Kanin som är springig ute?
Hej alla kanin älskare här på sajten ;) jag har en liten fråga och skulle bli mkt glad om jag fick svar på den :)
Min kanin becky är ute ibland och när hon är det och jag släpper ner henne i gräset så börjar hon springa fort och sedan stannar hon och luktar på gräset och sedan springer hon igen jag får knappt stopp på henne "/ hon tar ganska höga skutt också, tror ni att det verkar som hon inte vill vara ute eller att hon gillar det? jag har varit ute med henne på våran trädgår typ bara 8 gånger och det är långa mellanrum där imellan, ska jag vara ute med henne oftare eller vad ska jag göra?
Är tacksam för alla svar!
säkert glädjeskutt.
Det är svårt att veta på beskrivning, antingen kan det vara att hon tycker det är obehagligt med sele och koppel så hon vill "springa ifrån det", eller så älskar hon att vara ute och gör glädjerus/skutt :)

Jag tycker att det låter som att kaninen tycker att det är jättehärligt att vara ute, så gå ut oftare med henne :) Men om det är en sele på henne (vilket jag uppfattade att det inte var) så kan det vara den som skrämmer henne.
Mest troligt är nog att hon tycker att det är jättekul! :)

#1 :D
#2 okej ;D
#3 aww vad glad jag blir :D
Tack för alla era svar :)
Min kanin brukar också göra så, då springer han jättefort och ibland gör han också flera glädjeskutt på raken. Fast när jag kommer mot honom brukar han stanna så jag kan klappa honom ^^
www.sagaskaniner.webs.com
Mvh Saga Lennskog.

oki tack för ditt svar :D

hon har nog spring i benen ;) Låter som hon tycker det är jättekul, och de behöver springa minst en timme om dagen. Ett tips? om det är svårt att få tag i henne är att köpa en sele och ett koppel (köp ett långt koppel så att hon kan springa) så blir det mycket lättare!

oki tack för tipset :D

#8 haha varsegod =) vet du föresten när man får ta ut innekaniner?

Så fort det blir ungefär lika varmt ute som inne :) Det antar jag iaf, det låter ju som att det skulle vara lagom då :)

Oki ;)

#9 min kompis har sagt att man få ta ut dom så fort det är plus grader eller nått men jag va ute med henne igår asså 6/4-09 xD
och då var det 12+ grader ute och hon verkligen njöt i solen det va la okej?

jamendå tar jag ut ninen i solen ett tag! =D kanske slänger upp nån bild sedan =)

Om hon inte är i tonårs åldern så är det nog för att hon är lycklig över att vara ute :)
Men testa inomhus (är det inne kanin?) om hon gör lika dant med selen på, för då är det antagligen den hon vill bli av med!
Mvh Louise
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

#13 du kan kolla på mitt nysate inlägg som heter BILDER! ;P på becky<3

#14jag låter henne springa inom hus också med sele på och den stör hon sen inte på ett dugg jag tror bara att jag behöver ett längre koppel utom hus för jag har ett så kort

#16 hur långt är det? :)
Jag har ett som är 70 cm. Och ett som är 2 m. Men behöver dessvärre ett längre till min kanin som är inne i tonåren..
Okej då kan vi utesluta sel problemet. Men antagligen är det bara att hon är lycklig över att vara ute :D
Söt är hon iaf :D
MVH.
Louise T

Jag tycker det låter som hon gillar att vara ute:)

Hon verkar trivas =) själv kör jag med ett 5 meters koppel som egentligen är till vovven ;) men det fungerar utmärkt! =D

Vaa söt :)

Tack :'D
MVH.
Louise T

#20 oki ;P
#21 okej ska nög pröva det :D
#22 hihi min kanin är lejonhuvad hermelin ^^ söt kanin :D

#25 Aoww..Tack :'D
MVH.
Louise T