Tulpaner?
Rådjuren och hararna älskar tulpanerna som kommer upp i mina rabatter. Kan jag ge dem till kaninen också? (Kanske främst bladen, blommorna får gärna blomma och placeras i vas istället för att ätas…) Eller har kaninerna annorlunda magar än hararna?

Jag vet faktiskt inte riktigt så, men jag tror att jag läste någonstans att tulpaner var giftiga för kaniner!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

putt:)
Mvh Maia
fråga om han vill ha det, mina kaniner äter inget som är giftigt eller farlig
#3 Vissa kaniner är så, men vissa vet inte vad som är bra och dåligt. Finns ju de kaniner som äter godis, vilket inte är naturligt alls för dem.

#3 kaniner har inte så bra smaksinne. I alla kaninböcker jag har läst ska man inte lita på kaninernas smak.
Jag har läst att man inte ska ge kaniner tulpaner, då det är giftigt.
Även jag har hört det är giftigt, men kan inte säga något helt säkert. Skulle inte våga chansa.
Dock blad från rosor älskar mina kaniner, så det är ett tips?.
#4 och 5
hmm mina kaniner brukar veta men kanske inte alla, ni har nog rätt
min mamma säger att hon inte vet om det är giftigt eller inte men det är nog inte så bra att ge kaniner. jag tänkte att det kanske inte var så naturligt eftersom kaniner inte når upp till blomman i det vilda
Tulpaner är ätliga!
När det var matbrist i Nederländerna under 2:a världskriget så åt dom tulpanlökar istället för potatis. Man skall även kunna äta blombladen. Men om själva själken och bladen är okey att äta vet jag ej.

Jag vet en gubbe som brukar äta tulpaner så det borde inte vara giftigt för kaniner….

Även om människor kan äta tulpaner så betyder det inte att kaniner kan det.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se