Fodervärd sökes
Jag har nu tagit det svåra, men rätta, beslutet att överlåta min kaniner till en fodervärd under minst ett års tid. Anledning till detta är att jag har så mycket att göra med skola, jobb och andra åtaganden att jag tyvärr inte längre hinner med kaninerna i den utsträckning de förtjänar.
Dvärgvädurarna Althalus och Anki söker därför en gemensam fodervärd som är över 15 år gammal och som bor i eller i närheten av Göteborg. Är du dock under 18 vill jag att en målsman ger sitt medansvar. Du/ni och jag kommer att gemensamt komma överens om hur vi ska lägga upp riktlinjer och sådant för värdskapet.
Kaninerna bor idag innomhus men jag ser inga problem i att de vänjs vid att bo ute om någon månad när vädret blir bättre och om du/ni har en lämplig utomhusbur.
Althalus och Anki bor tillsammans i en 60x120cm bur som följer med dem tillsammans med diverse nödvändigheter så som matskålar, vattenflaska, selar, leksaker med mera. Det enda du själv får stå för är pellets, hö och toalettströ (det jag har kvar följer givetvis med).
Althalus (kastrerad, brun zobelsiames) är en försiktig liten kille som blir tre år i sommar. Anki (blå) har nyss fyllt två år och är nyfiken på allt och söker gärna sällskap.
Båda kaninerna är rumsrena men Anki har en ovana att lägga lite pluttar här och var när hon är ute ur buren. Ingen av dem kissar dock på golvet om de har tillgång till sin toalett. Vad gäller sladdar och sådant har jag bara haft Anki som bitit av en enda kabel under de två år jag har haft henne. Althalus har aldrig haft sönder något.
Båda kaninerna har stamtavla men är aldrig utställda. De är relativt lätta att hantera och har aldrig skadat någon medvetet genom att bitas. De är även vana vid vår sjövilda katt och är tränade att gå i sele, detta är dock ingen de har gjort regelbundet.
Är du intresserad? Hör då av dig till mig via PM och inte i denna tråd. Jag kommer inte att svara de som anmäler intresse i tråden. Jag önskar att endast relevanta frågor ställs här och inga onödiga kommentarer så som "jag hade velat men kan inte" eller "så söta de är".
Bilden nedan är tagen alldeles nyss med blixt så kaninerna ser inte så djävulslika ut i vanliga fall.
Om ni undrar varför Ankis öronen ser ut som de gör så är det för att Althalus har för vana att tvätta dem så ofta att pälsen har blivit glesare. Fler och bättre bilder kan skickas till den som är genuint intresserad av att ta sig an de båda.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
puttar upp
Värdinna på Fantasy
puttar upp
Värdinna på Fantasy

putt

putt
Putt
Hej på er allihopa i vårvärmen!
Mina små ulltussar söker fortfarande efter en vänlig själ som vill ta hand om dem. Hör av er till mig på PM.
Värdinna på Fantasy