Tips på bra klosaxar
Jag såg en tråd på Teddykaniner.ifokus om klosaxar och tänkte att det kunde vara roligt att ha en sådan tråd här också.
Vilken klosax föredrar du till dina kaniner?
Lägg gärna in bilder på era klosaxar. Skriv gärna vart någonstans ni köpte dem + hur mycket de kostade.
Ha en bra dag i det fina vårvädret! 
(Vet ej om jag valde rätt grupp)
Kastanjegårdens Kaniner
Har samma klosax till kaninerna som vi hade till hunden, bara en storlek mindre.
Funkar superbra!
Är sk klostopp på också, som man kan flytta framför hålet för att slippa klippa för mycket.
Köpte den på Nisses hemma i Smedjebacken och kostade 30kr.
Är en sådan här, storlek small.
Jag har nån som liknar den i #2, men jag är inte riktigt nöjd och funderar på att skaffa nån som liknar den i #1 :P
Dom verkar lite stabilare och att man får ett bättre grepp.
#3 Vrf är du inte riktigt nöjd med den? :o Är jätte nöjd med min!
Vi har en som Ninnih också, till hunden (#1)
#4 Haha, vilket passande namn till en klosax =P
Puttar upp, visst finns det fler som har klosaxar?!
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har precis en sån som i länken i #1. Är supernöjd med den, tycker att kattsaxarna är aldeles för klena ^^.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Jag använder samma som vi har till våran hund ;)
jag har en väldigt liten sak, föredrar små klosaxar som inte kommer ivägen om man har en ovanligt sprattlig kanin och måste släppa saxen häftigt.
vet inte om länken funkar nu http://libraartic.com/index.asp?sida=produkt&category=31 är iaf något liknande med "Klosax 8.5 cm röd"
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag har en vanlig, liten sak, ungefär som #2. Känns mycket bättre än att krångla til ldet med en stor, klumpig sak.
Not your mom, not your milk.
Till min lille kanin anväder jag min nagelklipp och till den stora använder jag hund-klo-klipp. :)
Hälsningar Malin
behöver inte klippa klorna på mina men har ifl dom bryter elr ngt annat,

// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag använder samma som till hunden (ser ut som #1) men vi har även två andra modeller, en som ser ut som #2 och en som är ännu mindre. Föredrar den förstnämda ;)
#5 min ser inte riktigt ut som din. Den har lite tunnare handtag. Tycker det är svårt att hålla den bra när man har djur som inte riktigt vill få klorna klippta.:P Då skulle jag nog hellre ha en med rejälare handtag :)
Men nog funkar den, det gör den.