Starta uppfödning med mig!?

Det kanske är bra att skriva vad du vill få ut av din Avel och vad du har för avelsdjur. Om det ska vara renrasiga eller blandisar, om dom ska märkas och säljas med stamtavla eller ikke stamtavla och säljas med härstamningsbevis. Kan vara bra att veta för den som är intresserad. ;')
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Och vart du bor kanske :)
/Elvira :D

Och kanske hur många år du är och lite info om dig själv:P
Mvh Maia

ja, allt sånt är bra att veta!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Jag fyller 15 snart, bor i norrköping. =)
#5 tror nog folk skulle vilja veta lite mer. Vad ditt mål med uppfödningen ska vara. Vilken ras? det handlar om. Sånna saker.
Dethär är min personliga åsikt, så ta inte illa upp:
Man kan ta en kull på sina kaniner. det är inte uppfödning.
Uppfödning har man när man har flera kaniner och tar kullar regelbundet. Man ska kunna mycket genetik, hur ungar ska skötas och vad som är bäst för dom. Dom erfarenheterna har man inte när man tagit en kull.
Ta en kull först, så märker du om kaninuppfödning verkligen är något för dig.
Värd på Choklad iFokus
#7 inte behöver man väl ha flera kaniner, och ta kullar regelbundet för att vara uppfödare. Men resten av det du skrev är ju väldigt viktigt.
Man ska läsa på ordentligt först, kanske prata med en erfaren kaninuppfödare och få tips?. Och sen när man är redo, ta sin första kull.
#8 Nej, men ska man hålla sin uppfödning vid liv behövs det nog mer än en hona. Man kan ju inte ta hur många kullar som helst på en hona ;)
Värd på Choklad iFokus
#8: Inte för att vara uppfödare, men för att ha en uppfödning krävs ju oftast flera kaniner och regelbundna kullar.
#9 haha nä nog är det kanske lättare om man har fler än en. :P Men det är ju inget måste för att man ska vara uppfödare.