Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2014 ggr
[nataschaj]
0

Hö & Halm I Lägenhet

Denna Fråga är riktade mot er som bor i lägenhet med kanin..

Hur gör ni med hö och halmen?? nu tänker jag mer på dem säckar man köper på djuräffarer så har ni dem på balkongen el??

Jag bor ju i en 1a så jag har inget extra rum som ja kan stoppa undan de, utan ja funderar på att köpa mig en gaderop å ha ute på balkongen för att´kunna förvara höt å å halmen där.. å då hade ja tänkt köpa mig tvättkorgar efter som de finns hål i dem så de blir luftigt överallt annars möglar ju höt..

Så hur gör ni?? Låter min ide bra el e de bortkasstat?? (vet inte vilken grupp denna tillhör så¨sätter den i övrigt)

Gasoline
0

Om du har den på balkongen riskerar du att det blir blött, och det är inte så bra. Källaren, förådet, garderoben, under sängen? Om du mot förmodan har det på balkongen, se till att det inte blir blött.

[nataschaj]
0

#1 om ja har den i en gaderop på balkongen så blir den väl inte blöt?? under sänger går de absålut inte att ha de.. källarförådret som ja har får de iente plats.. förråd har ja inte..

Gasoline
0

#2 Jaha, jag missade att du skulle ha det i en garderob på balkongen ;)

gullenos
0

Du kan köpa en såndär låda som man kan ha dynor i. Dom är stora och lufttäta. ;)

[nataschaj]
0

#3 hehe okey..

#4 hmm undrar om en sån får plats på min balkong.. ytan blir nog väldigt trång då ^^

gullenos
0

#5 Det beror ju på hur stor balkong man har :P

[nataschaj]
0

#6 ok.. min e ju inte så jätte stor typ.. e väl 2m lång å knappt 1m bred.. å ja hade tänkt att ev ha en framtida kaninbur ståendes där sen så vill ja kunna sitta där ute samt ha mina hundar där å kaninen ska kunna få plats att springa på :)

rabbitlove
0

jag har min hö\halm i en svart sopsäck på mitt rum prova det de blir nog bra

[nataschaj]
0

¨#8.. njaa de får inte plats efter som ja har sov rum å vardagsrumi ett…  å finns ingen plats till de efter som ja har soffa på g.. men de ska va på balkongen el så få ja springa te källeraren varje gång..

spiritedaway
0

Jag har i en sopsäck för tillfället i den lilla skrubb jag har :P Och det som inte får plats har jag i förrådet.
Du skulle ju kunna försöka hitta nån snygg förvaring du kan fylla på lite då och då. Om du har ett förråd förstås där du kan ha resten.

[nataschaj]
0

#10 jo de skulle kunna gå om jag kan göra plats men då e frågan..hur varmt kan de vara för höt?? för i min källare ev va nu det kallas så är det säkert 20-30g varmt..alltså skit varmt.. så vet inte om de e så bra för höt då..

Men annars får det vara som det är.. tills ja har gjort nått fifit :)

Strumpa
0

jag har hö i en tvättkorg i plast från biltema och pellets m.m i en tunna från ikea :) kan ta kort och visa. jag har ingenting i säckarna iaf, utan "häller i" säckarna i tunnan/korgen :) (har innekanin)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[nataschaj]
0

#12 jo ja hade med tänkt å köpa tvätt korg å ha höt i.. men efter som min valp äter upp höt måste den stå där inte han kommer in.. fodret har ja redan en sån "tunna" till så de e årdnat..

spiritedaway
0

#11 oj ingen aning. Nån annan kanske vet :) Det jag har inne i lägenheten står ju i 20 grader. Det andra är ett kallförråd eller vad det nu kallas.

enbartmalin
0

Det finns lådor att ha under sängen? Om du itne redan har det?

Finns på ikea. GLIS för 39 kr. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073345

Jag har ju då lyxen att ha ett VÄLDIGT STORT källar rum där jag har en bal med spån och en bal med hö och massor med akvarium och extra burar ;P

Hälsningar Malin

[nataschaj]
0

#15 som jag har skrivit i andra inläggen här så finns de ingen plats under sängen.. å höt e väldigt dammit så skulle inte vilja ha de under sängen hällewr..  hehe ja då har du de bra.. men ja ska köpa mig en liten gaderob å ha på balkongen.. de e de bästa :)

enbartmalin
0

#16 Då tycker jag du ska göra det. Låter som bästa lösningen.

Finns ju mer än gaderob att ha om du vill kunna vara på balkongen.

Dyn förvaring: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00117255

Tunna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90099049

Men det trevligaste hade ju varit om du hittat en ute sitt-möbel med förvaring ;)

Hälsningar Malin

Fredrik17
0

elr så kan du lägga de på typ en hatthylla elr ngt.. kanske spika upp en liten "kaninhylla". elr ngt..

[nataschaj]
0

#17 Tack.. å den va billig med de e ju bra..ska nog köpa en sån för 40cm bred va ju inte så farligt.. för då får ändå ja å hundarna plus kaninen plats :)  hehe

Vad e en ute sittmöbel med förvaring då? hehe

#18 jag hänger inte med i din tanke gång å som jag har sakt ganska mkt så vill ja inte ha höt el hamlen inne hälst pga att de dammar ganska mkt å inte alla av mina vänner som tål damm.. min syrra tål inte höt så därför ganska viktigt om ja får undan de.. :)

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på förvaringsmöbel. Denna är ju för att ha inne, men det finns säkert liknande(och då större) som är anpassade för ute väder? Det är ju bara till att leta :P Förmodligen dyrare än mina andra förslag, men det ser trevligt ut och man kan använda sig av den. :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

En pall med förvaring helt enkelt :) Just nu har netto ganska stora sådana som är längre. dom är nog drygt en meter. Men dom är också mer för innomhus bruk.

Hälsningar Malin

[nataschaj]
0

#20 snygg sån.. ja får kolla runt då när de e dags att köpa hem.. vilket som passar bäst på min balkong :)

DodeN
0

Jag har höet i skafferiet längst ner, maten står i en stor tunna i köket brevid kaninburen. Allt småplock som klarar av väderväxlingar ligger i en sittmöbel på balkongen.

Förut när jag bodde på 20kvm, så hängde jag upp höet på väggen ovanför kaninburen.