två kullar
hej det värkar som att klara bar på två kullar för att hon har ungar i magen igen och dom ska typ födas nästa vecka är det vanligt att dom bär på två kullar?

Vad menar du med att hon bar på två kullar, när fick hon den förra kullen, har du parat henne igen?
Det jag funderar över är hur du kan vara säker på att hon är dräktig igen?
Ang att dem bär två kullar samtidigt, så är det inte vanligt, men det händer.

hon e fet bökar i halmen och bär runt med hö,halm i munnen hon blir sur om jag rör vid hennes mage mm…

dom har två livmodrar enligt många här på iFokus. det kan hända att hon blev
dräktig när hon redan hade ungar i magen

kaniner har inte två livmödrar. det är en myt.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Låter ju inte särskilt troligt dock. Hon födde en död kull den 17.e. När parade du henne igen?
Går hon med en hane hela tiden eller hur kan hon ha blivit parad flera gånger så att kullar kan födas med så stora mellanrum?
#3: En kanin kan bli precis så när den är skendräktig? också.
Har själv haft en hona som blev rundare om magen, boade och betedde sig allmänt dräktig.
Men hon var inte dräktig, utan gick tom.
#4: En kanin har inte två livmödrar.
Däremot två livmoderhorn, precis som alla däggdjur har.
Normalt sett sker enbart befruktning i det ena (har för mig det andra ska täppas till), men det kan ibland ske i båda.

skendräktig? kanske. Hur vet du att dom eventuella ungarna ska födas nästa vecka? Har du parat henne igen efter förra kullen?

ja
rabbitlove, kan du svara på mina frågor i #6 tack.
Om du har parat henne igen kan det ju hända att hon får en till kull.
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

okej ungarna föddes inte döda dom dog efter femte dagen den 23\3 ja hon fick gå med en hane igen för att ungarna dött
#12: Få se om jag fattat det rätt nu.
Ungarna dog den 23:e och då satte du in hanen till honan?
Eller gick han tillsammans med honan innan dess, efter ungarna fötts (och innan dem dött)?

Ja men då är hon ju säkert dräktig igen, men det kan ju inte komma ungar redan nästa vecka om du satt henne med hane den 23:e
ja i sånna fall så har hon knappast bärt på två kullar, men hon kan nog kan säkert vara dräktig igen. Men de kommer ju inte födas nästa vecka.

Födas nästa vecka? Ô____o

okej jag vet inte men det verkar som det är snart
läs på så mycket du bara kan nu innan kullen dyker upp.

okej det ska jag tack