Köpt varifrån?
Tycker det verkar bli mer och mer vanligt att man köper en kanin som kommer en bit ifrån där man bor. Tänkte att ni kan väl skriva var ni bor och varifrån era kaniner kommer ifrån?
Om ni bor i en liten "håla" så skriv gärna närmaste större stad så vi vet var det ligger ungeffär, eller skriv x-antal mil.

Hm, den sista kaninen tror jag kom ifrån Boden, och jag bor i Enköping. Jag hade tur för den blev fraktad ner till Bålsta så då hade jag inte många mil för att hämta den.
Jag bor i Umeå och Hubert är köpt här i stan, Leia har jag tagit över från en kompis som bor söder om Örnsköldsvik (ca 14mil) och Edith kommer från Mickelsträsk 4mil utanför Umeå. :)
Har alltså inte behövt åka några längre sträckor.

Bor i Kiruna (högst upp i sverige för er som inte vet) och har köpt
Tryggur från sthlm (åkte tåg ner och hämtade honom, 17h+2).
Florida från gbg-trakten. En uppfödare från norrbotten tog med henne upp från allingsås (sen fick hon åka med lill-jarven och sagaoalfred upp från umeå hit (:).
Min nyaste kanin, Victoria, från dalarna. Både jag och uppfödaren skulle till dvärgkaninklubbens sommaruts. i skellefteå, så då tog jag med mig henne hem (:
Linus från sikfors (?) och dit är de väl endast 35-40 mil eller nått (:
Ava från en by som ligger ca 12mil härifrån.
Och Maja o. Lina är köpta här i stan på en djuraffär som fanns här förut.
Och mina 2 övriga kaniner kommer från Avas mage ute i garaget (: <3
Finns varken djuraffär eller någon uppfödare här i Kiruna (om jag inte skulle räkna med mig själv). Så vill jag ha en kanin som inte är från en privatperson måste jag åka ca 35mil, till luleå/boden. En sträcka som enligt mig inte allt är särskilt lång.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Ska vi se här:
Cissi, Claudia, Don Juan, Engla & Elias är från Vikarbyn, Rättvik, Dalarna (Granmor på kif, Granmor's kaningård)
Effie, Filur, Flisa & Ilmer är ifrån Huddinge/Flemingsberg - Sthlms kommun (Tina-lin på kif, Åsgränden's)
Tara & Saffran är från Hörröd i Skåne (Hörröds)
Mini är från Sollentuna, Sthlms kommun (Matilds på kif, Frihetens)
Saphira är ifrån Boden, Norrland (Sonadill's)
Cappucini & Cornetto är från Pålsboda, Örebro kommun (Mella's kaningård)
Hubbe är från Östervåla, Uppsala kommun (mingopingo på kif, Åby's kaniner)
Jag själv bor i Smedjebacken (närmaste stora stad är Borlänge, dit det är ca 5 mil).
Herr Blå
Kommer från uppfödare: Saltsjö Kaningård, Stockholm (ca 21mil)
Köpt utav: Sweetys Kaniner, Västerås (ca 10 mil)
Plats för köp: Fagersta (ca 3,5 mil)
Alma
Kommer ifrån uppfödare: Silverhagens Chinchilla, Örebro (13mil)
Köpt utav: Uppfödaren
Plats för köp: Borlänge (ca 5 mil)
Järnsaxa
Kommer ifrån uppfödare: Kråkbackens Belgiska Jättar, Mora (14,5mil)
Köpt utav: Uppfödaren
Plats för köp: Falun (6,5 mil)
Pelle
Kommer ifrån uppfödare: Bråkmakargatans Kaniner, Skåne (63mil)Köpt utav: Lavendelgårdens Kaniner, Örebro (13 mil)
Plats för köp: Ludvika (1,2 mil)

Eris köpte jag ifrån Hennie. Och Hennie bor i Nacka och jag utanför Hässleholm i Skåne. Fick Eris fraktad till Halmstad och hämtade henne där. Och Dior hämtade jag i Båstad.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Ville är köpt från samma by som mej. Lingon är köpt från hässleholm men hämtade henne på en hopptävling & Bella Kom uppfödaren som bor i kristianstad och lämnade. Molle hämtade vi i Höör, det är väll 5 mil kanske.
Jag bor själv i Sjöbo.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag bor i Ovanåker (mellan Rättvik och Edsbyn).
*Lånar din lista NinniH :)
Mumin och My
Kommer från uppfödare: Högsäters kaningård. Karlstad
Plats för köp: Karlstad (vet ej mil, men jag tror kanske 5 timmar här ifrån)
Nalle
Kommer ifrån uppfödare: Stigfinnarbergets kaningård. Utanför Örebro.
Plats för köp: Mora (ca en timma och 15 min här ifrån)
Tingad havanna hane
Kommer ifrån uppfödare: Hörröd´s kaningård. Skåne (vet ej exakt)
Plats för köp: Åker nog upp med Wikströms hästbuss upp till Söderhamn (vet ej hur långt, men tror 2 timmar här ifrån)
Tingad hona, In Secret
Kommer ifrån uppfödare: Sonadill´s kaningård. Boden/Luleå.
Plats för köp: Ska skjutsas ner till Dalarna (minns inte vart nu) men ett par timmar från mig).
Kan även tillägga att jag bor i Eskilstuna (ca. 1½ h från Sthlm)
Jag bor mellan Malmö och Lund i Skåne.
Curre köpte jag från en utanför Klippan (Skåne). Vet ej mil men tar 50minuter med bil.
Snoffs köpte jag från S.Sandby (Skåne). Det är ca 3-4mil dit.
Lillen kommer från Ystad (Skåne) tror jag, men köpte han på en utställning i Arlöv. Det är max 1-2mil dit.
Pakk köpte jag utanför Lund (Skåne). Det var nog ca 3mil dit.
Gucci köpte jag från Höllviken (Skåne) men uppfödaren (Hanna :)) kom hem till mig med henne. Det tar 30min från höllviken till mig med bil.
Så alla mina kaniner kommer rätt nära ifrån.

Bor i Örebro, ska hämta Hornshorvans Deneb i Stockholm (ca 18 mil).
Jag bor i Höllviken (ligger typ längst ner i skåne).
Har köpt kaniner från Lyktan, furulund ca 35 min med bil.
Skälshög, som ligger vid lund.. tar kanske 40 min att köra med bil?
Regnbågen, Båstad, tror det tog ca 1,5h att köra dit.
Så jag har väl ändå hållt mig rätt nära ^^.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Bambi: Bode i Orsa och han fanns i Mora (inte alls långt ifrån)
Chili: Bode i Orsa och hon kom i från Orsa
Ingo: Bode i Orsa och köpte han i borlänge (några mil, samma län)
Wilma: Bor i Finnsthögst och köpte henne i Stockholm (4 timmar dit)
Cindy: Själv föttupp henne :)
Dudde: Hämtade jag hos min kompis i samma by.(drygt 2km till varran x)
Lova: Hämtade jag i skellefteå hos Amandaho här på kif. :) Skulle ändå vara med henne så tog med mig lova påvägen hem ;D
Irma: Orions Kaniner, Järfälla. Ca 1,5 mil dit.
Hiroshi: Årsta Grillen, hämtade upp. Ca 3 km.
Spöke: Binaji's Kaniner, Timrå. 10 h fram och tillbaka.
Not your mom, not your milk.
Jag bor i Stockholm och köpte min kanin i Märsta.
Bor vid Vimmerby/Västervik och har åkt till Norrköping, Kisa, Södra Vi och Mjölby för att hämta kaniner.
Elvira köpte jag i Huddinge (10 minuter från mig ungefär), Lippo i Hässelby & Viggo i bålsta.
RUBEN i västerås / ramnäs
är från utanför ö-o kommer inte ihåg hur långt de kan vara med ca 1,5 timmar så inte så farligt
Tycker inte det är så många egentligen som åkt spec. långt, bara några ;D
jag åkte 16 mil för att hämta ava å chelsea :) fast olika gånger
pontus åkte jag 5 mil
Bor i Stockholm och har köpt tre kaniner ifrån Skåne. Tycker att det bevisar ganska bra att transport alltid kan ordnas på ett eller annat sätt :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Jag bor i utkanten av Alingsås och mina kaniner kommer ifrån..
Kaprifolens Amanda: Helsingborg (27 mil)
Kaprifolens Snöflinga: Helsingborg (27 mil)
Silverdalens Milton: Varberg (14 mil)
Pärlgårdens Alicia: Göteborg (6,5 mil)
Och lilla Totte är köpt från djuraffär i närheten. :') (Ca 2,5 mil)
Ska även köpa in en hankanin (Moen´s Humle) den 19/10! Ska hämta honom på utställningen i Borås! :D (Ca 6 mil) xD
Köpt kaniner i sthlm, hallsberg, alingsås, gävle, örebro, dalarna, uppsala, enköping mm.
Jag har även köpt kaniner från skellefteå(hämtade dom dock i bollnäs.)
Åkt till danmark två gånger och köpt in över 10 holländare.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Dumle är köpt i Limhamn, Smulan i Arlöv, Retsina i Staffanstorp, Batman i Helsingborg (fast kommer från början från Mora), Sam köpte jag på en hopptävling i Öved men han bodde utanför Ängelholm. Jag har köpt alla mina från Skåne..
Bor i växjö och hämtade lilla muffin i skåne :). Det tog 6h fram och tillbaka :D
Emma
#22 Det var lite det jag ville fram med tråden faktiskt 

Alla mina är fråns Skåne, utom Rut, som är från Stockholm. :)
Bibbi - Glanshammar 4 mil
Brasse - Kvinnersta 3 mil
Isa - Örebro 2 mil
Pricka - Örebro 2 mil
Mayden - Lindesbeg 4 mil
Isa föddes i Dyltavallen 4 mil från där jag bor, uppfödaren och jag åkte till samma tävling i örebro.
Brasse vet jag faktiskt inte då jag impulsköpte honom på en utställning
Pricka och Mayden föddes i borlänge, återigen åkte den uppföraden och jag till samma tävling,
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Candy & Truls köpte jag i Stockholm, Candy är från Frihetens (Sollentuna) och Truls från Blåvikens, en bit norr om Stockholm om jag inte minns fel. Så jag åkte 80 mil för att hämta dem, och 80 mil hem ;)
Essy är född här och Engla köpte jag från en uppfödare bara några km från mig, Ytterstforsens.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag köpte maskros från Teddytassens kaningård som ligger i ett ställe som heter Hålan
Det ligger ganska nära gbg där jag bor.

Jag bor lite utanför stockholm i värmdö.
Tjoffsen: Dalarna
Laban: stockholm (skarpnäck)
Xtra : stockholm? (hässelby villastad)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag bor i Uppsala och alla mina kaniner är köppta här (:
Jag bor ca. 2,5 mil utanför Örnsköldsvik i västernorrland.
Alfred fick jag gratis av en kompis.
Saga köpte jag av en uppfödare i Sidensjö, nån mil härifrån bara.
Theo är född & uppvuxen hos mig.
Tilda från en uppfödare i Skellefteå, som malinroth tog med ner till mig, å som jag sedan åkte ända hem med.
Bor i Luleå och Piteå och har bara köpa kaniner rätt nära.. Channie köpte jag i en by i närheten av där jag bor. Cassie köpte jag i Piteå, Totte i Boden och Bebbe från Channies mage :)

Jag bor i Vittangi (by nära Kiruna) Köpte Snobben från Junosuando (en bit från Pajala) Normans Queen Candy från Persön (i Luleå typ) Pommac från Kiruna.
resten har typ rebecca köpt från lite här å var :b
Jag bor i Stockholm.
Åkte 1 eller 2 timmar med bil för att hämta Rufsan. Men kommer inte ihåg vad stället heter.
Biggles kommer från Uppsala, men jag hämtade honom i Järfälla, tror jag :) (typ 20 minuter bort)

Jag bor i Genevad (Det är ju en liten håla)
Men den största staden som ligger här är nog Halmstad som ligger ungefär 10 min här ifrån. Vet inte hur många Mil det är..
Jag hämtade min senaste kanin i Varberg.
Det tar ungefär att 1 timme att åka dit :)

Jag bor i Onsala (Kungsbacka) och mina kaniner kommer från Pinacoladas kaninuppfödning som ligger ca 10 min härifrån.

gammal tråd, men ändå intressant tycker jag.
Jag själv bor i Örebro, jag ska hämta kaninen i Gagnef vilket ligger ca 19 mil ifrån mig =)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Ska hämta en liten frasse. Uppfödaren finns i stockholm och jag hämtar kaninen på LU som är i Eksjö :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Gör om en ny*
Jag bor i Ovanåker (mellan Rättvik och Edsbyn).
Mumin och My
Kommer från uppfödare: Högsäter's kaningård. Karlstad
Plats för köp: Karlstad (vet ej mil, men jag tror kanske 5 timmar här ifrån)
Nalle
Kommer ifrån uppfödare: Stigfinnarbergets kaningård. Utanför Örebro.
Plats för köp: Mora (ca en timma och 15 min här ifrån)
Charlie
Kommer ifrån uppfödare: Hörröd's kaningård. Skåne (vet ej exakt)
Plats för köp: Furudal, 3 mil härifrån. Han åkte till från Skåne till Uppsala, sen Eskilstuna, stanna där några veckor, åkte sen till Furudal med min kompis.
Isa
Kommer ifrån uppfödare: Sonadill´s kaningård. Boden/Luleå.
Plats för köp: Skjutsades ner till Färjbackens kaningård i Dalarna, sen till Granmors i Rättvik, där en vän till min pappa åkte och lämna den till min kompis som tog hon till Furudal, 3 mil från mig.
Sen planerar jag att köpa en från Tyskland och en från Holland, som jag antagligen åker ner och hämtar :)

Jaag bor i en "Håla" nära Halmstad som ligger i Halland.
Tindrah köpte jag i en zooaffär i Halmstad, ca 15 min härifrån.
Texas köpte jag också i zooaffären i Halmstad, (15 min härifrån)
Rozett köpte jag i Våxtorp hos en uppfödare, kanske 20 min härifrån.
Hugo Köpte jag hos en uppfödare lite länge upp i Halland, Fakenberg/Vargberg.. ah, där ngnstans. Ca 50 min härifrån tror jag.
bor utanför örebro
hämta ruben i västerås runt 2 timmar
å harry i nyköping ca 2,5 timmar
Kan ju fylla på min lista! :P
Jag har köpt kanin från Göteborg (min snälla pappa ställde upp på att köra (y)) Tog ca 3 timmar att köra upp och ja typ 3 tillbaka också..
Sen har jag köpt två kaniner från holland.. Dom kom hem tillsammans med en massa andra kaniner till hässleholm till slut iallafall och där hämtade jag.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Jag bor i Vittangi (7,3 mil från kiruna)
Har köpt Snobben från Junosuando (pajala)
Candy från Persön (Luleå)
Pommac från kiruna
r.i.p alla dom <3 :/
kaninerna jag har nu har jag endast fött upp :)
Jag bor på Kimitoön i sydvästra Finland ungefär. :) Ganska nära Åbo för er som vet var det är. ^^, Inte så långt ifrån Mumindalen heller. xD
Längst bort har jag varit till Larsmo och hämtat en kanin (Curry), det är ca 6 timmars bilresa härifrån. :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Medans jag bott här i Luleå har jag hämtat hem min Luna. Hon är uppfödd i Umeå men jag mötte uppfödaren på en utställning i piteå så då blev det ännu närmare.
Och Gizmo har jag köpt i Luleå.
men jag tycker ju inte man ska vara rädd att åka en bit om man hittar en kanin man verkligen skulle vilja ha :) Går ju oftast att fixa transport väldigt bra också.
Vill man har hermelinkanin är det inga problem att hitta uppfödare i norrbotten/västerbotten i alla fall. Men andra raser kan det vara lite svårare med.

Jag har åkt från Vrena, en bit utanför Nyköping i sörmland till Stängnäs när jag hämtat båda mina kaniner, samma uppfödare. Det tar ca 1 ½-2 h har jag för mig :)

Jag bor ca 3 mil norr om Piteå.
Nero kommer från Örnsköldsvik (ca 35 mil härifrån) och fick lifta med en bekant som hämtade ett marsvin där i krokarna.
Tea kommer från Skellefteå (ca. 11 mil härifrån) och fick åka med sin uppfödare hit till byn där jag bor.
Jawa hämtade vi i Älvsbyn som ligger ca 8 mil från oss. Vide, som bodde hos samma person, hämtade jag upp i Öjebyn 2,5 mil härifrån.
Bendji åkte hästtransport från Stockholm (ca 90 mil härifrån) där uppfödaren bor, mellanlandade över natten i Skellefteå hos Teas uppfödare och vi körde sedan dit (en sträcka på ca 11 mil) och hämtade hem honom dagen efter.
Alla miltal = enkel väg…

Våffla är från Örebro och åkte med en uppfödare från LU till Umeå, där jag var och tog med henne upp till Kiruna sen (: Så även fast jag ordnat transport över halva vägen, fick jag åka 60mil*2 för att få hem henne. Men de vare ju värt (;
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag bor i en ort utanför Skellefteå och jag köpte min första och min kanin som jag har nu från en uppfödare lite utanför Skellefteå åt en annan riktning om man ska säga så;) Jag har från mig ungefär en timma bort från uppfödaren så det är inte så långt. Har varit där x antal gånger. Nästa kanin som jag ska köpa kommer från en kompis som bor i klutmark, en bit utanför skellefteå, så det kommer inte att bli problem med den transporten heller;) haha.
Jag har haft väldigt tur med mina "inköp". De har bott nära och det känns bra att bo nära uppfödaren OM något händer.
Den senaste kanin köpte vi i Båstad och jag bor i Ängelholm så det var nära och bra :)
// Emma :D

Ja då ska vi se, jag bor i Luleå:
Molly kommer från Älvsbyn (7 mil) men jag fick henne hitfraktad av säljaren
Chiquita kommer från Roknäs (Piteå) ca 6 mil
Cozmoz från mittemellan Luleå och Boden, där jag köpt även Smilla och Freddie
Milla hämtade jag i Råneå, ca 3 mil (omplacering pga allergi tillsammans) med en annan kanin som jag inte har kvar men dom kom ursprungligen från djurmagazinet
Bella kommer från en by ett par mil utanför Luleå
Nelly hämtade jag från Boden (4 mil)
Thea och Theo från egen uppfödning
Cissi från min granne
Piffan kommer från Boden men jag fick henne hemlevererad.
Jag har hämtat den del kaniner på uts, men den kaninen jag ska hemta imon är från skepplanda, men uts i väröbacka ska jag hemta henne på det ligger rätt nära kungsbacka;D
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag bor i Trosa (7mil söder om Sthlm)
Våran kanin kommer ifrån Falköping och det är ca 34mil emellan. Men en snäll uppfödare tog med Midna upp till Trosa då hon ändå skulle dit. 
Alla mina tidigare kaniner kom ifrån Stockholmstrakten och då bodde jag i Stockholms Län.

Vi bor 3,5 mil utanför Uppsala!
Molly köpte vi inne i Uppsala.
Jocke köpte vi också i Uppsala.
Blåsippa, Alice, Fiona köpte vi någonstans utanför Uppsala, ungefär mellan Enköping och Uppsala tror jag.. :)
Svea har jag fött upp själv. (Lillasysterns kanin)
Har alltså inte åkt långt alls för att få tag i mina kaniner! :)
Mvh Sigrid