Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2115 ggr
KajsaM
0

Lekhagar

Hur gör alla när kaninerna ska få sin Motion? Har ni dom i sele elr ja vad ni nu har ;D Vissa gärna bilder :P

Min kamera har inge batteri, men så fort jag har det så ska ni få se ;)

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Albin har en stor bur med en stor rastgård som han har fri tillgång till. Varje dag tar jag också ut honom i sele. Ibland går vi lite längre, en riktig promenad, men ibland strosar vi bara runt i trädgården :)

Albins bur med Hage på bilden

KajsaM
0

Fiint :) Är han även där på vintern?

Lotta_A
0

Molle och Leah brukar för det mesta få springa lösa på terassen. Vi sätter gllaer för ingången så får dom springa runt hur mkt dom vill sen :)

LinisPandie
0

Jag brukar ha sele på min kanin ute minst en gång om dagen och då springer hon omkring och utforskar nya ställen, jag går snabbt efter henne, springer inte, för då blir hon rädd. Hon gillar inte heller när man jag går bakom, då känner hon sig förföljd liksom.

Det är svårt att gå brevid och veta exakt vart hon ska gå, men jag gör så gott jag kan!. Annars har jag en stor utebur med en "hage" hon får springa omkring i. Till vintern ska jag bygga en liknande fasst med trägolv och med mycket hö/halm/sågspån på. På vintern kan man också gå ute i koppel med kaninerna, iallafall utekaniner.

Om du har en innomhuskanin så kan du lägga upp en matta innomhus där kaninen får springa omkring, med lite hinder och ett litet "staket" runt om mattan. Det brukar dem flesta kaniner uppskatta och ha kul med!

KajsaM
0

Oj, din kanin 0ch kaninungarna ser ut att ha det ganska stort ;D

LinisPandie
0

#5 hihi aa, detdär är detsutom bara en femtedel av buren typ:p.

KajsaM
0

#6 VA? Har du nå kort på buren?

Matilda_91
0

2# Japp där ska han bo i vinter också :) Idag kom föresten den första snön :D Ska bli kul att se hur Albin reagerar..

KajsaM
0

hehe, så han är okå i "hagen" på vintern? Vi har haft snö länge ;(

LinisPandie
0

#7 nej, har tappat bort en sladd så kan inte ta bild nu heller:s, men när jag hittar sladden så lovar jag att ta ett kort på hela buren! :)

KajsaM
0

#10 Okeej ;D Spänande…

Matilda_91
0

#9: Jo jag öppnar dörren till hagen varje dag. Jag tycker det är smart att han kan gå in och ut när han vill, då är det bara gå in i buren när han fryser eller blir hungrig :) Albins bur är inte så fin men den är praktisk och stor :)

KajsaM
0

#12 Okej :) Men det är ju stor så han trivs nog jättebra där :P

KajsaM
0

*puttar* Nån fler som vågar visa vars dom "motionerar" deras kaniner :P

Kaningalen
0

På bilden ser ni min ena hare Lonlys Måns när han ligger i sin stubbe i sin Hage och bara har det bra =)

Hopi
0

Oj, vad sött det såg ut med din hare som låg i den där stubben, Kaningalen!!! =)

Här är Dennis ute på altanen och bekantar sig med snö för första gången! Han får springa på altanen nästan varje dag. Det funkar perfekt! Har lagt upp lite grejer som han kan hoppa över och klättra på, så det är kul! =)

Tina-A
0

#16: Våra får också springa på vår altan :D Vilket jääättegulligt kort. Ska inte dennis vara med i månadens kanin? =)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mimmi.k
0

Vart kan man köpa en sån Hage??? Fint kaninen har!

KajsaM
0

Vad för Hage?

Lotta_A
0

#18: Om du vill ha en kage med kompostgaller (det är lättast) Kan du köpa det i någon vanlig butik som har trägårdsprylar och verktyp.
Det finns en affär i kungens kurva som heter Dilvan Bygg tex :)

mimmi.k
0

Okej! Tack för tippset! Jag menar en sån som e på första komentaren…

KajsaM
0

Okej, precis som Lotta skrev så finns det på dom flesta trädgårdsaffärer ochså ;)

Lotta_A
0

#21: Japp. Det är kompostgaller matilda använt sig av till sin bur på första komentaren. :) Så det är bara ut och leta i trägårdsaffären :P

KajsaM
0

Ang. kompostgaller ska man ha tak över? Kan hundar riva eller hoppa över?

Lotta_A
0

#24: Man kan ha tak över om man vill, det är väl bäst egentligen. Men vi har inte det..

Det kan ju komma rovfåglar eller katter eller något. En katt eller en hund har inga problem med att ta sig in i hagen om den inte har tak tror jag.

Har man inte tak borde man hålla koll på sina kaniner hela tiden.

Kaningalen
0

Till mina kompostgallerhagar har jag hönsnät som gör hagarna ca dubbelt så höga, så att kaninerna inte kan hoppa över.

Ett tips? bara…

KajsaM
0

Bra tips? kaningalen :) Men hur tar du dej in till kaninerna då?

Kaningalen
0

Jag lär klättra =) Jag har fixat en liten öppning, som jag kan stänga o öppna när jag ska in & ut.

KajsaM
0

Okejj :)

Keso
0

Komposthage med massor med granris de kan äta av och gömma sig under, bra vinter sysselsättning. Jag har även ett rör de krypa in i och en större sten de kan hoppa upp på. Kul att se dem ute de är verkligen aktiva och gillar att vara ute på en större yta.

Keso
0

Och sedan har jag en kanin som motionerar och roar sig själv hela tiden jag är ute hos dem. Favoriten Keso går lös.

KajsaM
0

#30 Det var ett toppen tips? :)

Tina-A
0

#30: De ser ut att ha det supermysigt! Vilket bra tips

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Fina bilder Keso :D Dina kaniner ser ut att ha det jättebra!