Drar av sig päls
Igår på morgonen när jag skulle kolla till mina två kaniner så ser jag en massa päls av ena kaninen framför där dom ligger xD det är inte inne i huset utan i deras Hage ( dom kan gå in och ut hur dom vill) och i hagen har jag en jätte stor hylla som dom ligger på… då låg dom så klart nu också fast en stor tuss vit päls var framför dom ( jag har en Lux färgad och en svart) Min första tanke var ju att dom hade bråkat.. men jag såg ingen svart päls någonstans :o då undrar jag varför hon har dragit av pälsen x)
// Ludde

Det gjorde min förra kanin med :O

har du en hane och en hona tillsamans och hanen inte är kastrerad då kan det bli ungar och då boar hon med päls kanske =p putt
skendräktig?? ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Vi har ingen hane och hon är inte Parad :s
// Ludde
#4: Hon kan ju vara skendräktig? ändå? (Eller du kanske menade ang. #2?)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#5 japp det var #2 jag syffdade på
// Ludde

Jag har aldrig riktigt förståt mig på det där med skendräktig?? någon som kan förklara lite ?
// Ludde
#7 Skendräktighet är när kaninhonan tror att hon är dräktig, men inte är det.

#8 tack för svaret (:
// Ludde

Btw min kanin har ibland (alltid när hon fäller) stora tussar med päls, jag tror att det är fällning elr är hon skendräktig? ?
Mvh Maia
#10: Pälstussar som ligger utspridda lite här och var är normalt vid fällning.
Ligger all päls däremot i en hög och påminner om ett bo, är hon troligen skendräktig? också.
Om hon är skendräktig? så kan man speciellt dra av pälsen på magen väldigt lätt.
Not your mom, not your milk.

#12 okii ;)
// Ludde
skendräktig? tippar jag på.