Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1065 ggr
[Stampelina]
0

Sån jä-la otur.

Förstår inte hur mycket otur man kan ha.

I tisdags fick vi lov att ta bort Tyra som väntade ungar pga hon hoppade ur buren och krossade sitt bäcken på höger sida, sjukt tungt. Har inte orkat skriva om det tidigare eftersom jag deppat så jä-la mycket över det, men nu börjar jag hämta mig.

Försökte se framåt och tänka på ungarna mellan Lotta och Stampe som skulle födas nu under helgen. Det kändes som en liten ljuspunkt mitt i allt elände med Tyra.

Så i morse gick jag ut och tittade till Lotta och såg att hon boade för fullt för det for omkring en massa päls så jag gick inte ens fram till hennes bur utan lät henne vara ifred. När klockan var 17.00 gick jag ut för att se hur det gått. Det var lite blod lite här och där i buren, vilket tyder på att hon måste ha rört sig rätt mycket under förlossningen och det gör de oftast om de har en jobbig förlossning och om ungarna är lite för stora. Så kikade jag i bodelen där hennes bolåda står. Bolådan hade hon inte ens gått in i, den enda halmen som låg där var halmen jag lagt dit under veckan. Hon hade dragit lite päls och gjort ett halvtaskigt bo utanför bolådan. Där i hittade jag en iskall död unge som var rätt stor faktiskt.

Förstår inte, Lotta som alltid varit en sån himla bra mamma och fixat och donat så fint, hon måste ha haft det jättejobbigt.

Usch vad man tappar sugen alltså… Blir så himla deppig. Allt har verkligen gått helt uselt på sistonde. Nu vet jag inte ens om jag har lust att fortsätta med min Avel. När ska oturen vända?

Ebba-A
0

Usch vad jobbigt, lider med dig!

Kram!

Värd på Choklad iFokus

MarHai
0

Jättestor kram till dig!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Gasoline
0

Ja, du her verkligen haft otur. Kan inte änns tänka mig hur du känner just nu. Vi får hoppas att oturen vänder

spiritedaway
0

usch va tråkigt :( Otur, men det är ju tyvärr sånt som händer ibland.

gullenos
0

Oturen kommer vända Tröstkramar till dig <3

Zvintos
0

Fy vad jobbigt! *kramar*

[BonnieL]
0

Jobbigt! :(

kaningodis
0

Nej, vad tråkigt =(

Beklagar verkligen!

Kastanjegårdens Kaniner

hyltebarn
0

Vad jobbigt, beklagar! :(

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Noa-Nisse
0

nej va tungt! :/ måste vara jobbigt för dig.

men sluta inte nu!, efter regn kommer solsken!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Kristall
0

Åh vad tråkigt Gråter

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

DEMNJA
0

Usch va tråkigt! Men som #4 säger, det är ju tyvärr sånt som händer ibland. Försök hålla modet uppe. Oturen kommer vända och då kommer du vara glad att du fortsatt!

*kramen*

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Solkaniner
0

Precis som #10 säger efter regn kommer solsken! Allt tråkigt brukar ha en tendens att komma nästan samtidigt, så är det för mig.

Skickar massor med tröstkramar!

Tarkie
0

tantnett
0

Ja ibland är ta mig tusan som om man skall få allt h*lvete på ett bräde. Vilken otur du haft.

Har själv på kort tid haft otur med två av mina marsvin. Man börjar ju fundera som du säger att nu skiter jag i detta! Orkar inte med mer tårar! Lägger ner helt enkelt.

Men vet du vad? Idag har jag beställt en liten 3 månaders marsvinsbebbe.

Tankarna och planerna om den lille fyller mig med så mycket positivt mitt i det andra sorgliga.

Tröstkramar till dig. Ge inte upp.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Maiae
0

Ush vad jobbigt stor tröst kram till dej!<3

Mvh Maia

[Niike]
0

Usch vad trist, beklagar verkligen! :(

Baralisah
0

Bamse Kram till dig Tessan!
När man håller på med Avel så tar man nog bort det negativa och tänker bara att allt ska bli posetivt. Rynkar på näsan
Beklagar!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

annee
0

Åh vad tråkigt … :(

Jetaime
0

Så otroligt tråkigt :(<3 Beklagar..

Qepta
0

Sånt är så himla jobbigt *kramar* :(

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jetaime
0

Jag och säkert alla andra uppfödare och djurägare vet hur det känns när allt går imot en och allt bara känns för jälvigt.. Men ge inte upp, du kommer bara ångar det sen, och du kommer inse hur mycket dom igetnligen betyder för dig, och att du inte hade klarat dig utan dom…

hjartelyckanskaniner
0

Jag förstår att du är ledsen, men jag vet att du inte är den enda som har haft otur när det gäller kaniner!

Tindra har varit en toppen mamma hos förra ägaren, nu när jag har henne så fick hon en jobbig förlossning med 7 ungar. Visst är det roligt att hon fick ett dagis med ungar, men sen 1 vecka senare så föll det, hon äter upp 2 ungar och resten dödar hon på annat sätt. Jag blev helt krossad när jag kom in i kaninhuset och ser Tindra helt blodig runt munnen och tänker bara på mat när hon precis dödat 7 st ungar.

Sedan hade jag en helt underbar hona, hon rymde ifrån sin bur samtidigt som Bella rymde ifrån sin och det var ett stort bråk i garaget, jag hittade blod på golvet och päls exakt överallt och hittade sedan Friggan i sin bur helt normal och Bella satt på en annan bur och jag kollade båda kaninern men hittade inga sår och åkte sedan på en hopptävling som jag skulle på, efter tävlingen så kollade jag mer på Friggan då det var hennes päls som låg på golvet och hittade en stor öppning på baksidan av hennes lår! man såg rakt in i benet och Bella hade bitit av hennes ledkula i knät.. Jag ringde en duktig uppfödare( hennes förra ägare) och fråga vad jag kunde göra och hon sa baar avlivning. Jag var helt krossad när jag fick se Friggan sen :'(

Jag förstår att det inte blir bättre för du kommer ändå sakna dina kaniner, men jag förstår exakt hur du känner! Alla kaniner är guldvärda för de som sköter sina kaniner väl och jag slår vad om att de tycker likadant om dig, du är guldvärd för de<3

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

monica551
0

Tessan - ALLT har en mening. Ibland är det bara så himla svårt att se meningen just när man är i händelsernas centrum. Men ge inte upp… och om detta var lätt så skulle ju alla hålla på med det. Och din belöning kommer att komma, vänta och se! 

Jag kikar förbi dig imorgon om du har tid. Ringer när jag är klar med min målarkurs.

Många varma kramar!  Kyss

Monica

Skrutt
0

En stor kram till dig!

Toaden
0

så tragiskt, kram på dig D: <3

TereseE
0

Jag tänker som Monika, tror också allt har en mening och det kommer säkert vända till det bättre för dig igen. Ge inte upp.

Jag avlar ju inte, men när vi blev tvugna att ta bort Texas kände jag också för att bara sluta med kaniner. Men nu har vi en helt underbar Freja och kan minnas underbara mysfrassen Texas med glädje. 

Många tröstkramar från mig till dig!

memmis
0

vilken otur :(  ,  massar kramar till dej . <3

[Wera]
0

Vad tråkigt :( otur, jobbig vecka alltså.

Veero
0

Usch vad jobbigt :( Hoppas det vänder  :)

rabbitlove
0

jag beklagar men jag förlorade också sex ungar dom föddes 17\3 och dom dog under helgen va så ledsen men jer inte upp hoppet om klara som mamma jag gör verkligen vad som helst för mina älsklingar jag tycker inte du ska ge upp försök igen jag lovar det blir alltid ett lyckligt slut en bamse kram till dig

[Stampelina]
0

STORT TACK till alla er underbara människor för alla tröstande och värmande ord, om ni bara visste hur mycket det betyder. Är jätteglad att jag har alla er fina människor här på KIF!

TACK! <3

Kiwanu
0

Nej gud vilken otur ! :'( Fortsätt kämpa <3

R.I.P TYRA ! <333

*tröstar*