Nu boas det!:)
(Skrev samma inlägg på teddykaninernas iFokus så ni som läst det där känner nog igen texten.)
Idag när jag kom ut till kaninerna reagerade jag direkt på att all halm var borta från Missans bur. Då jag tittade i bohuset såg jag dock att det var där det låg. Hon hade boat jättefint med massor av päls, hö och halm. (Tydligen dissade hon den specialgjorda bolådan, som vi gjort åt henne, och ville hellre använda det vanliga bohuset.)
Jag blev mkt glatt överraskad eftersom jag nästan tvivlat på att hon är dräktig och det inte syns någonting på henne.
Enligt mina beräkningar kan hon dock bara vara i dag 25. Är det vanligt att de boar redan då? Fortsätter hon att rycka så här mkt päls i flera dagar till så kommer hon att vara naken innan ungarna föds!;)
Kul:) jag vet inte, har bara haft 1 kull;D
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
vad gulligt, jag har alltid velat ha kaninungar, jag har försökt två gånger med min kanin men det har tyvär blivit missfall. min kanin boade bara i början så du behöver nog inte oroa dig att ha en naken kanin när ungarna föds. (haha)
#2 Dom boar bara ibörjan om dom är skendräktinga, detta är nästan islutet så jag tror det är rätt normalt det kan ju vara så att det bara är 3 dagar kvar tex:)
Min börja boa 3 dagar innan hon fick sin kull;D
// Hanna

Tack för svaren! Jag väntar med spänning på om det kommer några småttingar….
#4 visa några söta bilder när dom kommit:)
// Hanna

Självklart kommer det bilder sen!:D Hoppas bara att allt går bra. Eftersom det är hennes första kull så är man ju lite orolig…
#7 har bara haft 2 kullar men den första hermeliner så var jag rätt liten och så byggde vi en lekstuga till mej^^ och då bet honan ihjäl dom men det var nog för att det lätt mkt, den andra kullen som var lejonhuvad gick jätte bra:) alla Ungarna lever fortfarande och vissa har egna små barn som börjar skafa sej egna dom med^^
// Hanna

Mina brukar börja boa ordentligt några dagar till en vecka innan, men boar med päls gör dom oftast strax innan födseln.
Det är vanligast att de pälsar vid födseln, men vissa honor vill vara ute i god tid :) Har själv haft en hona som alltid boade en vecka innan födsel.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

hej och grattis hoppas att det går bra med ungarna och honan kram på er vi håller tassarna.=p