Hona som revirkissar?
Har tagit hem en 5 månader gammal teddylöwenhona som inte blivit såld, på mitt jobb (djuraffär)..
hon är världens underbaraste och är supertam och kommer springade och buffar på en direkt man kommer in i köket där hon bor..
hon bor alltså lös i köket. hon har en ikealåda som toalett med tidning i (ska använda träpellets när jag fått köpt det) byter tidning 2-3 gånger om dagen. sen har hon en transportbur med hö och så i..
hon är jätteduktig och kissar bara i sin kisslåda. bajsar nästan alla sin bajsar där i oxå.. inte en enda olycka har hänt på golvet och jag har haft henne en vecka precis.
men imorse när jag bytte tidning såg jag att hon "sprayat" väggen och golvet utanför lådan…. =S inga pölar eller så, bara stänk. typ som när en hane revirkissar (har haft en hane förut)..
varför gör hon så? är det tonårstrots eller honor brukar revirstänka? har iaf inte varit med om det förut…..
Min hona skvätter lite då och då. Hon har en hane som granne, men hon kan skvätta när hon nosar genom gallret på en hona också. Du har ingen annan kanin?
nej, bara en kanin. har hund, marsvin och hamster oxå och hamstrarna och hunden vistas även i köket men det kan knappast påverka tycker jag^^ :S
men jag undrar lite om hon "råkar" kissa så eller gör det med vilje, som när dom revirkissar….

Är du säker på att det är en hona då? ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Min hona gör så när hon är brunstig. Inte så jättetrevligt när man har kaninen inne.
jag är ine bra på det här men jag kan tänka mig att det är en tonårings grej