. Men Sofia har nog inga teddyvädurar nu, bara lejonhuvade tror jag.
Mina har jag köpt för 650kr, 900kr & 350kr för två. Så pris varierar från uppfödare till uppfödare.

Jag köpte mina för 600 kr (madagaskar wienertecknad hona, 8 veckor) och 750 kr (viltisabella hona, 5 månader).
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#18 Jag betalade:
350Kr för Jawa
500Kr för Vide
700Kr för Tea
800Kr för Bendji
Priserna varierar ju lite bland annat beroende på färg och teckning. Ungarna i min A-kull tar jag 500kr för.