Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3340 ggr
Jensa90
0

Lag om burstorlek

här är en sida jag rekomenderar att kolla på om burens måste storlek?

http://www.simbi.nu/smadjur/l80

Resistance is futile. 

gullenos
0

Den djuraffären verkar ju jättebra ;) nästan som bromma zoo

Jetaime
0

Ja det är bra :)

[Stampelina]
0

Bra!=)

spiritedaway
0

Annars är det väldigt lätt att gå in på jordbruksverkets hemsida :)

Men det var ju väldigt bra att en djuraffär ger sån information i alla fall :)

Jetaime
0

#4 ja dom flesta struntar ju i burmåtts reglerna, eller vet inte ens om dom.. Det va rätt kul när jag skulle köpa bur för dom blev som små frågetecken :P

Jonaflax
0

Jag skulle vilja uppmana alla att dubbla storleken på bur (enl det "lagliga" måttet.

Det lagen anger är ett minimimått, och om man har möjlighet tycker jag man ska ha stort!

Mina kaniner har hagar i uthuset på 3-5 kvm, och ännu större ute på sommaren (som ett litet sovrum ungefär). Planen för nästa sommar är att hägna in så mycket jag kan innan maken protesterar.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Wera]
0

Bra djuraffär!

spiritedaway
0

#5 haha dom på djuraffären?

#6 Håller med dig :) desto större desto bättre egentligen.

[Wera]
0

#8 Ja dom på djuraffären. Dom är alltid som frågetecken.
Kan ingenting! Tycker dom bör gå en utbildning för djurhållning osv.. Obestämd j*vlans dåligt att de ofta inte kan något! Inget om ras heller. Dessutom när jag köpte en kanin från djurmagazinet frågade jag efter ev. He-bevis, mannen sa: "Ja vi har inte fått hit dom ännu men ring och kolla om en vecka", så ringde jag en vecka senare, en tjej svarade, hon svara: "Ja dom har inte kommit."
Okej… hmm… jag ringde en månad senare! Svarade "Nej jag kan inte hitta någon" Asså kan dom bara inte säga som det är? "Kaninen har inget h-bevis" Skrikandes

Jetaime
0

#8 Ja.. dom kan typ ingenting om sånt..(dock finns ju undantag) men det va nästan inga djuraffärer som hade koll på måtten ens, eller nått annat ör den delen heller..

Jetaime
0

#8 Ja.. dom kan typ ingenting om sånt..(dock finns ju undantag) men det va nästan inga djuraffärer som hade koll på måtten ens, eller nått annat ör den delen heller..

spiritedaway
0

#9 nä tyvärr är det väl så. De har inte tillräcklig kunskap om det.

#10 mjo det finns i alla fall nån med kunskap, men ofta kan de inte sådant. Nog kan jag förstå att de inte kan allt utantill, men de borde ha informationen nära så att de kan kontrollera.

Jetaime
0

#12 jo fast jag tycker ska man få lov att jobba på en djuraffär så bör man kunna det mesta, det är som om dom på apoteket inte skulle kunna nått om medicinerna dom gav ut det skulle inte blivit så bra kan jag tänka mig…

spiritedaway
0

#13 jo helt klart. Dom borde egentligen ha någon som är expert på smådjur, som håller sig på den avdelningen. Sen en som är expert på t.ex fiskar. osv.

Jensa90
0

Jag jobbar extra  just den butiken så, men det är både för det är en super bra butik, och min mamma jobbar där Oskyldig

Jag säger inte att den är bra för o skryta eller så, men alla där är jätte duktiga på att ge rätt råd till alla djur…alltså mer exakt för just DITT djurs behov.

Och det där me större bur än lagen är typ så själv klart.
Det är ju alltid bättre me större bur än vad lagen säger, men det finns tyvär människor som är så snåla och inte vill betala för en större bur åt sina små "älsklingar", så då kan man alltid "enligt lagen så ska man minst ha denna storlek" så vet man iaf att djuren får det så bra som man kan göra det som utomstående.

Frida är en tjej där som är hon som är bäst i utiken när det gäller kaniner, sandra är typ bäst på fisk, och Sissie (min mamma) är jätte duktig på hund och katt men även smådjur.
Anja är bra på massa saker, speciellt greyhounds och liknande raser.
Cattis är bra på massa saker men är just nu gravid, så hon kommer va på jobbet ungefär en vecka till, så ni lär känna igen henne.

Allihoppa i butiken bryr sig mest om djuren, om dom stöter på en snål ägare så ger dom sig inte i första taget.
Dom har massa råd och erfarenhet.

Så Simbi Zoo i Sickla köpkvarter är ett ställe jag rekomenderar helt klart.

Resistance is futile. 

Jensa90
0

#13  men dom som jobbar i en butik är ju vanliga människor som börjat vid ett yrke dom troligen är intresserad av, och varjedag lär man sig något nytt…det värsta jag vet är när de kommer in en kund som behandlar mig som en id*ot bara för jag inte kan svara på allt… =/

ja menar, man födds ju inte med all kunskap, och man sitter ju inte o råpluggar innan man börjar på ett jobb… man lär sig ju massor på plats…och bara för personen ser ut att ha jobbat där i 11100år så betyder de ju inte de…den kanske har jobbat där högst ett år…

men dom på Simbi är jätte trevliga, och tar åt sig av infon kunder ger om det ges på ett bra sätt och inte ett "hur kan ni inte veta det, ni ska ju veta sånt!"-sätt…som vissa har… men men… många butiker är dåliga…men på Simbi har dom inga djur förutom fiskar, så där kan dom lära sig mycket om sakerna för djur….  =)

Resistance is futile. 

Lena82
0

Bra djuraffär.

Angeln--89
0

Finns det ingen bur räknare till Kaniner som det finns till bland annat Marsvin och råttor?

http://web.comhem.se/idefix/burstorlek/
http://www.ratpower.se/?page_id=88

Har letat men hittar inte

KaninEmma
0

Bra djuraffär :)

// Emma :D

Noa-Nisse
0

fast på t.ex. dvärghamster så står det minsta tillåtna yta är 0,09, men dvärghamstrar i grupp står det 0,045 det är ju mindre :S

Medarbetare på Hundar.ifokus

Tarkie
0

#20 PER dvärghamster.

annaforsgren
0

Där brukar jag handla:) den är jättebra. De har många burar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

elinab
0

Ja Simbi är verkligen är bra djuraffär. Jag blev helt lycklig första gången jag gick in där :)