max ålder för kaninhoppning?
Hur gammal får kaninen max va för att få tävla ? :)
Hälsningar Vemsan
Det är ingen maxålder är kaninen svårklassad och över fem(eller sex glömsk) år får den tävla veteranklass.
#1 jo?
**
4 månader måste kaninen vara.**
#2 Jag uppfattde som hur gammal typp att den skuller vara max 10 år alltså när man måste sluta?

#2 4 månader är minimumåldern, inte maxåldern,
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#4 Skrev bara att den måste vara 4 månader för att tävla. Skrev ingen max eller minium ;)
men om kaninen är under 4 år till exempel får den tävla lätt rak ?
Hälsningar Vemsan
#6 ja ^^
#7 : okej *pust* för vill börja tävla lite med min hoppglada 2 åring men har hört av en kompis att hon i sånt fall skulle vart tvungen å hoppa elit , men tycker de verkade skummt .
Hälsningar Vemsan

#5 Eh jo? #1 skrev att det var ingen maxålder, och du skrev att det visst var det ^^
Frågan i #0 var dessutom om det fanns någon maxålder.
www.frihetenskaniner.se
#9 Mja. Maxålder kan misstolkas. Antingen kan det vara maxålder. Alltså när måste man sluta hoppa. Eller maxåldern för att få börja starta.
Jag tolkade #1 Att hon menade att det inte fanns någon maxålder för kaninen innan den får starta, bara när man fick börja tävla veteran. Då skrev jag att det fanns en maxålder innan kaninen får starta dvs. 4 månader ;)
#10: 4 månader är minimum åldern juh
Men hur gammal ska kaninen va för att starta veteran ?
Hälsningar Vemsan

#10 Det heter inte maxålder när man får börja, då heter det minimumålder.
www.frihetenskaniner.se
#10 Men 4 månader är ju minimumåldern innan kaninen får starta, det går ju inte att säga att det är maxåldern. Då blir det ju som att kaninen max för vara 4 månader för att starta ;)
11-13# Jag vet, men jag tolkade #1;s text som jag gjorde. Vad ska man göra åt det. Men bara för det hade jag inte fel. Sen så kan du inte ciss säga att jag skrev något jag inte skrev. För jag skrev bara 4 månader. Ingen max eller minium.
Sen skrev jag att man kan tolka Max på olika sätt. Alla människor tolkar texter på olika sätt. Jag skrev ingentiing om att man kan skriva att det heter max när man får börja ^^ Haha. Så där (#12) skrev du ciss, en till sak jag inte skrivit.
#11 Du får inte starta veteran förrens kaninen är svårklassad ^^
Man brukar starta veteran med äldre kaniner som inte orkar starta i dom vanliga klasserna. Tror att kaninen måste vara 5-6år.
Skitsamma nu är det löst men #11 fråga kvarstår När får man börja starta veteran.
#16 Har svarat på det. #15 :P Haha.
#17 Hon menade vilken ålder för den får ju inte vara 1 år?

en kanin måste vara 6 månader för att hoppa jag vet det för jag går på stockholm kanin hoppare :) .

Oj var det max den kan vara hur gammal som helst tills den inte orkar hoppa
#19 Nej fyra månader och det vet jag och Tark också vi hoppar också i stkh
#19: Som sagt är det 4 månader som gäller, och sen 1 år för längd och höjd