Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 861 ggr
Wegge
0

Cleo sjuk :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Cleo har gått och fått en öhoninfektion och det rinner var ur båda ögonen, men som tur var hon hos vetrinären idag och fick ögondroppar, hoppas hon blir bättre :(

Qepta
0

Cleo får krya på sig!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[GlittriGris]
0

krya på!

Wegge
0

tack :)

PaaatyPalm
0

Nej gu va tråkigt :( , lycka till med henne ! Men det blir säkert bra :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

KaninEmma
0

Hoppas att hon blir bättre!

// Emma :D

MysanMinGodis
0

stackare, gud va jobbigt att ha ögoninflamation ;/ men cleo får krya tycker jag :)

Wegge
0

mm hoppas det går över för hon ska kastreras på tisdag dessutom

Veero
0

Det kommer nog gå bra :)

gullenos
0

Stackars liten då <3

KaninHanna
0

Hoppas hon blir bättre snart!

Mvh Hanna

Solkaniner
0

Stackarn! Hoppas hon bättrar på sig!

Se till att hon inte får in en massa hår i ögonen bara (hon ser långhårig ut på bilden) det kan ju göra det värre.

Hoppas operationen går bra!

Wegge
0

Nu är Cleo frisk igen, eller iaf nästan! Hon hade variga ögon ganska länge och medicinen hjälpte inte, men så skulle hon iaf operera bort livmodern och när hon var klar och uppvaknad sa vetrinären att hon hade spolat tårkanalen men det hade varit svårt för det hade varit mkt var och svullnader där. Det visade sig att Cleos kindtänder vuxit sig långa och tryckt upp mot tårkanalerna och inflammerat dem.
vetrinären hade då slipat tänderna, och gett mig en ny medicin att ge Cleo, och nu är hon nästan helt frisk igen! Ögonen ser fina ut igen :) Hon hade malt tänderna på fel sätt med för mkt pellets så nu får hon nästan bara hö och en morot om dan, ca 2 msk pellets om dan.

Solkaniner
0

Lite OT men man opperarar väl inte bort hela livmodern?! Bara bryter förbindelsen mellan äggstockar eller nåt liknande?

Solkaniner
0

Förresten, skönt att hon blev frisk igen och att ni hittade problemet!

Wegge
0

Jodå, man opererar bort hela livmodern när man kastrerar honor, man steriliserar när man bara bryter förbindelsen :)

Kiwanu
0

Skönt att höra att Cleo mår bättre :)

pigelina
0

Bra att hon e frisk:)

Och tur att ni han till veterinären och så:D

Våran veterinärklinik var stängd på helgerna och då var man tvungen att åka till blå sjärnan, och det är låååångt, så vi skulle till veterinären på måndan(det var söndag) men då dog Lille skutt av öroninflamation på söndag natt:(

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Solkaniner
0

#15 Det låter som ett mycket större ingrepp, varför väljer man att göra detta?

Solkaniner
0

#15 Jag googlade det och fick svar på min fråga :)

Wegge
0

17 : Nej vad hemskt! :( så borde det inte vara, djurkliniker borde vara öppna precis som sjukhus för människor.