Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1443 ggr
damparu
0

Knorrar!

Sitter  ute med min lapptop vid kaninburen och har hämtat upp min ena hona,,, problemet är att den andra honan knorrar åt mig när jag ska lyfta henne… jag fick ut henne nu men så´fort jag kommer nära henne börjar on knorra. jag fick tag på henne och då försökte hon bita mig.. Det är ABSÅLUT inte likt henne,,, hon är den goaste kanin jag mött och snäll i alla lägen, jag bara undrar om det här har något med att hon har ont någon stans eller om hon är brunstig…

// Ludde

Zvintos
0

Hur gammal är hon?

damparu
0

#1 Hon är 1 år och 2 månader…. ingen av dem har varit så innan

// Ludde

Kristall
0

En av mina honor gör så när hon är brunstig. De andra två har aldrig visat minsta tecken på att vara brunstiga, så det är individuellt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

gullenos
0

Honor e ju som dom e. Hon är säkert brunstig ;)

damparu
0

nu är hon på och biter den andra kaninen också :s blir så förbannad på henne..

// Ludde

[Wera]
0

#5 Bor dom tsm?

TereseE
0

#5 Det hjälper inte att bli förbannad på en kanin!

damparu
0

#6 ja dom bor tsm… men dom bråkar inte i buren. det är först när man tar ut dem i kompostgaller lr nått som dom  e på varann.

#7 jag menade inte så.. jag menade att det bara är lite tråkigt att hon ska gå på den andra kaninen ( som givetvis säger ifrån)

// Ludde

gullenos
0

#8 Dom kanske bråkar om vems "revir" det är där ute ;)

damparu
0

# 8 det kan du ha rätt i ;) det konstiga är att den andra honan är ledar och Triffis (som det handlar om) hoppar på ''ledaren'' tss. :P aja.. i buren är dem iaf lugna. grejen som jag ville få veta var om hon kanske hade ont någonstas. men det värkar ju som om hon är brunstig bara ( vilket jag redan viste) men eftersom ingen av dem har varit så förut under brunsten så vart jag lite fundersam(:

Tack för alla svar!

// Ludde

Toaden
0

Min kaninhona gör så jämt när hon surar, men det hör till personligheten så detta inlägget kanske inte var till någon nytta ;)

damparu
0

# 11 hehe … det är bara lite konstigt för hon har aldrig varit sån förut :P!

// Ludde

Toaden
0

#12 Hon är väl extremt brunstig då.Kan inte komma på någon mer förklaring, kanske personlighetsbyte x)

Min hona är sån mest utanför buren, då får jag ibland inte ens ta i burkompisen utan att hon attackerar mig med framtassarna. När jag puttar undan henne så sätter hon sig med ryggen mot mig… Tar jag fram handen mot henne så nafsar hon surt i den! :P

damparu
0

haha precis som min kanin i buren då ;)

// Ludde