Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1897 ggr
Zvintos
0

OT - Tillåtna bilder

Tänkte göra en hemsida där jag lägger in bilder på kaniner som är tillåtna att använda till tex stallet.se, för att se om det kanske går att minska bildstölder, när det faktiskt finns tillåtna bilder att tillgå.
Bilderna kommer vara copyrightmärkta, samt märkta med hemsideadress.
Kommer lägga in många utav mina gamla bilder.
Den som vill kan även få sin hemsida länkad till.

Är om det är någon mer som vill bidra med bilder?
I sådana fall kan ni maila bilderna till ninni.hedblom@hotmail.com.
Den som kan, får gärna göra märkningen av bilderna själva, så att det blir som ni vill ha det.
Annars kan jag göra det åt er.
Kommer även se till så att villkoren för att låna bilderna efterföljs, tex att bilderna inte får göras om överhuvudtaget utan måste vara som dem är på hemsidan.
Är medlem på stallet och brukar kolla igenom efter stulna bilder.

Moonstrike
0

bra idé! :)

Mammsie
0

Skulle du kunna lägga ut en av dina bilder så man får se vilken typ av märkning du tänkt använda? Man kan väl inte skriva © om man sedan tillåter att bilderna lånas ut tänker jag… Kan tänka mig att vara med.

Zvintos
0

#2: Klart man kan skriva copyright även om man lånar ut den, om man vill det.
För det är ju copyright på själva bilderna, vare sig det står på dem eller ej.

Det kommer iaf att stå namn, och sen hemsideadress på bilderna.
Kan lägga in en bild och visa alldeles strax.

Ync
0

Jag vill inte bidra med några av mina bilder men tycker att idén är super!

Zvintos
0
Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär kommer bilderna som jag lägger ut, att se ut.

Zvintos
0

Och såhär ser hemsidan ut än så länge:

http://kaninbilder.weebly.com/

[chriistina]
0

Jag skulle kanske kunna bidra med ngn äldre bild på kaninerna här hemma :)
Ska kolla senare idag vad jag har att komma med.

[Niike]
0

Jättebra idé, men frågan är om någon vill ha en bild med text på? Aja, det återstår att se, men jag tycker iaf det är värt att testa! Lycka till =)

Mammsie
0

#9 Tänkte precis som Niike, blir en massa text och förmodligen kommer alla fortsätta sno omärkta bilder istället.

Jag kommer fortsätta märka alla mina bilder med © mitt på kaninen/kaninerna så folk inte ska kunna ta dom istället.

Men lycka till med din idé!

Zvintos
0

Jag har iaf sett x antal bilder som är märkta och som folk gärna använder, där det ex står namn/hemsideadress odyl.
Finns de som märker bilderna själva (som dock är snodda).
Det är ju ett försök att minska stölderna, så jag hoppas iaf det funkar.

Har mailat stallet och även bett om att få bidra med lite gamla bilder till bildbanken, få se om jag blir godkänd.
Har ju över 8000 bilder i min kanin-mapp, så några gamla bilder ska jag väl kunna skaka fram. Oskyldig

Zvintos
0

Puttar upp denna tråden lite.
Sidan är för tillfället flyttad till http://zvinto.ärsöt.se, men kommer snart flytta till freewebs, ska bara fixa till designen lite.
Håller även på att ändra märkningen på bilderna.
De kommer fortfarande ha mitt namn på, samt "tillåtelse…", men ska försöka göra det mer genomskinligt/mindre.

Den som vill, får som sagt gärna bidra med bilder.
Bara att maila mig på ninni.hedblom@hotmail.com, samt skriva vilket namn ni vill ska stå på bilderna.

Zvintos
0

Nu är nya adressen fixat och klar, samt några fler bilder.
Allt som allt är det ungefär 380 bilder.

Så ni som får förfrågningar från folk som vill låna bilder till stallet, kan ju ge dem adressen.
Slipper de ta bilder olovandes. =)

Toaden
0

Vilken bra sida! Jättesnygg :D