Maxiduna köpes!
Är det någon som har en maxiduna till salu?
Skönhetsfel gör inget, men den ska vara fullt funktionsduglig…
Betalar efter skick och pris.
Bor i Årjäng, så jag vill helst att den ska finnas här i närheten men går även bra om den skickas mot rimlig kostnad.
Gör heller inget om takgallret är försvunnet/defekt.
vad är en maxiduna?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
En duna är en bur som består av en plastunderdel, en plastöverdel och galler på taket… vattenflaskan har en speciell plats där den ska sitta.
Lägger in en bild på min miniduna, en maxiduna är mycket större (ca 4 ggr så stor) men i övrigt är det samma sak.
Vet att det inte är vanligt med dunor till kaniner, men jag tänkte att det kanske finns någon som har en sån som bara samlar damm ändå…
Jag har för mig om att de brukar vara rätt små.. Vet du måtten på en maxiduna?
#3 får man ha sånna till kaniner?
// Hanna
De är tillräckligt stora för vad jag ska bruka de till 
Måtten är ca 99 x 51,5 x 37cm. Ska nämligen ha gerbiler i den (gnagare bara lite större än hamstrar men lever i flockar… Tänkte ha tre stycken där…)
Men det är lika bra att kolla runt på så många ställen som möjligt…
#5 ingen aning…
#6 Jaha, okej :)
#5 Nej, den på bilden är alldeles för liten för kaniner. Även måtten på den maxiduna hon söker är för små.
Den på bilden är en minidina, kommer inte ihåg de exakta måtten men när vi räknade ut volymen så kom vi fram till att den var på 43 liter…
La ut bilden för att visa vad jag letar efter… Skulle inte ens sätta en dvärghamster i den buren…, eller två av mina gerbiler bor i den nu när vi kopplat ihop den med två andra burar…
Jaja, då får jag försöka få tag i en sån på ngt annat ställe…
Ursäkta att det blir lite ot nu, men vad är minimåtten för kaniner?? Skulle gärna skaffa mig två hermelinkaniner någon gång…, de är ju så gulliga..
#6 vet vad en gerbil e;D
Hade en sån til min hamster i samma storlek ungifär som den du ville ha;D
// Hanna