Vill gärna få tips :)
Jag har ju skrivit en tråd innan om att jag söker en vit rödögd lejonhuvad dvärgvädur och har hittat en uppfödare som har en sån nu fast den är ännu inte speciellt gammal :)
Men har funderat och skulle kanske aventullet vilja bli kaninuppfödare i framtiden på Lejonhuvad dvv och främst då Vit rödögda .
Men det är inte aktuellt än på ett par år, kanska tar en kull på den lilla om jag bestämmer mej för att köpa den :)
Men till saken är att jag skulle vilja ha alla tips? och saker som är bra att veta när man tar en kull och även hur man ska gå till för att bli uppfödare, jag är inte grön på kaniner men är total nybörjare på det där med uppfödning :)
Som sagt så är det inte aktuellt än på ett par år, utan ev. en kull om nya kaninen har det som krävs :)
jag är inte säker, men om du kikar på artiklarna här så kanske du kan klicka dig fram till bra information! :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#1 Jag vet, men kan va lite kul med lite Olika åsikter från uppfödare :)

Ja, du måste ju ha en tanke bakom. Tänka till vad ditt mål med kullen är. Vad för slags kaniner du vill föda upp, hopp/kel/utställning m.m.
Artiklarna här på sidan kan nog vara till god hjälp!
Putt
Jag tycker inte det är så hemskt jobbigt. Mamman sköter allting själv och matar den när det är kväll, så man behöver inte oroasig för det. Det kan hända att ungarna fryseer ihjäl för att honan är okunnig eller helt enkelt inte vill ha ungar.
Det svåraste är att hitta hem till de små liven, det är inte så speciellt enkelt. Jag är noga med vilka hem de kommer till och om någon oseriös är intresserad så säjer jag nej. Jag har hittat väldigt bra hem till mina kaniner jag sålt och Ashlee kommer få världens bästa hem.
Lycka till med din uppfödning! Maila mig om du har fler frpågor:) hjartelyckanskaniner@hotmail.com
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag tycker inte det är så hemskt jobbigt. Mamman sköter allting själv och matar den när det är kväll, så man behöver inte oroasig för det. Det kan hända att ungarna fryseer ihjäl för att honan är okunnig eller helt enkelt inte vill ha ungar.
Det svåraste är att hitta hem till de små liven, det är inte så speciellt enkelt. Jag är noga med vilka hem de kommer till och om någon oseriös är intresserad så säjer jag nej. Jag har hittat väldigt bra hem till mina kaniner jag sålt och Ashlee kommer få världens bästa hem.
Lycka till med din uppfödning! Maila mig om du har fler frpågor:) hjartelyckanskaniner@hotmail.com
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/