Ny Kanin! :D
Jag är så glad! Idag hämtade vi en ny liten plutt! Det var bara slump egentligen. :P Jag tycker han ser ut att vara någon typ av hare/harekorsning, avd tror ni?
Han är inte gammal, testiklarna har inte ramlat ner än. jag har ingen aning om var han kommer från. De som vi fick honom av hade i sin tur tagit emot honom från någon. Han har tidigare levt i ett växthus tror jag. han är lite dålig i hullet, men är väldigt pigg och trevlig. :)
Men om ni tittar på honom, vad tror ni han är för ras? Hur gammal? Färg? Exteriör?
Jag tror (och hoppas) att han kan komma att bli en bra hoppkanin, han är verkligen smidig! :D ah, jag är så glad för mitt lilla nytillskott! ^^
Kolla 1 februari på Bilddagboken. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
När jag klickar på länken står det, filen kan inte hittas…
I alla fall, vad kul med en ny kanin! :)

Det funka för mig när jag logga in ..
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Jätte fin, Tror nog att han har bk hare i sig, typ att han är korsning mellan Vädur och bk hare.
20 årig djurgalen moder*
#3 bk hare? är det en förkortning på belgisk hare eller nåt? :P
Lägger in lite bilder på honom här då. :)
//Emma
Benjamin Breeg har jag döpt honom till (efter en Iron Maien låt) tycker ni det passar?
//Emma
Åh, så söt!
Sista bilden nu. jag är urusel på att ta kort på smådjur haha! xD
Selen var inget prblem det heller underbar är han! ^.^
//Emma
Vad kul, grattis :)
#7 och #10
Tack! jag är jätteglad för honom! Jag hade ju tänkt köpa en avelshane i sommar, men jag köper mig nog en hona istället… Då kan jag para den med min lilla hermelin. :P
//Emma
Vad kul! Vad fin han är :)
*putt*
//Emma
Snygging:)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Va fin :)
// Michis
Jättesöt! (:
jätte söt 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Mamma hade pratat med de som vi hämtade kaninen hos, de som bara hade tagit hand om han för "vidarebfodring" typ. De berättade att han, tillsammans med flera andra kaniner, hittats mitt ute i skogen. (det stod om detta i tidningen för ett tag sedan tydligen)
De som anklagades för detta säger sig ha gett bort kaninerna till någon annan som då i sin tur släppt ut dom i skogen, det var en massa skumt gällande deras version. benjamin hade rymt när de andra kaninerna fångades in, men hittades sedan av en gubbe som lockade honom till sig. Emaus (det ställe där jag hämtade benjamin) hade tagit emot flera av dessa kaniner.
Så det är en liten skogsmulle jag har fått hem, tydligen. ^^ Men vad tror ni om ras? Färg? (jag har nollkoll på hararxD) Ev. ålder?
//Emma

Han är nog en blandis mellan bk hare (belgisk) och nåågon högrest vädur, sjukt snygg hoppkropp värkar det som :O ! avis ffs :P , Men är inte så bra på färger men han är viltgrå och ev rödförstärkt.
Han kommer nog bli en bra hoppkanin, har iallafall kroppen till det :P
20 årig djurgalen moder*

Och han ser ganska ung ut, typ 8 veckor eller något i den stilen.
20 årig djurgalen moder*
Jättesöt! Grattis!
Här är artikeln som skrevs… Som ni ser är den väldigt sluddrig, jag fattar inte så mycket. men Benjamin ska tydligen ha varit 1 av de 6 som var försvunna längre än de andra. (läs sista meningen)
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.134401
Artikeln publicerades 30 december i Bohusläningen.
//Emma
Jag har ingen aning om ras men han är viltgrå? :)

grattis
jättesöt . :) <3
Tack så mycket alla! :D
//Emma
Sötnöt! :)
Not your mom, not your milk.
Nu när han har gjort sig mera hemastadd är han verkligen en helt anan kanin! Pigg och glad, och emd tydlig personlighet! han hoppade upp och ner på alla möjliga sorters föremål och skulle nosa på allt. ^^ Hoppas han kommer att trivas. :D
//Emma
Jättesöt :D
va söt! :)
Nog kunde han hoppa! ;) Bild från idag (dålig bild, men den bästa som blev), hindret ligger på 34cm. (vågade inte höja mer, men han rev inte en enda gång under hela träningen! :D) Första tävlingen blir ev. i Maj. :)
//Emma
Vad söt :) Grattis till din nya kanin :)
//Emma
aww<33
-' Rebecca Johansson
Gud så söt! :D
// Emma :D
Belgisk hare tycker jag han påminner mig om, fast han lär ju vara blandis med det. Viltröd?
Jättefin kille, grattis! Visst var det du som köpt jätten Järnsaxa också…?
tack så mycket! Jajjamensan, vi hämtar Järnsaxa i gbg nu på måndag. Ska bli jättekul! :D
//Emma
Viltröd är han inte. Däremot viltgrå rödförsärkt. En harkorsning är det, säkerligen avlad till hoppning.

Guud villken unnderbar sak:)
Grattis!!
Mvh Maia
Är viltgrå rödförstärkt det riktiga namnet på färgen, eller bara en definition (heter det så xP) av färgen viltgrå? :P Om han är avlad till hoppning är svårt att veta, eftersom hans härstammning är helt okänd, men han har ju visat att han kan hoppa dock. :)
#40 Tack! ^^
//Emma
#41 - Viltgrå rödförstärkt & viltröd är två helt olika färger. Viltröd är djupare röd & inte samma stänk av viltgrått som i viltgrå rödförstärkt. Samma sak som viltgrå, bara aningen rödare.
skönhet !
Jo, det förstår jag att det är två olika färger. men säg att jag ska skriva hans färg någonstans, skriver jag då viltgrå eller viltgrå rödförstärkt? :P
//Emma
#44 - Viltgrå rödförstärkt.
Ok, tack så mycket för hjälpen. :)
//Emma

Jättesöt =D
Mvh Hanna
fin han är :)
Hälsningar Vemsan
Det är roligt att ha nya kaniner . ;) Hoppas det går bra ..
Ja det är det verkligen! :D Det går bara bättre och bättre. :)
//Emma
Liten uppdatering. Tror ni han är redo för tävling i mitten på Maj? :P
//Emma
En till bild. Igår hopptränade vi och då fick han hoppa ännu lite svårare/mer tekniska hinder men svårare än vad hindren var igår lär jag inte träna förän efter tävlingen, man får ta det lite lugnt. Han har verkligen fått ett helt annat flyt i sprången nu och är väldigt lättstyrd och "koppelkänslig" :D
//Emma

Han är jättefin! Svårt att säga om han är redo eller inte efter att bara ha sett bilder, du vet nog bäst själv när han är redo :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jo, det är kanske sant. :) Han gillar verkligen att hoppa, det jag mest oroar mig fö är hur han reagerar på allt folk. men tanken är att vi ska tälta (2-dagars tävling) i närheten, så då borde han få tillräckligt med tid att lugna sig. :)
//Emma
Oj så fin!

Oj villken unnderbar sak, tänk om min kanin hoppade så! X)
Mvh Maia

#54 Vad kul att tälta! Lycka till :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#56, 57, 58
Tack så mycket! ^^
//Emma