Frukt och grönsaker
Hur mycket frukt och grönt till sin kanin?
Och vilka sorters frukter är bra för dom?
Sallad kan ju orsaka diarré, däremor har jag hört att rotfrukter ska vara nyttigt.
Vad gillar era kaniner för grönsaker.
Massa frågor :P
Jag ger min kanin mycket morötter hon älskar det :P

Min älskar äpple allra mest! Broccoli var oxå poppis! Han får nåt "frukt&grönt" så gott som varje dag. Tex ½ äpple.
Morötter är han föga förtjust i.. synd nog! Det som är såå nyttigt! Men äpple är ju oxå nyttigt! "Ett äpple om dagen, håller doktorn borta" heter det ju.. 

Morötter och gurka

Min kanin får "fukt&grönskaer" 1 gång om dan (fast inte alltid) Då får han 1-3 olika.
Som t.e.x mortot,banan,äpple,lite sallad, lite knäckbröd,gurka m.m.m :) Han älskar banan ;D

#2, "Ett äppel om dagen är bra för magen".. det har jag hört ;) ;P

Mina kanniner älskar jordgubbe!
#6: Jorgubbar? Lite ovanligt och annorlunda. Är inte det lite surt för kaniner? :P

#7; Inte är väl jordgubbar sura heller..
Jättegott! Mums!
#5; ja det har jag hört oxå! =) Äpple är bra på alla vis! =)

#8, så är det nog ;)

#2 & 5 På tesked gumman säger gubben: Ett äpple om dan håller doktorn från stan :P

#10; Okey! Jag tänker mest på det Engelska uttrycket.."An apple/day keeps the doctor away" hehe
Äpplen och bananer går hem hos mina kaniner :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Alla kaniner tycks gilla bananr :)
Finns det nån kanin som inte gillar det?

Dennis är inte så värst förtjust i banan.. Nångång har han ätit lite men det är inte ofta..
Mina brukar få lite diverse grönsaker och frukter, vissa i mer mängd, andra i mindre.
Brukar bara ge dem sådant som jag märker de tycker om, och det är följande:
*Banan (Höjdare!!)
*Äpple
*Päron
*Morötter
*Jordgubbar
*Vatten- & honungsmelon
*Sallad
*Majs
Ska testa att ge blomkål och broccoli, har inte haft det hemma än.

Albin åt morätter ibörjan men nu gillar han bara blasten. Äpple och gurka är det han gillar mest just nu och banan är också smarrigt ;)

Pandie ääälskar verkligen äpplen!, skönt efterssom att vi har massor av äppelträd hemma. Morot gillar hon knappt, bara när hon är ritkigt hungrig äter hon det. Knäckerbröd har jag hört att det inte är bra, det kan orsaka nått med tarmen :s, visserligen är det bra för tänderna men inte för magen. Banan gillar hon väldigt mycket!, men det får hon bara som godis. Persilja ger jag henne också, det är nyttig och hon gillar det!, det finns en hel del mer man kan ge. Grön paprika är bra också.
Paprika har jag aldrig provat att ge. Kanske dom skulle gilla.
Tomat? Någon som provat att ge det? Vet ni om det är bra?