Röd?
Om ens hona är röd runt och i sitt könsorgan, betyder det att hon är könsmogen och "redo"?
De brukar vara brunstiga då.
Ja, det är ett tecken på att hon är brunstig, nu vet jag inte hur gammal din hona är men hon ska ju vara minst 6 månader innan man tar en kull..
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Tack för svar :)
#2, Min hona är 6månader, snart sju i april :)
#3 Om du vill para henne skulle jag väntat tills hon var 8-10 månader.
#4, Det är vad du hade gjort ja. Men jag vet hur många bra uppfödare som helst som parat vid sju månader och de har klarat det hur galant som helst :) Så om jag vill para henne när hon är 7månader så gör jag det (:
#5 Gör det du ^^ säger bara vad som kan vara bäst.
#6, kan vara ja men behöver inte vara det. Uppenbarligen är det inte bäst eftersom flera duktiga uppfödare har klarat det galant med sina 7månaders :) Och jag frågade inte om vilken ålder det var "bäst" för det vet jag redan, så vi behöver inte diskutera det här mer :)
sånt beror väl lite på Vilken ras? det är också eller? alltså när man ska para dom.
#8: Ja, det beror lite på ras också.
Jag skulle personligen tex inte para en belgisk jätte vid 7 månader, utan vänta till iaf 10-11 månader.
Men en dvärgvädur kan gå vid 7 månader, även om jag hellre väntar till 9-10 månader.
Det är mycket personligt också, vilken risk man själv är villig att ta :) Olika från uppfödare till uppfödare helt enkelt!
"Var dig själv - det finns redan så många andra"