Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1084 ggr
Minto
0

Lvmoderinflammation - missfall?

Min kaninhona blev parad för två veckor sedan och redan en vecka efter parningen mörjade hon få brunröda flytningar. Jag har varit till veterinären och hon trodde att det troligen var livmoderinflammation. Min hona har nu påbörjat en antibiotikabehandling och verkar redan må mycket bättre! Skrattande Vad jag funderar över är hur hon kunna få denna livmoderinfalmation? Är det inte vanligast bland okastrerade äldre honor? Kan det vara så att hon fått missfall och i så fall hur vet man det? Hon verkar i vilket fall må mycket bättre nu, så det är vi jätte glada för. Men jag känner mig lite orolig för att ungarna påverkas av antibiotika behandlingen eller att min hona redan fått missfall. Vad tror ni?

Många frågor på en gång…Flört

Minto
0

Nån som vet?

[Wera]
0

Har du frågat veterinären då?

Veero
0

Tycker du ska fråga veterinären för att få ett säkert svar :)

Minto
0

Hon verkade tyvärr inte speciellt intresserad. Lyfte mest på ögonbrynen när vi sa att vi parat henne. Undrar bara om det är någon som haft en kanin med livmoderinflammation.

[Niike]
0

Testa att ringa och kolla med någon annan veterinär :)

Minto
0

Ja,a jag får väl göra det. Verkar inte som att det är många som är intresserad av att dela med sig av sina erfarenheter. Har förresten gått till en veterinär med min kanin och ringt en annan som inte hade speciellt mycket kunskaper om kaniner. Hon sa att hon nog hade tvättat sig för mycket och där med blivit lite öm och röd vid öppningen!! Trodde inte mina öron faktiskt! Ska ringa vidare efter påskhelgen.