Jättekaniner.ifokus
Hej!
Jag har tidgare hört av mig till iFokus angående önskemål om att starta en frasse.ifokus (fransk vädur). Fick enbart positiv respons men sedan hörde jag inget mer efter att vår Sajtvärd här (Tina) skulle tillfrågas.
Efter ett förslag här har jag nu hört av mig till dom igen med önskemål om att få starta en egen sajt som skulle inkludera alla kaniner av jätteras.
Hoppas på svar snart!
Skriv gärna här om ni skulle vara intresserade av att bli medlemmar på jättekaniner.ifokus. Kan vara bra att få ett hum om hur stort intresset för en sådan sajt skulle vara. Det behöver inte vara så att du äger en kanin av jätteras idag eller planerar att skaffa, bara du har intresset.
Även om man inte har någon jättekanin, kan man bli medlem ändå och skriva där? : )
Vad kul!
jag skulle vara intresserad av att bli medlem!
Blir gärna medlem. =)
Jag blir också gärna medlem då jag är mycket intresserad av Tyska Jättescheckar =)
Kastanjegårdens Kaniner

Jag blir också gärna medlem, gillar alla kaniner oavsett storlek, och jag är väldigt fascinerad av frassar och belgiska jättar.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Jag är intresserad av att bli medlem :)

Jag hänger på (:!
// Ludde
Jag är absolut med! Har ju både jätte, tysk jättescheck och fransk vädur ^^
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Det är en självklarhet att jag är med :')
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Självklart!
Tessan jag är väldigt intresserad av att bli medlem i Jättekaniner iFokus. Har två underbara Tysk jättescheckar hemma
Hälsningar,
/Karen
Jadå :) jag skulle bli medlem. Även fast jag bara har kaniner i minsta format än så länge :P
Helt klart skulle jag bli medlem :)

Här har du en given medlem! :)
Jag är med! för jag älskar Frassar och Belgiska jättar! :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Jag är helt klart på att blir medlem :D
Vad kul! Hoppas det går bra!
Värd på Choklad iFokus
Jag är med 
Självklart blir man medlem!!

Jag blir medlem, men kanske inte skriver eftersom jag inte har jätte X)
Mvh Maia

Jag blir medlem och kommer sukta efter era jättekaniner :) hihi
/Elvira :D
Vet inte om jag vågar titta in jag kanske längtar ihjäl då?

jag skulle jättegärna vara medlem 
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Jag är också intresserad, även om jag inte har någon jätte (än) ;)
#11, fina kaniner du har! så fina de vita angororna är :D ja alla är fina, menfastnade för dem! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag är också med! Tycker det skulle vara kanon!

Skulle också bli medlem! :D
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Absolut!:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Vilken superbra idé! Jag skulle bli absolut bli medlem 

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
Kul att så många är intresserade!
Hoppas bara vi får en egen sajt för jättekaniner nu!
Det hoppas jag med!!
Vad är det som skulle kunna hindra en sådan sajt?
#32 Aha, så det är så det ligger till. Hoppas att du får tag på henne snart. Jag brukar leta mig fram bland alla inlägg här på kanin.ifokus för att hitta de som handlar om jättekaniner, så en sajt som enbart handlar om jättekaniner vore kanon!! 
#33 Me too, jag håller med!
Fick precis svar från Staffan och det var som jag gissade, han har inte hört något från Tina och kan inte ge klartecken för att att starta en ny sajt.
Någon som känner Tina privat? Vart har hon tagit vägen?

Får man verkligen vara Sajtvärd och aldrig vara anträffbar? Tycker det låter väldigt konstigt faktiskt 
Ingen av medarbetarna som känner henne eller har hennes telefonnummer iaf?
#35 Vad märkligt! Ifall det inte går att få tag på henne så borde iFokus kunna godkänna sajten ändå, man ska väl inte behöva vänta i evigheter på godkännande.
#36 Jag kan inte reglerna för att vara Sajtvärd, men håller med dig, det borde väl ändå finnas regler om att man måste vara aktiv. Ska se om jag kan hitta något…
Funderar på om en ny sajt kanske skulle kunna godkännas om våra Medarbetare härinne skulle säga att det är okej?
Hemskt dålig stil att hon inte hör av sig tycker jag. Om det inte är så att hon är sjuk eller något… Annars tycker jag inte att det borde vara så svårt att svara på ett mail från iFokus så vi kan få sätta igång!
Jag har läst igenom reglerna för att starta ny sajt nu och hittar inget om att man måste vara aktiv…knepigt
Det enda som står är: "I avtalet står det vem som ansvarar för vad i drift och skötsel av sajten." Men det framgår inte vad avtalet innehåller…
#38 Ja, hör med ansvarig på iFokus. För det vore himla skoj med en jättesajt
Jag har ingen kanin alls nu, bara ett gäng hästar o katter, men är riktigt sugen på kanin…så blir nog en "liten" jätte som skuttar hemma hos mig såsmåningom
Visst är det så att du tidigare försökt få tag på henne men inte lyckats? Nämn det för den ansvarige så kanske det går att lösa =)
Hoppas att ni får klartecken att starta en jättekaniner.ifokus! Skulle kunna tänka mig att bli medlem även fast jag bara har små dvärgar.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Tyvärr är det sajtvärden som måste godkänna, vi Medarbetare är som sagt bara Medarbetare.
Men jag godkänner absolut den sidan :)
Solbackens kaniner
Staffan har påpekat att det inte ger lika många träffar i sökmaskinerna om vi kallar sajten jättekaniner, som om vi specifiserar oss på fransk vädur. Jag har nu gett förslaget "stora kaniner" som jag fick 416000 träffar på…
Det skulle ju inkludera flera raser men fortfarande fokusera på stort!
# 42 tycker det låter bra.
Det låter lite dumt… Jag skulle vilja se en sajt för jätteraserna, frasse, tjs och bj.
Solbackens kaniner

Jag tycker också det låter lite dumt… om man tänker på teddy sidan, det är verkligen inte mycket fart där.. så med alla jätteraserna på samma ställe skulle det ju faktiskt bli lite mer "ös" på sidan också… Och dom stora raserna är ju som samlade i en "hög" *ler*
#45 Jag också, men han poängterar att det vore ett misstag. Antar att det hela hänger på att de vill ha maximalt med träffar för att få in så mycket reklampengar som möjligt.
Personligen så ser jag bara fördelar med en bredare sajt som inkluderar alla de tre jätteraserna, men han verkar tycka annorlunda…

Det finns ju redan så många intresserade häär.
/Elvira :D
Ang. Tina, ja jag har fått tag i henne för ett tag sedan. Hon skrev att hon hade mycket med skolan. Dock tycker jag att man borde kunna få tag på henne ändå, tex när det gäller det här.. Jag har skrivit till henne på msn och sagt att vi skulle vilja få frasse.ifokus godkänd, men hon verkar inte ha fått det.
Tycker absolut det ska vara jättekaniner.ifokus, det blir större sajt med mer fart på än om det bara skulle vara en speciell ras.. Och då kanske någon vill ha dvärgvädur.ifokus, någon hermelin.ifokus, holländare.ifokus, belgiskjätte.ifokus osv osv.. Kan ju bli hur många sajter som helst och det lär inte bli så hög aktivitet där. Nej, jag röstar på jättekaniner.ifokus.
ja :)
Håller med om att jättekaniner.ifokus blir roligast. Annars blir det lite väl uppdelat tycker jag.
Jag tycker också att ett forum räcker, jättekaniner.ifokus alt. storakaniner.ifokus. Annars blir det bara jobbigt att hoppa mellan sajterna, jag gillar alla stora kaniner =) Det verkar vara rätt vanligt att ha korsningar mellan de stora raserna och trist för dem att behöva välja sajt. Sedan blir det bättre diskussioner ju större en sajt är och som #50 skrev här ovanför, att det blir roligare om trådarna rör på sig
Är det så att denna Staffan inte vill godkänna en gemensam sajt för stora kaniner? Annars är det bara att ställa ultimatum tycker jag, eftersom de flesta här verkar vilja ha en gemensam sajt, antingen jättekaniner/stora kaniner eller ingen sajt alls =) Om det gäller reklam så borde det väl vara bättre ju fler som besöker sajten, desto mer kan de ta betalt =)
Det verkar onekligen finnas ett stort intresse för just stora kaniner här så om sajtvärden på kanin.ifokus godkänner ny sajt så är det bara att tuta och köra

Håller med # 53 :D
// Ludde
Skulle inte tro att det är något problem alls för Tina (sajtvärd) med en jättekaniner.ifokus - sajt, men jag kan ju inte vara helt säker, och dessutom måste det ju vara hennes godkännande och inte mitt "jag tror det går bra" :P

okejj ;)
#55 ja, absolut 
Jo, det är just när man googlar som de vill ha så många träffar som möjligt. Jag skrev att jag kunde tänka mig att starta ett belgiskjätte.ifokus om det inte skulle accepteras med jättekaniner.ifokus och det verkar bättre enligt dom.
Vi skulle ju kunna göra så att vi har en kategori som heter andra kaniner av jätteras eller liknande, men det blir ju inte samma sak. Alternativt att jag som Sajtvärd inte ser andra kaniner av jätteras som OT. På något sätt borde det ju gå att få alla parter nöjda.
Tror som er andra att det blir för smalt att bara ha en av jätteraserna, men Staffan sa då att det förmodligen kommer startas upp enskilda rassajter framöver i alla fall.

hmm… går det inte fixa på nåt sätt då så att man får träffar ändå… så att den hittar åt jättekaniner.ifokus när man googlar alla tre raserna?
Men hur kul är det med en sajt som knappt har någon aktivitet? 
Solbackens kaniner
Jag googlade på:
"stora kaniner" = 320 000 träffar,
"belgisk jätte" = 26 700 träffar
"jättekaniner" = 3780 träffar
#58 om han säger att det ändå kommer att bli fler sajter såsmåningom så borde det inte spela någon roll om det finns storakaniner.ifokus också
Bra idé du har tycker jag, om att sajten ändå omfattar alla stora raser, fast den heter belgiskjatte.ifokus
Himla bra initiativ av dig att starta ny sajt!! 
Jag går med direkt !
Jag föder upp Belgiska jättar .
Ingen som har en hane att låna ut eller sälja härinne???
Men vad vill de helst ha egentligen, massor av sajter med låg aktivitet eller färre men hög aktivitet? Jag skulle ta det sista, men de kanske tänker annorlunda..
Tror som många här. En gemensam sajt för alla jätteraser vore bättre.
Jag tycket självklart jättekaniner.ifokus…annars så vill jag nog inte vara medlem om det t ex bara är frassar. För min del är det de tyska jättescheckarna som lockar :)
Kastanjegårdens Kaniner
#59 Jag gav det som förslag också, att det skulle stå fransk vädur, belgisk jätte och tysk jättesheck i en underrubrik som skulle vara sökbar.
#61 För att få rätt antal träffar måste man googla med ämnet inom citattecken. Då får man fram helt andra siffror…
Bättre jättekaniner.ifokus än ingen ny sajt alls - eller?
#66 Ok. Hoppas att de nappar på det med underrubriker. Annars om du döper sajten till belgiskjatte eller likn. så kan du förtydliga på sidan att den gäller alla stora kaniner samt skapa grupper som döps till "fransk vädur", "tysk jättescheck" och "belgisk jätte" (och fler om det finns). Då känner sig nog alla med intresse av stora kaniner välkomna. Bara ett förslag..
Hoppas att det blir en ny sajt oavsett vad den kommer att heta 
(Lite OT här i tråden, är det någon som vet om det finns uppfödare av Belgisk Jätte och/eller Tysk Jättescheck i Norrbotten/Västerbotten?)
Kom och tänka på en sak, varför kan man inte göra nya kategorier om olika raser här på kif, istället för att skapa nya sajter om alla olika raser? Eller ni kanske vill ha större utrymme än en egen kategori till jätteraserna?
Bara en fundering som slog mig :)
Kastanjegårdens Kaniner

#69 det kan ju också vara för att locka en annan, viss målgrupp till den nya sajten, eller att samla folk med samma intressen på ett och samma ställe tror jag =)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Denna tråd kan stängas nu, fortsättningen på ämnet är hemlig.

räknas lilla tysk vädur till jätte kanin? medlem får jag bli det?
jag skulle jätte järna vilja bli det
Denna tråd kan stängas nu, fortsättningen på ämnet är hemlig.
Låser.
Solbackens kaniner