Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 252 ggr
_Mew_
0

Lyckad kloklippning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha då har jag klippt Flisans klor för första gången! Det gick bättre än vad jag hade trott.. men fick några nyp i armen av henne och några rivsår :P Nu får vi hoppas att jag inte får lika ont av hennes klor! Men jag klippte bara yttersta kanten på klorna. Så skönt att hon har ljusa klor så man ser pulpan, lite jobbigare på mina svarta marsvin ^^

Hopi
0

Vad sööötis hon är, Flisan!!!!

Tina-A
0

Grattis till framgången :P Hoppas det går lika bra i framtiden!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

_Mew_
0

Tack :D

Lotta_A
0

Bra jobbat! :)

Hopi
0

Jag har klippt Dennis klor idag! Första gången jag klipper klor på en kanin! 2:a gången som Dennis fick sina klor klippta. 1:a gången var uppfödaren hit o gjorde det. Då kollade jag så att jag skulle lära mig. Det gick jättebra! Dennis är så snäll, inga nafs eller nåt, så han är nog en jättesnäll kanin! *stolt* hehe. Klippte bara av det yttersta, lite-lite. Så har jag även klippt klorna på mina båda hundar idag och skrapat tandsten på den lilla hunden. Kom då att tänka på…

(Gör en ny länk av det…)

LinisPandie
0

Vad ska man använda för "klosax"?, kan man ta samma som man har till hundar eller finns det speciella för kaniner?

_Mew_
0

#5: Vad roligt :D Man blir så stolt när det går bra.

#6: jag tror man kan använda en klosax till hundar på kaniner.. men det vanligaste är ju att man köper en klosax som är till smådjur. :) Funderar på att gå och köpa en ny klosax, min har blivit ganska dålig nu  :P

KajsaM
0

Vad kul att det gick bra :) När ska man klippa klorna första gången?

_Mew_
0

#8: Inte för tidigt. Helst ska dom väl vara runt 4 månader tror jag. Min uppfödare klippte lite på klorna innan jag tog hem Flisan (dom var jätte vassa) och nu när hon är ca 4 månader så klippte jag dom för första gången. Jätte vassa igen! Men dom var fortfarande vassa när jag hade klippt dom så jag filade lite på dom. :)

Hopi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bäst är som sagt att köpa en liten klotång till smådjur/dvärghundar. Lägger med en bild på min klotång… (den blev att skimra i gult, men det gör den inte i verkligheten.. ser ju nästan rostig ut.. hum.. men det är den INTE! =)

KajsaM
0

#9 Okej, så snart borde det vara dax att klippa. Vad kan man fila med? En vanlig nagelfil eller?

_Mew_
0

#11: Ja jag har en vanlig nagelfil :)

Tina-A
0

#9: Jättebra svar :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

#12 Okej :))

_Mew_
0

#13: Tack :D Försöker hjälpa till så mycket som möjligt med vad jag kan :)

#14: Ska du testa att klippa nu eller? :)

KajsaM
0

#15 nja inte just nu Räcka ut tungan Men så fort som möjligt :P

_Mew_
0

#16: Okay :)

KajsaM
0

#17 Yes :)