Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1099 ggr
DreamerOf
0

Kaninproblem

Hej alla kaninmänniskor!

Jag har ett problem.
Har två kaniner, en hane och en hona. Hanen är kastrerad. Hanen är jättesnäll att ha att göra med, däremot så är honan lite trixig när man ska ta in henne från hagen. De brukar sluta med att jag får jaga in henne för att jag har bråttom till bussen. Och det vill jag ju absolut inte!

Så, har ni något alternativ på hur hon kan bli lättare att ta in? Hon kan också vara lite vresig i buren ibland, som många honor men när man myser med henne så är hon världens snällaste och kelsjukaste!

Mvh Johanna

spiritedaway
0

Försök att aldrig ha dom i hagen när du kommer måsta iväg. Sen försöka bygga upp på nåt sätt så att hon inte blir rädd kanske.
För jag gissar på att "problemet" inte blir lättare av att hon kanske måste bli jagad.

Vet inte riktigt.

DreamerOf
0

Svar: Nejj, absolut inte! Jagad kanske inte va det rätta ordet, mer att jag bruka sätta ett stängsel för så hon inte kommer längre, sen klappa lite på henne och prata lugnt och sen ta in henne. Tror som sagt att det är många som har det är problemet med sina honor.

Men när de är svårt med bussen så är de ju; den går varannan timme.

spiritedaway
0

Jotack jag skulle nog också ha det problemet :P
Hm.. Hoppas nån kommer med nåt bra tips?!

PrinzeZz
0

#2 varför skulle många ha det problemet? och varför just med bara honor? alla mina honor är lätta att plocka upp i hagen

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

DreamerOf
0

#4: Honor kan vara ganska angelägna om sina revir.

PaaatyPalm
0

Alla mina kaniner är super lätta att ta upp när dom springer i hagen eller fritt ute på gräsmattan. Dom flesta kommer när jag ropar eller sätter mig ner,

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

DodeN
0

Min innekanin är likadan, hon vägrar gå in ibland. Samma sak när hon får springa fritt i lägenheten då gömmer hon sig under bordet eller smiter in till badrummet och sätter sig under badkaret.

Det känns som om hon bara inte vill skutta in till köket. För mig funkar det om jag sätter mig ner i närheten av henne så kommer hon till mig och jag kan lyfta upp henne och sätta henne i buren elelr vad jag nu tänker göra. Det tar tid i början men nu kommer hon ganska snabbt.

PrinzeZz
0

#5 fast det där har ju knappast med reviret att göra

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |