Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 391 ggr
Lotta_A
0

Inne eller ute?

Vad föredrar ni? att ha kaninen inne eller ute?

Vad finns det för för och nackdelar med att ha kaninen inne/ ute?

Tiggros
0

I det vilda lever ju kaninerna utomhus hela tiden men jag tycker inte det är något fel att ha dem inomhus.  Tycker absolut att en kanin skall få vara ute på sommaren varje dag och varför inte dygnet runt men att sen ha den inne på vintern är helt ok. Själv har jag Drutten inomhus och till sommaren hade jag tänkt mig ha honom ute från morgonen till kvällen. Det händer allt för ofta att på vintern så får inte utekaninen röra på sig lika mycket som den har behov av som en innekanin får eftersom människan hellre vill vara inne i det behagliga klimatet än ute i kylan

Lotta_A
0

#1: Jag håller med. Det är kanske bäst för kaninen att bo ute, om man tar hand om den på rätt sätt och tar ut den mkt så den får röra på sig. Men det är nog lättare att pyssla om kaninen om den bor inne. Den blir nog tamare då också eftersom den lever så pass nära människor..

Tina-A
0

Det beror på omständigheterna. Att den sitter utomhus i en bur hela dagarna är inte bättre än om den får vara inne och springa lös i ett rum, tex. (mina åsikter).

Så jag tycker det helt beror på vad man gör av det

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cherry
0

Jag vet att det är bättre att ha kaninen ute men för mig är det lättare att ha den ine !

(Kanske skall ställa ut henne till sommaren)

KajsaM
0

Det bror på hur man har det m.m, men jag kan inte ha min kanin ute eller ja kan och kan men. Jag tycker att det inte är nå fel att ha en kanin inne eller ute bara dom får vad dom behöver :)

kanin4ever
0

Jag föredrar att ha mina kaniner inomhus,för deras säkerhet och för min eftersom dom betyder så mkt för mig =)

Lotta_A
0

#6: Mm. det är lättare att hålla koll på kaninen om den står inne. Man ser den flera gånger om dagen. Varje gång man går förbi tex köket om kaninen nu står där… kan ju kännas skönt!

KajsaM
0

Jag har absolut iget imot utekaniner, jag skulle kuna tänka mej att ha min kanin ute. :)

Lotta_A
0

Okej. Molle står ju ute just nu. Men jag trivdes faktiskt bättre när han bodde inne med mej.. :( man kommer varandra närmare på nåt sätt då