Burnät
Idag sa en kompis till mig att man inte ska ha hönsnät till uteburen. I princip alla jag känner har det på sina burar.
är det farligt? på något sätt? Känner ingen kanin som tagit sig ut ur det genom att gnaga eller något.
Vad har du för burnät?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Hönsnät är otroligt lätt för kaniner att gnaga sig igenom, eller rovdjur som vill ha ett litet mellanmål.
Jag hade hönsnät på min första utebur. Sen gick jag en promenad med vovvarna och när jag kom hem så var hela gallret söndergnagat! Där satt Roxy och såg så belåten ut, men hon hade inte hoppat ut (tack och lov)
Man kan klippa av kompostgaller och använda det som galler.
Jag hade hönsnät på min gamla kanins utebur och det var inga problem, jag menar hon hade den i 6 ½ år så.. ;)
Visst kan dom gnaga hål på vissa "delar" med de blir aldrig så stora att dom kan hoppa ut genom dem. Detta är min erfarenheter! :)
#2: Min gnagde sönder alltihop :P

Jag hade hönsnät på en av mina extraburar, samma natt som Elvis bodde där kom det en räv och bet ett stort hål i buren (kan ta bilder på det sen) Som tur var kom min farfar ut i precis rätt tid och kunde skrämma bort räven!
#3, hihi, ja, men det kanske är upp till hur kaninen är då :) x)

Jag brukar ha hönsnät över rastgården ^^,

När jag hade utomhus bur till mina kaniner hade vi ett fyrkantigt galler/nät som grävlingar å andra djur inte ska kunna bita sönder. Det var dyrar men värt det då vi bor granne men en grävling..
Jag rekomenderar att använda minknät, då kan kaninen inte bita sönder gallret och så kan inte rovdjur ta sig in heller. Minknät är ett mycket hållbart galler, men det kostar ju ganska mycket mer än hönsnät.

Jag förlorade en kanin till en grävling pga. hönsnät.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
en jag känner har hönsnät, kaninen har flera gånger gangt sig ut och hoppat runt i huset när de inte var hemma ^^ (kaninen bor inne)

det är väääldigt lätt för kaninerna att komma ut. en av mina kaniner gnagde sig ut genom sin utebur bara för att det var hönsnät. som tur var satte han sig bara på utsidan och åt gräs! haha.
numera använder jag alltid "fyrkantsnät". MYCKET säkrare.

Jag har minknät på min utebur (tror de e minknät) ^^,
Jag har mina i en box.. ute buren ar i typ kompost galler.. fast vitt och mera fyrkantiga rutor.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#13 - Hönsnät, tror jag, har femhörniga "rutor" :) Så det du har är inte hönsnät.
#15 Okej jag vet vad du menar för sånt har vi till våra höns:) Det är ganska klent och böjbart. Det jag har till kaninburen är starkare och hållbarare. :)

#16 - Japp :D
:D

Vad jag vet, så går Hönsnät väldigt lätt att gnaga sönder på.
Min bästa kompis 2 kaniner (som vilar i frid nu) hade gnagat igenom ett otroligt stort hål, maha, det såg inte klokt ut XD
#13 sånt nät har jag med ;) det kallas typ putsnät… (?) eller nåt sånt tror jag… det är bra nät tycker ja :P
#13: Häromkring heter det nätet fyrkantsgaller. Är jättebra, det har vi på alla våra burar, även rasthagarna. =) Hållbart och bra.

#13 Minknät är det där :D
haha… alla säger olika… :P men ja vet inte säkert… ;)
Min kanin har gnagat på hönsnätet :/ Fast har 2 nät såå hon kommer inte ut ;) Så dom kan gnaga på det
Rekomenderar inte hönsnät, hade det till mitt marsvins rastbur, och en hund tog sig in i buren och bet ihjäl henne :'/

Vi ska snart bygga en stooor utebur i ståhöjd. Där ska vi ha minknät.

Jag har haft hönsnät på en av mina förra burar (inte vi som byggt den). Kaninen grävde och bet sönder nätet.
Ska ha fyrkantsnät (murarnät/reverteringsnät). Hade undulater innan i en jättevoljär, som är riven nu, men nätet hat jag kvar. Har även (TILL SALU) en nästan hel rulle av liknande nät, fast tjockare tråd men med mindre maskor…..om nån är intresserad.

vi hade hönsnät på buren till mina förra kaniner, det gick hål på den helatiden.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

jag har absolut inte hönsnät alldeles för lätt för rovdjur att ta sig in , ja har minknät.

Jag tycker att kompostgaller är bäst. Det är grönt och väldigt starkt. :)
Jag har ett nät som är jättebra! Det är ett metalliskt nät med små fyrkantigarutor, linkar Niikes nät faktisk och undrar om det inte är det samma :P Har tidigare haft det gröna hönsnätet, men hannen rymde ochresulterade 3 tjuvparningar! Så inget jag rekomenderar! Har även ett par bur i golvhöjd och har omkringstrykande rävar och katter i området! Har inga problem med dem tack vare nätet!
Tror att nätet heter Fyrkantsnät (om inte minknät) har kallat det för "Gunne-bo stängsel" men fick senare veta att man bara kan kalla det för det!
Hur som helst! Svinbra :P Och jag tycker att eftersom nätet hindrar kaninerna från att försvinna, så e det jättebra ;D REKOMENDERAR
Mitt nät liknar också Majas, men jag tror jag har typ "fyrkantsnät" ;P Har tänkt på att ha kompostgaller som nät, men eftersom en viss Candy och en viss Sera tar sig ut gav jag upp den iden.
#33 - Jo, och tänkt när de har ungar :P De kommer ju typ att ploppa ut (haha)
#34: Precis.. x')

jag har hönsnät till lillen. och så har jag stånät till millan.

Har ju fyra burar & ska bygga en till, så jag skriver om alla burar :)
2-fackaren har vi superpyttesmå maskor på, fyrkantsnät. Hittade det i stallet, vet inte vad det är för sort.
Trekanten (betesbur, sommar) har vi hönsnät på, tyvärr. Används dock nästan aldrig.
Stora gallerburen, som Engla bor i just nu, är ju en vanlig gallerbur så den har "vanligt galler".
Lilla gallerburen har också vanligt galler, sådant som är på inneburar alltså (är en innebur).
Den jag ska bygga, hm, vet inte riktigt. Något starkt och kraftigt.
www.frihetenskaniner.se
Hönsnät har vi på ena våran utebur , o det funkar utan problem!

13# nej du har minknät ..

31# japp kompost galler är faktiskt smart men en hermelin rymmer lätt XD

#39: Vars kan man köpa sånt nät, hur mycket är det & vad kostar det?
www.frihetenskaniner.se

Har testat allt möjligt… I de vanliga burarna har jag vanligt nät, ej hönsnät men sånt annat. Ja, har tappat ordet för tillfälligt. Ni förstår kanske ändå får jag hoppas. Sen har jag en kanin som biter sig ut i ALLA nät, då menar jag allt. Även det vi har nu, extremt tjockt är det.. Så ja, har nog provat allt. Har satt kompostgaller mellan en del burar. Till en början hade vi bara det men sen stack en kanin in huvudet där och fastnade. INTE braa. Så då satte vi annat utanpå..

Sorry, råkade klicka lite många gånger…..

#39 Jag har köpt mitt nät till inhängnaderna på Biltema. Det är typ 10 meter, kommer inte ihåg exakt. det kostar iaf 298:- för sånt där grönt utanpå, typ elförzinkat nät med plastöverdrag och sen finns det bara typ med metal, eller vad man ska säga att det är. Det med plastöverdrag kostar 298:- och det andra med bara metal kostar 198:- :) Det är jättebra bara så att ni vet. ;)

Jag skulle aldrig våga ha hönsnät!!! Det går säkert bra så länge det inte kommer nåt rovdjur.. Men en räv, hund, grävling osv kan ju jättelätt ha sönder sånt nät och sen döda kaninen! Mina grannar berättade att dom haft en kanin i en sommarbur med hönsnät, när dom kom hem så hade nån hund varit där o dödat kaninen! Rivit sönder nätet.. Nej, det ska vara kraftigt nät/galler tycker jag! Då kan jag sova lugnt! 
okej :P
Hönsnät är mkt lätt för kaninerna och rovdjur att bita sig igenom. Använd hellre kompostgaller eller fyrkantigt nät
#42 det finns att köpa på bauhaus. ^^

#46: Hönsnät.
Oj, gammal tråd det här. :-)
www.frihetenskaniner.se
#51 haha jag gjömde visst kolla det xD
#54 jodå, man ser :)
- Mvh Emma
Mina kaniner har aldrig gnagit sig ut..,men kan det hända?
#56 Ja, det kan hända. Rovdjur kan även gnaga sig in
- Mvh Emma
Ojdå! :S det visste jag inte, måste försöka byta nät.
Jag hade ett nät förut, som nästan som ut som #39 es nät, men det gnagde mina kaniner sig ut ur..

Hihi, pinsamt gammal tråd :-)
Skrutten gnagde sig ut för några dagar sedan. Han hade hönsnät ..
www.frihetenskaniner.se
haha=)
ojdå..men hur går det med letandet? Har ni hittat han än?

Nej. Till er som har hönsnät: jag råder er att skaffa ett annat, starkare nät.
www.frihetenskaniner.se
okej tack.

till själva huset så har jag jättebra nät, eller snarare galler. hålen är ca ½cm o själva "tråden" är 1/4 stort som ett hål ;P jättedåligt förklarat, jag vet. till hagen har jag tyvärr hönsnät :/
Hej # 28. Jag är intresserad av nätet, ska bygga en gård med både nät i botten och på sidan. Var finns nätet, jag finns på 0706-622646
Hej # 28. Jag är intresserad av nätet, ska bygga en gård med både nät i botten och på sidan. Var finns nätet, jag finns på 0706-622646
Norea, tror inte tråden är aktiv, etfersom sista inlägget gjordes -07.
Not your mom, not your milk.
Tråden är 2 år gammal -.-
Vi skrev samtidigt x)