Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3593 ggr
Zvintos
0

OT - Bilder på stallet.se

Vet inte riktigt om det räknas som OT eller ej, men skrev det ändå.

Någon som kollat på stallet.se nyligen?
Har varit inne där och hittat x antal bilder som är stulna, eller som jag känner igen.
Har ingen koll ifall vissa av dessa har tillstånd till att ha bilderna, så lägger ut alla.

Samma bild används också till kaninen Piff och ägs av _agility_

Används även till kaninen Linus_love_you ägs av Hopp112, och Mini ägs av Erikasstall.

(Kommer mer)

[Wera]
1

-.- Hur orkar dom? Ta mobilen/kameran och fota egna bilder!

Lite komiskt, Tyra har blivit holländsk kanin Skrattande (hon heter Tyra va? Andra bilden uppifrån). Martinas kanin Skrikandes

Och nedersta bilden, Hannas… Elliot? Blivit Angora! Haha! Samma med Martinas holländare tredje bilden nerifrån. 7:nde bilden uppifrån, Myran, Matilds hona… angora? x'D

Sjukt att de orkar ta så många bilder! Moget tycker jag ;) *not*

Zvintos
0

Används även till kaninerna Duztys Cliff ägs av Moa_harry, och Duztys Coco ägs av Prinsezin

Zvintos
0

#1: Förstår inte hur dem orkar heller.
Hittade 8 av mina bilder när jag kollade…

Linaah
0

#0 Mallo och Elisna vet jag iallafall att ägaren till bilderna finns på Kif :)

spiritedaway
0

är in på stallet lite då och då och kollar. Men än så länge är inget stulet från mig i alla fall. :P Däremot fanns min ena katt med, men det var uppfödarens bild som hennes dotter hade lagt ut så då kan jag inget säga.

Men har känt igen en hel del bilder som har varit andras. Men det är bara att tvinga dom att ta bort bilden.

[Wera]
0

Om ni ser några bilder från mig - säg till! Jag heter Teddydalen (dock inga djur där med bilder, men min design/presentation finns en bild på Jetaimes Gucci, fotar av Hanna, har inte varit in där och tagit bort, orkar inte men designen gjorde jag typ sommarn 2008 eller något sånt :S och då hade jag tillstånd av Hanna atta nvända bilden efter som jag skulle ha Gucci då. Om ni undrar :P
Finns bilder på mina djur i hallon_bergen, mitt gamla stall, dock äger min kompis stallet nu så ni behöver inte bry er om dom bilderna.

Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Martinas bild?

"Kirre" ägs av "Maloo".

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Caifeen]
1

Störande med personer dom snor bilder :@
Fast det ser ganska kul ut när man kollar på Vilken ras? ägaren har fyllt i, helt fel xD

alskadeida
0

Fattar inte.

Alla unga vill ha med alla möjliga bilder på stallet.se

man får mail där det står. får jag ha en bild på din häst,hund katt mfl på min sida.

Att dem bara orkar.

Man kan ju besöka ett stall eller träffa en hund och ta foto på den.

Inte ta bilder av oss seriösa.

Står ju på hemsidor att man ej får kopiera eller ta bilder.

Fattar ingen det eller?

gullenos
0

Dom e typ desperata hah :P

spiritedaway
0

#9 tänk på att de flesta på stallet är väldigt unga. Många förstår nog inte ens poängen med ©.

Då är det ju ett framsteg dom som faktiskt frågar om lov istället för att bara sno :P

Mariiijah
0

Tycker det bara är larvigt att klaga på att småungar lånar bilder till olika sidor. Det är inte alla som kan/får ha egna levande husdjur och kan då alltså inte själv bara gå ut och fota!

Om man inte vill att nån ska kunna kopiera sina bilder är det bästa sättet att aldrig lägga ut några på nätet, eller så får ni se till att fixa ett skydd som fungerar!

Sluta gnälla!

spiritedaway
0

#12 Fast det spelar ju ingen roll hur gammal personen är, det är fortfarande inte lagligt att bara sno en bild och använda. Fast det är ju inte säkert de förstår poängen med ©.

Egentligen borde väl stallet.se fixa så att personer kan hämta bilder från någon gratissida där man får ta bilder.

Kiwanu
0

Åh, man blir så suuuuuuuuuuur !

Zvintos
0

#12: Det resonemanget gillar inte jag.
Det är lika olagligt att ta bilder, som att gå in och sno någons stereo (t.ex).
Att säga att man får "skylla sig själv" om bilderna blir snodda, för att dem ligger ute på nätet, är som att säga att man får skylla sig själv om man blir rånad för att man gick utomhus (man kunde ju stannat inne)…

Barnen ska lära sig vad som är tillåtet och inte, och bildstöld är en utav dessa saker.

#13: Jag har mailat stallet.se och erbjudit massa bilder till bildbanken. Har en sisådär 800-1000 olika bilder jag kan bidra med. Men dem har inte hört av sig alls, så det dög antagligen inte.

Har gjort en hemsida med bilder, som man får låna på stallet: http://zvinto.ärsöt.se/

blitzen
0

Jag bryr mig inte om det, tycker inte det e någon fara om det anv bilder som är mina på sånna ställen men däremot hade dom nyttjat dom i ett säljande syfte utan min tillåtelse hade jag inte blivit glad.

Som tex i en annons på blocket eller dyl………

Däremot förstår jag er som inte tycker det är ok, det är ju trots allt tagna bilder.

Men risken finnes alltid så snart det läggs ut på nätet & ngt säkert skydd finns inte, kanske om man lägger sin logga över hela bilden men hur kul e det?

Av en kunnig kan det redigeras bort det med tyvärr. Men vem orkar lägga ner den tiden?

Schysst av dig Ninnih att erbjuda bilder : )

Zvintos
0

#16: Det som är med stallet.se är ju att dem som har det, faktiskt tjänar pengar på ungarna.
När man registrerar sig får man x antal stallpengar (låtsaspengar som används på sidan).
Allt kostar, att "köpa" kanin, ställa ut osv osv.
Tar stallpengarna slut, kan man fylla på dessa genom att skicka in ett sms som kostar 10kr (tror jag) och då får man mer stallpengar.
Dessa används till att bla ställa ut kaninerna.
Och för att göra det måste kaninen ha en bild.
Sen får medlemmarna rösta (som också kostar pengar…) och bästa bild vinner.
Så ungarna försöker ju leta på så bra bilder som möjligt, för att vinna dessa stallpengar…

Hade inte dem som har sidan tjänat pengar på det, hade det inte gjort mig lika mycket…
Men som det är nu skickar säkert var och varannan medlem in sms, och det är mååånga medlemmar.

Ja, jag tänkte det är lika bra att erbjuda bilderna jag är mindre nöjd med.
Så kanske dem låter bli dem bättre. =P

spiritedaway
0

#15 okej. Man tycker ju att dom skulle försöka ordna något sådant, eftersom det är många som får sina bilder stulna.
Och det kanske borde förklara på sidan vad © innebär. Att man inte bara får ta bilder utan att fråga.

Okej. Är det många som har lånat bilder av dig?

Zvintos
0

#18: Inte en enda, vad jag sett…
Har gjort en egen kanin och använt bild ifrån sidan och hoppas någon ska se.
Men nix.
Bara hittat bilder som jag INTE lånar ut.

blitzen
0

#17 ok det visste jag inte, har bara varit där inne & kikat.

Det jag tänkte på mer va ju ungarna dom är ju inte så gamla.

Men det är dåligt av stallet.se då att dom inte har ett eget bildgalleri att erbjuda då

Dom kunde ju köpt upp bilder av folk som dom kunde anv där inne då & inte tillåtit andra bilder. Vill man nu ha in sin egen bild skulle den få reggas personligt på ngt vis som ansvarar för att bilden inte är stulen. Då blir det lätt att bli av med anv som inte sköter sig.

kanske…..

Men det blir väl för mkt jobb då

Zvintos
0

#20: Dem har ett bildgalleri. =P
Var till det jag erbjöd mig att bidra med massor av bilder.
Tycker hela "organiseringen" på stallet.se är väldigt dålig.
Ingen koll på vilka bilder som är stulna eller ej.

När man anmäler bilder, säger dem att dessa bilder kommer sparar i en bildbank så att crew kan kolla igenom den innan dem godkänner bilder.
Vilket uppenbarligen inte funkar, då jag fått anmäla samma bilder x antal gånger. =P

conejo
0

Va taskigt! Borde man inte kunna anmäla dem eller nått?

Mariiijah
0

Är fortfarande ungar ni klagar på… som kanske t o m kopierar bilderna från andra som redan innan kopierat dem från någon… Bilderna sprids vidare på sajten…

Undrar hur många som "lånat" bilder till ex sina skolarbeten? Lika olagligt där i såfall…

Men tycker fortfarande att om man inte vill ha sina bilder utspridda… se till att skaffa ett riktigt kopieringsskydd som fungerar eller lägg inte ut.

spiritedaway
0

#19 Okej jobbigt ändå när du ansträngt dig att fixa en sån där sida :P

#23 ungar eller ej, de måste ju ändå följa lagen. De måste ju få lära sig att man inte får ta bilder från personer utan att fråga.
Det är stöld. Ingen skull väl säga att "det är ju bara ungar" om nån snattar från en butik.

MarHai
0

Sex av bilderna ovan är mina. Det skumma är att en av bilderna ligger endast ute på min bilddagbok och kanin-net.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sarla
0

Bara några exempel. Borde jag skriva till dom som har uppfödningarna?

[BonnieL]
0

#26 aa, det tycker jag du ska göra..

Sarla
0

Även ett "stall" vid namn Thess_bess har bilder på jag tror dom flesta kaniner från färjebackens kaningård. Kollar upp det här med tagna bilder så jag kan vara med och hjälpa till :) Men dom flesta vet ju inte att det är olagligt att ta bilder, eller så förstår dom inte allvaret. Men jag tar kontakt men uppfödarna.

Veero
0

Men fy f*n :@ man blir galen på sånt!!

#25 Men söker man på google så kan vilken bild som hällst komma upp som finns ute på internet "/

Migoff
0

Problemet är väl att de inte har egna djur att fota och då snor de bildet.

Katti
0

Vad gör det? Allvarligt! Jag ser det som bra reklam! Har skrivit på min förstasida att den som vill gärna får ta bilder till t ex stallet, men att jag vill ha en länk till min sida. Vet inte om jag får det och bryr mig allvarligt talat inte. Det finns så mycket viktigare saker att reta sig på här i världen Flört.

Veero
0

Ni som har teddyvädur kan söka på rasen och där finns en hel del bilder jag känner igen och vissa vet jag vilka det kommer ifrån.

Zvintos
0

#31: Det som gör mig mest irriterad, är att ungarna inte bara påstår att det är deras bilder, utan även att det är deras kaniner.
Har sett många bilder på bla min älskade avlidna kanin, och det svider i hjärtat varje gång någon "unge" påstår att det är deras…
Och hade dem bara frågat, så hade de kunnat få låna bilder jag inte är lika sentimental/"rädd om".

Sen är det också en principsak.
Har man sagt /skrivit att man inte vill låna ut bilder, ska man inte behöva hitta dem stulna på någon sida.
Ett nej är ett nej, och det ska ungarna lära sig.
Att respektera andras egendom, vare sig det är en bild eller en cykel.

Det är iaf vad jag tycker.

PaaatyPalm
0

#33 din -fd?- Järnsaxa fins även ute på Djur.nu

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Zekina
0

Är medlem på den sida, Men jag tar INTE bilder från uppfödare där dom skriver att man inte får ta bilder från dom. tar inte andra bilder ändå.
Har nu sagt till flera för att dom har tagit mina bilder också.
Kan säga till om ni vill det?

Zvintos
0

#34: Jasså?
Vet jag sagt åt crew att dem skulle ta bort bilden för länge sedan.
Någon som tagit bilden igen då… *suck*

Zvintos
0

Nu blev jag riktigt förbannad, rent ut sagt!
Gick in under hundar och kollade, och fick då se X antal bilder på Balder stulna.
Det värsta av allt är att tjejen skrivit att hon har tillstånd ifrån mig att använda bilderna…
Vilket hon till 100% inte har, då jag inte lånar ut bilder på hunden alls.

*morr*

MarHai
0

Jag satt i två timmar igår och anmälde bilder. 36 stycken! Skrikandes
Något som gjorde mig väldigt sur var att en tjej som hade snott två av mina bilder, själv är fotograf! Hon åker och fotar på tävlingar mm och säljer bilder. Hur kan hon då sno bilder av andra?

Solbackens kaniner

Zvintos
0

#38: Det var lågt av henne att göra så…

MarHai
0

Haha omg. Jag tryckte på en random medlem(pomking), och hittade 6 av mina bilder hos henne! Vad tragiskt!

Solbackens kaniner

spiritedaway
0

#38 och hon borde ju verkligen veta att man inte får göra så.

Zvintos
0

Kom upp i 33 stycken bilder som blivit stulna - av en och samma person!

H*n har t.o.m stulit en bild på mig och balder tillsammans, men suddat över mitt ansikte! Skrikandes

Qepta
0

Jag har varit medlem på stallet.se sedan ca 8 år tillbaka, och ska jag säga som de är så är det nya "stallet.se! SKIT!

Förut var man medlem på sidan och pratade, hade skojj och skaffade vänner.

Nu går hela skiten ut på att man ska ha så många besökare som möjligt, så mycket sp som möjligt, många pokaler och absolut massa rosetter och såklart vara ett poppisstall.

Jag vet inte hur många gånger jag har varit med om att folk snott mina bilder och använt, inte nog med det hittade ett x antal bilder på mina kaninungar på blocket?! Någon hade satt ut anons på mitt nummer, min adress, min epost och allt och satt mina kaniner tillsalu!

Jag svarade på mejlen och sa till dom i tele att jag inte satt ut någon anons så.

Blir så rasade, varför kan dom som inte har tillgång till bilder låna i bildbanken på s.s istället för att sno andras?

Har varit med om att folk tagit bilder FAST det varit ett stort © märke på hela bilden och sagt att dom fotat den och strykit över mitt namn i paint. SUCK!

Det är så himla tråkigt när sånt händer så nu är jag nästan lite rätt för att använda mina bilder.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MarHai
0

Många av bilderna jag hittar så finns fortfarande mitt märke kvar, där det alltså står Martina Haijlen på bilden! Men ändå kan ungarna käfta emot och säga att det är deras kanin/bild Obestämd

Solbackens kaniner

Qepta
0

Det är så patetiskt, dom förstår nog inte med © att det är ett brott att ta någon annars bild och att man kan få betala böter på flera tusen kr.

Och jag tror inte alla barnfamiljer har råd att slänga ut ca 5000kr på attens son/dotter använt någon annans bild på en hemsida.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Zvintos
0

På en av mina stulna bilder står det "bilden är skyddad av copyright-lagen"…
No shit!
Men den har ju personen redan brutit emot…

gizz
0

så länge det e barn och oskyldigt spel, så bryr jag mej inte…låt de leka lite med mina djur bilder…

Zvintos
0

#47: Men jag anser det inte oskyldigt spel, då skaparna av sidan tjänar pengar på att ungarna spelar och använder sig utav bilder (som till 99% är stulna)…

Tarja
0

#42 Gud vad lågt gjort :O

Killen
0

#42 Dok värkar bilden på dig och din hund vara borta nu.

Det är tråkit att många snor bilder, tyvärr är det svårt att kontrollera om man inte själv anmäler detta.

kissmekate.blogg.se

Zvintos
0

#49: Minst sagt! Det värsta är att jag nu vet vem det är…
Och jag har henne t.o.m. som kontakt på msn…
Har för mig hon frågade ifall hon fick låna bilder förut och jag sa att JAG skulle skicka, då jag vill märka dem på ett speciellt sätt.
Men det blev aldrig av.
Hade aldrig lånat ut en bild på mig tillsammans med Balder (eller något av de andra djuren förresten).
Spelar ingen roll att det står att det är jag som fotograferat, när jag inte gett specifikt tillstånd och valt vilka som lånats.

Slutsumman blev 49 stycken bilder, och inte bara på hunden.
Utan även på min mosters hund (jag som fotograferat), min ena hamster, bebisbild på dawn, gruppbild på dawns kull, svärföräldrarnas ena hund (tillsammans med balder på bilden) och en bebisbild på lillsyrrans avlidne kanin…

Och jag vet med säkerhet att jag inte gett tillstånd till dem bilderna, på dem andra djuren!

Allt är anmält, så nu får crew lite att göra!

#50: Nope, den är kvar.
Finns på tjejens stall… Rynkar på näsan

Killen
0

#51 Inte som jag kan se. Visserligen en bild på en rottis på designen men inte samma som du har tagit print screen av…

kissmekate.blogg.se

Zvintos
0

#52: Klicka längst ner på "vidare", så är den där.

Killen
0

#53 Jepp, men nu är den borta iaf Glad

kissmekate.blogg.se

Zvintos
0

#54: Konstigt, för jag kan fortfarande se den..
Men men.

Btw, kan någon Medarbetare ta bort bilden i inlägg #42?

Killen
0

#55 Inte jag, men i bland är s.s seg på att uppdatera

kissmekate.blogg.se

MarHai
0

Done =)

Solbackens kaniner

matilds
1

Dags att starta en namninsamnling mot den där skitsidan? Är oerhört trött på att anmäla småtjejer som inte vet bättre. Sidan borde läggas ned eller få ett helt nytt sorts system som gör att vi slipper få våra bilder stulna.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

[nataschaj]
0

Nu har jag tyvärr inte läst alla inläggen bara dem första men jag undrar va e stallet.se för nån sida??

Den värkar vara väldigt oseriös sida med tanken på alla bilder dem tar från folk (som inte ens vill) och det..

Zvintos
0

#58: Jag är helt med på den idén!

Har t.o.m erbjudit stallet ca 400 av mina bilder (sådana som är mindre bra), men dem dög tydligen inte…
Så istället får man bilder stulna.

matilds
0

#23: Så bara för att det finns en sida som i princip PRESSAR medlemmarna till att ha söta/gulliga/vackra bilder av bra kvalité på sina låtsasdjur, så ska vi sluta lägga ut våra bilder? Det resonemanget är helt sjukt om du frågar mig.

Jag älskar att fotografera, älskar att visa mina bilder och jag älskar att få konstruktiv kritik på dem. Jag har under alla de år jag lagt upp bilder på internet, alltid tydligt markerat dem med min signatur. ÄNDÅ är det ungar som tar mina bilder. ÄVEN om jag alltid skriver "Bilderna är skyddade av upphovsrättslagen" (el liknande) så finns det de som inte verkar fatta ett dugg.

En bild, okej, om de tar bort bilden. Men om de kopierat 10 bilder som det fortfarande står mitt namn på, och när de skriver att de har tillstånd av mig - är det inte alls okej. När jag sedan snällt ber dem att ta bort bilderna så ber dem mig dra åt helvete! Så jag struntar i om de "bara är barn". Har man brutit mot en lag, fått chansen att slippa undan anmälan, men är otrevlig - då får man skylla sig själv :)

Jag är trött på att be snällt. Nu ska jag anmäla varenda bild jag ser på stallet.se, som jag fotat, märkt och tydligt markerat på alla sätt jag kan att det är MIN bild.

Och ja, jag har använt mig av alla kopieringsskydd jag hittat, men det finns alltid sätt att ta dem ändå. Och jag skulle aldrig sluta lägga ut mina bilder bara för deras skull. Aldrig.

Inget personligt mot dig, detta är mest riktat mot den där störda sidan ^^

matilds
0

#60: Vet bara inte hur man ska organisera allt? Några förslag? :)

Helt sjukt. Tycker det verkar som att personerna bakom sidan inte bryr sig ett dugg. Kanke ska man ta och ringa ett samtal istället? ^^

kaningodis
0

För det första så fattar jag inte varför man har bilder på kainer, det är väl en sida där man har hästar som man tävlar med?

Lagar ska följas av alla, även barn! Om de inte ska följa dessa lagar så kanske de inte följer andra lagar heller!

Kastanjegårdens Kaniner

Killen
0

#62 Visst skulle man kunna fixa det bättre med bilderna.

Men säg mig, hur ska de som jobbar med sidan veta att just denna bild är snodd?

kissmekate.blogg.se

Zvintos
0

#62: Jag har faktiskt ingen aning. =)
Kanske kontakta bildombudsmannen och höra hur man kan göra?

matilds
0

lillavickevire har en mängd bilder ifrån Hanna (jetaimes) och en bild från mig.

Zvintos
0

#64: Det vore ju bra om dem faktiskt gjorde som dem sade till mig förut (vilket jag har en känsla av inte stämde).
Att varje bild som blev anmäld och var snodd, spardes i ett arkiv som enbart crew hade tillgång till och som skulle kollas igenom när nya bilder skulle godkännas.

Det vore säkerligen ett jäkla jobb.
Men då slipper man förhoppningsvis istället rensa bort en massa bilder dagligen.

Killen
0

#67 Eftersom det inte längre finns några crew längre kanske den funktionen föll bort när de gjorde om till bara en suooprt?

Förut fanns det ju ca 10 st crew men nu endast 1 support.

kissmekate.blogg.se

matilds
1

#68: Med tanke på hur mycket anmälningar som gjorts på stulna bilder, kan man fråga sig hur de tänker, när de byter ut 10 ansvariga mot 1 ansvarig. Skrattretande ..

matilds
0

#65: Ja, det vore ju en bra start! Du vet inte om någon gjort det förr? Har för mig det, men det kanske är bäst att kolla upp det igen ändå. Kanske starta någon form av protestsida med namnlista, sålänge det är lagligt ;)

spiritedaway
0

Stallet.se och liknande sidor borde informera alla medlemmar om © helt enkelt.
och sen om de finns de som bryter mot det så borde de kunna bli avstängda från sidan.

Och bäst är det väl om att de får läsa igenom och trycka på att de accepterar och att det längst upp står att även föräldrar ska vara med och läsa informationen.

Det vore ju en start i alla fall.

Så namninsamling vore väl inte helt fel.

Jojsan
0

#71 Jag tror det står om copyright lagen när man blir medlem, men jag tror inte det är särskilt många som läser det, tyvärr.. Håller med om att de som bryter mot det borde bli avstängda från sidan!

spiritedaway
0

#72 okej. Men då ingår det antagligen i texten som alla ska läsa, men få gör.
Eftersom det sker så mycket stölder av bilder borde just copyright få en egen sida där det enbart står om den. Där det ingående förklarar lagen på ett bra och förståerligt sätt. Och att de gör något mer än bara tar bort bilderna, t.ex avstängning.

Zvintos
0

#71: Varje gång man laddar upp bild ploppar det upp en ruta där dem påminner om att bilden ska vara ens egen, och om inte så ska man ha tillstånd.
Och att man kan bli anmäld och ersättningsskyldig om man stjäl bilder.
Så det går inte att missa..

teddykaniner
0

Hahaa, jag såg flera bilder på mina kaniner..:@. men vet ni vad det stod? KOPERING STRÄNGT FÖRBJUDEN! DÅ BLIR DET ANMÄLNING UTAN FÖRVARNING!! - hah,då hade hon ju snott mina bilder..:S

Med vänlig hälsning,
Jenny

Zvintos
1

#75: Känner igen det där.
Såg en bild på layouten hos stallet jag nämnt ovan (som snott 47 bilder av mig!) att det stod "vi har bevis på att dessa bilder tillhör oss."
Yeah right!
Och jag har bevis på att dem inte gör det!

[Stampelina]
0

Nån som sett några av mina kaniner där?

spiritedaway
0

#74 jaha. Visste inte det.

Men då borde de ändå använda sig att man blir avstängd om man bryter mot lagen. Något som gör att det kan bli en skillnad.

Zvintos
0

#77: Jag har iaf inte sett någon av dina. =)

[Stampelina]
0

Ha ha, nej jag har nog inte tagit så mycket snygga "stöldbegärliga" bilder, ha ha!

matilds
0

#80: Ofta är det mer söta bilder som blir snodda. Typ en gullig liten kaninunge som lipar el. liknande .. därför är i princip ALLA som föder upp kaniner i "fara" haha :P

matilds
0

Hittade en tjej som jag vet föder upp teddyvädur och "lejonkaniner" IRL. Hon har tagit bilder ifrån www.pysselgårdenskaniner.se och påstår att hon fått tillstånd. Visst, det kanske hon har, men hon skriver samtidigt att det är hon som fotat samtliga bilder i stallet. Sånt tycker inte jag heller är OK. Har man fått tillstånd ska man hänvisa tillbaks till fotografen!

matilds
1

Har skapat en ny användare på stallet.se, "stoppabildtjuvarna" heter jag nu ;) Nu jäklar ska här hittas massa bilder! Lägger upp allt i denna tråd!

teddykaniner
0

#83: Bra Tilda, ja lägg upp allt här som du hittar =).

Med vänlig hälsning,
Jenny

Zvintos
0

Det löste sig till det bättre med de stulna bilderna.
Mailade tjejen som hade hand om stallet (trodde jag), då det stod 2 namn på designen.
Men det visade sig att det var den andra tjejen som haft hand om det medans första tjejen varit bortrest.
Så fort hon läste mitt mail tog hon bort samtliga bilder (och även stallet, tror jag) och bad så hemskt mycket om ursäkt, samt att hon skulle tala allvar med sin "kompis".

Så nu är alla bilderna borttagna och en ursäkt är mottagen, och det är allt jag begär.

spiritedaway
0

MarHai, jag tror det är din viltgula frasse som finns på stallet.se under vädurar. Vet inte om du sett det eller ej. Puttis11 hade dom.

Sarla
0

#66: Bra att du hittade "stallet" själv :)  / Josefin (markoolio_10)

conejo
0

Fattar inte att man kan göra så.. dom är ju som ligister!!! Åååh, vilka idioter! Men kan man inte anmäla dom eller?

Melvis
0

Blir lite orolig att någon har snott bilder på mina kaniner. Jag lägger ut bilder här på kif men det e det ända stället. Hur märker ni att eran bild är med på stallet.se? kollar ni på varje medlem? =)

[bebba]
0

En liten fråga bara. Hur gammala är dom som stjäl bilder?

MarHai
0

Åldern varierar, vanligast med 7-13. Men en av de som snodde mina bilder var 17…

Solbackens kaniner

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#91 En 17 åring bör veta bättre.

Såg att det finns flera som har bilder på My! (Min hona) fast ingen bild jag fotat, det en bild som uppfödarn tagit när hon var 6 veckor (se bild)

pepsi-v-emmelie
0

Guuud såå jobbigt att dom snor bilder!!!!!!

dom har då inte tagit några bilder från mej vad jag vet?

men hoppas inte! :)

Zvintos
0

#89: Brukar kolla lite bland "djuren".
Ser jag någon stulen bild kollar jag personens stall efter fler.

pepsi-v-emmelie
0

#94 vad menar du med "djuren"? :)

Zvintos
0

#95: Alltså, kollar på bilder bland dem olika djuren, som kanin och hund tex.
Att jag skrev "djuren" är ju för att det egentligen inte är riktiga djur. =P

[bebba]
0

Pomkings William som ägs av Bring_1 känns bekant. Men jag är inte säker kan vara MarHais bild??

Pomkings Gunnar ägs av pomkings även den stulen tror jag vet inte från vem men jag har sett den.

Vet inte men pomkings kanske har tillstånd men någon kan väl kolla igenom Pomkings? Själv är jag inte så bra på att veta vems kanin som är vems.

Qepta
0

Pomking har jättemånga bilder på kaniner som tillhör MarHai

T ex, Belgiska haren, tysk jätteschecken, dvv och osvosv.

Det komiska är är att hon hade bild på schecken och sa att det var en belgisk hare.

Ska jag skriva till henne och fråga om hon har tillåtelse?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MarHai
0

Jag har redan anmält Pomking, men tack iallafall :)

INGEN har tillstånd att ta mina bilder.

Solbackens kaniner

Qepta
0

De är bra det!

Vill man inte att andra ska använda ens bilder får man ta och acceptera det, hur enkelt som helst!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

EmelieS
0

#26 3:an där har en väldigt seriös uppfödning och det där är hennes kanin som hon hade förut så hon har inte stulit

MarHai
0

Det tror jag knappast på. Det säger folk som tar mina bilder också.

Solbackens kaniner

EmelieS
0

Jaha, jag pratade med henne och hon sa så, vilken lögnare isf :S

[bebba]
0

Stampe ägs av StallallustiRynkar på näsan

Kändes föst som MarHais? Är inte säker men ändå

Qepta
0

Ponking sa att hon hade fått tillåtelse av MarHai och hon gav mig din msn och bdb tror msn iallafall och sa att hon fått tillåtelse men när jag skrev till henne och sa att MarHai inte har gett tillåtelse så blockade hon mig -_-

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

pepsi-v-emmelie
0

men när jag var inne på ponking så hade hon  typ inga bilder på kaninerna?

Qepta
0

Honn har blivit anmäld och bilderna raderades

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MarHai
0

Pomking ska DÖ! Den satans ungen har lagt upp mina bilder igen, och även snott nya!

Jag har ringt hem till sajtansvarige, men det är bara telefonsvarare. Hittade nu hennes mobilnummer, ska prova att ringa dit. Nu är jag ARG!

Solbackens kaniner

[bebba]
0

Är stallet raderat nu?

spiritedaway
0

#108 hon verkar inte inse att det faktiskt är olagligt.

Qepta
0

Men seriöst? Hur omoget är det igentiligen? vet hon inte att det är ett brott och att hon kan få betala dyra böter för det? herregud att folk inte accepterar andras bilder!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[bebba]
0

KAn någon kolla in KAnin-magazinet (tidning i båda nummrena) Känner igen tre kaniner. En kan vara Martinas. Även en från blocket så hon verkar vara i behov av bilder

MarHai
0

Gud, Pomking är den absolut TRÖGASTE unge jag någonsin har stött på! Skrikandes

Solbackens kaniner

Veero
0

Men gud vad jobbiga dom från stallet.se får vara >.< Jag har mailat flera stycken där som stulit men vissa säger att det är dom som fotograferat bilderna :s

[bebba]
0

#113 är stallet borttaget??

#63 >Man tävlar i utställningen med kaninbilderFlört Alltså man ska ta en bild och sen röstar man och så vinner man  sp.

MarHai
0

Nej det är tyvärr kvar,,,

Solbackens kaniner

[bebba]
0

#116 Jag hittar det inte jag söker på pomking

MarHai
0

Inte? Hon har också två stall, pomking och poomking.

Solbackens kaniner

[bebba]
0

hittade henne nu.

MarHai
0

putt

Var inne nyss och hittade ännu fler bilder…

Solbackens kaniner

pigelina
0

#66 Lillevickevire tror ja hon heter, när jag va ine för ett tag sen (när jag tyckte det var kul, så lura hon mej köpa en kanin, är nästan 100% att den är stulen.

Hon säljer sen sina kaniner med stulen bild för ca 700 sp elr som riktiga pengar ca 70 kr:S

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

palsternackan
0

Jag jag har hittat min hund och min kanin på det där forumet.. man blir så jäkla arg! Man lägger ned massor av tid först på bilden (är man fotogalen så är man) man laddar upp, skriver tydligt att ingen får kopiera, man kanske får ett mail där det står "får jag ta bilden?" man säger "nej, men tack att du frågade" man hittar sedan bilden på den lilla ungens stall.

ciss
0

Hittade massor av bilder fotade av Martina/MarHai.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

MarHai
0

Tack cissi! Ska anmäla.

Solbackens kaniner

MarHai
0

Det var endast två av dessa som hade bilder av mig…? Obestämd

Solbackens kaniner

ciss
0

#125 Oj, jag trodde att bilden på ungen som satt på en studsmatta var fotad av dig ;) Lite fel! (A)

www.frihetenskaniner.se

MarHai
0

Okej ^^ Nej det är inte min, men jag har tagit liknande :)

Solbackens kaniner

Papaya
0

Vilket är det effektivaste sättet att söka/leta rätt på bilder på stallet.se? Jag blev medlem för att kunna leta eventuella snodda bilder, men tycker det är jobbigt att söka på ras/namn…. hur gör ni?

För j*vligt att ungarna får lov att hålla på så… Jag skriver gärna på en lista!

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Zvintos
0

#128: Brukar bläddra igenom olika raser på måfå.
Tycker stallet borde fixa ett mer effektivt sätt att kolla igenom bilder.

Papaya
0

#129 ok, då får jag fortsätta som jag gör då… (OT, men Järnsaxa var på upptäcksfärd i stallet idag :D)

//Emma

Papaya
0

Jag har hittat bild på min häst nu, vårt ardennersto… Hon har tydliga kännetecken, jag är säker på att det är hon. Det är inte jag som tagit bilden, men jag har hittat 3 stycken som använder bilden. Har jag någon rätt att göra anspråk på den? Den ena tjejjen bor i Helsinki, den andra någon annanstans långt från där hästen står och den tredje i Tranemo. Ingen bor nära här. Enligt vinkeln på kortet att dömma har någon varit inne mitt i hagen och tagit kort.

//Emma

ciss
0

#127 Ja, jag blandade ihop den bilden och "kanin som åker motorcykel" om du fattar vad jag menar, haha ;)

www.frihetenskaniner.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.