Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 399 ggr
mimmi.k
0

hur mycket tid???

hej! hur mycket tid om dagen behöver kaniner?

KajsaM
0

Hejsan :) Men kan aldrig ge kaninerna för mycke tid. Men kaniner ska helst vara och skutta i utminstånde 1 timme per dag. Så ge din kanin/Kaniner så mycke tid dom kan få :)

Between
0

Men om man har ute kaniner kan man väl inte ta ut dom en timme? jag brukar ta ut allt från 5-15min beroende på väder(på vintern)

Lotta_A
0

#2: Jag vet faktiskt inte hur länge en utekanin kan skutta runt i snö och blåst utan att bli förkyld.. Någon annan dom vet?!

Men har man innekanin eller är det sommar ska kaninen vara ute så

mycket tid som möjligt.

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mimmi.k: Det är lite olika beroende på hur mycket mänsklig kontakt just den kaninen vill ha. Men åtminstonde 1 timme/dag.

Between: Utekaniner kan skutta runt så länge dom känner för det, de blir inte förkylda eftersom de har sin skyddande vinterpäls. Vilda kaniner skuttar ju runt mycket ute på vintern. Är värre med innekaniner. Tar man ut de blir de förkylda.
Mina utekaniner brukar få springa i snön i ca 1-2 timmar och de ÄLSKAR DET! När de väl kommit ut och får gräva i snön, då vill de inte komma in sen. Räcka ut tungan De brukar vara lite sura när de ska in sen.

KajsaM
0

#4 Åh vilken gullig bild :)

Lotta_A
0

Okej. så utekaniner kan alltså vara i snön exakt så mycket dom känner för! Bra att veta :)

Jättesöt bild :)

_Mew_
0

Men hur länge kan innekaniner vara ute då?

Lotta_A
0

#7: Om du menar ute i snön? Så ska man väl inte ta ut dom alls länge. Kanske är lika bra att låta bli då man riskerar att kaninen blir förkyld. Molle vart lite förkyld förra vintern och vi hade honom bara ute i 10 minuter kanske…

Hmm. Men man säger att en innekanin klarar 5-10 minuter ute i snön, men det beror kanske lite på hur kallt det är och hur mycket det blåser..

Tina-A
0

Våra kaniner är utekaniner, men det finns ingen snö just nu. Vi har dom ute ca 4h om dagen då de får springa runt på terassen. Men så ofta som möjligt, kaniner har mycket spring i benen. När de stod inne fick de vara ute i stort sett hela dagarna, ibland även hela nätterna :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]