Skilja ungar åt?!
Hur gör ni för att skilja väldigt lika ungar åt? Jag har ju 4 svarta i min kull och kan inte skilja alla åt. Har hört att endel skriver med någon färgbeständig penna i öronen på dem, men vad för penna ska det vara? En sån märkpenna som man kan märka barnens kläder med? Hur länge tar det innan det nöts bort? För det måste det ju göra såsmåningom…
En kompis till mig målade på en klick nagellack.

Så gjorde jag med min första kull. Jag märkte öronen med sån penna och det höll i sig några veckor fast den gröna färgen nöttes bort men de andras var kvar och när de hade vuxit till sig så såg man skillnad iallafall…
Jag färgar öronen med en märkpenna som man har när man strycker över en text t.ex. Den går bort med vatten igen så den håller inte i så jätte länge som spritpennor gör. Om den är påväg att försvinna så kan man ju måla i det igen när man ser att det är lite färg kvar i örat:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Nagellack kanske? 

Jo, det är svårt när dom är samma färg men man får ju märka på nåt vis i öronen och göra om det då det håller på att nötas bort. Jag har också tre svarta i en kull, en hona och två hanar, så hanarna blir ju svårt att skilja, dom är nog ganska lika i storlek också, men kanske blir det nåt kännetecken som man ser när dom blir äldre dom är bara 16 dagar nu.

#2 Vad för penna var det då? Jag har bara sett svarta såna märkpennor. Tog du en sån som man kan skriva/måla på oh-papper (plast) med?
#3 Ahaa! Det var ju fiffigt. Då kan man ju bara torka bort det när ungen ska flytta :)
#5 Jaa, mina är bara 15 dagar ännu så jag tänkte inte märka dem ännu utan först när de går att tinga :) Kanske hinner de utvecklas så att jag faktiskt ser skillnad på dem men annars får de bli att märka i ett öra då…
Ja, jag tycker också det är fiffigt;).
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/