Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 323 ggr
Matilda_91
0

tokAlbin..

Aaah! Jag blir inte klok på Albin! Han har blivit jättebråkig och bits och sprattlar. Han morrar åt mig ibland i buren och när vi är ute i selen stampar han med fötterna och försöker springa ifrån mig och drar i selen. Det här började smått igår men idag var han helt omöjlig. Antingen har han blivit skrämd av något t.ex en räv på natten eller så har han blivit en "tonårskanin". Nån som har vartit med om nått liknande?

Zvintos
0

Hur gammal är han? Kan hända att han kommit in i tonåren.
Eller så kan det helt enkelt vara som du säger, att han blev rädd för något. Har en 1,5-årig hona här som är väldigt "harig" (rädd) utav sig. Kan inte gå i sele med henne då hon blir LIVRÄDD för minsta lilla och springer iväg som en galning! Hon knäppar ur bara det droppar från taket ner på marken!Räcka ut tungan

Matilda_91
0

han är ca 5 månader.. hm, jo men ibland har jag märkt att något skrämt honom och då är han aldeles hoppig och stressad men såhär som han är nu har han aldrig varit förut.. :(

Tina-A
0

Låter som tonåren är på G.. :P Då brukar de strunta i allt du lärt honom, börja kissa överallt, sluta lyssna till sitt namn.. Sånt som tonåringar gör, hihi

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Jag tror att det kan vara så att han kommit i tonåren. Min Molle vart också väldigt trotsig när han var mellan 5-8 månader ungefär

Matilda_91
0

Okej, skönt att höra att det kanske försvinner. Han var lugnare idag och blundade när jag klappade honom. Men jag har ännu inte tagit upp honom :P

LinisPandie
0

Min kanin är också i tånåren med det börjar gå över, hon är snart 1 år.:)

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Albin betedde sig galant idag :D Hur gosig som helst och skuttade glatt med mig, Smilla och katten på en liten promenad. Albin är så nyfiken och fast Svea ligger och smyger på honom skuttar han fram till henne och nosar. Jag tror inte att katterna ser Albin som ett byte som dom ska fånga utan mer som en lekkompis. När katterna leker med varandra ligger en och smyger på den andra och sen rätt som det är så hoppar hon fram och skrämmer den andra katten så den hoppar högt och sen börjar dom om. Snart kommer nog Albin bli den som hoppar högt i katternas lek, vare sig han vill eller inte..

Jag passade på att klippa klorna på honom också :D Det gick bra faktiskt. Framtassarna klippte jag när han satt i min famn och baktassarna när han låg på rygg. Att ligga på rygg är inte något han gillar precis men när jag också kollade tänderna på honom på samma gång märkte jag att han blev mycket lugnare sen när jag vände honom "rätt". Jag har hört att när kaninungar diar ligger dom på rygg, kan det ha något med det att göra? Asså när man pillar kaninen i munnen blir dom tryggare. Låter lite knäppt..

På bilden spanar Albin och Tussa  in varandra..

Matilda_91
0

Ingen som vet ngt om det där med när kaninen ligger på rygg?

Tina-A
0

#8: Vad menar du?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

#7: Det ser ut som att din katt vill äta din kanin :P