ålderstecken
Bra fråga! Det vill jag med veta…
Jag tycker en kanin börjar bli gammal när den börjar bli segare, tröttare, hängigare… hade en 4-årig hona, dvv som inte visade ålderstecken ett dugg, men in systers kastrerade dvv hane på 5 år var jätte hängig, seg, trött och började bli svagare (inga muskler) och magrade av.
*borttaget*
#2 aah okey, för min kanin kanske kan skutta i max 5 min sen lägger han sig ner alldeles utpumpad ;/ vet inte hur gammal han är, men vill ju inte att han ska försvinna än..
Haha, jag har mitt egna system. Kaninerna här hemma blir officiella tanter/gubbar när de fyllt fem år.
Not your mom, not your milk.
#5 hehe ok, men undar om man kan se det på ngt sett eller att man helt enkelt måste veta ålder för att veta om dom är gammla?
Järnsaxa som jag sålde iväg, visade en del ålderstecken i form av att hon blivit vit-aktig i pälsen på flera ställen.
Hon började blekna lite redan vid 2 års ålder (blir 3 i augusti).
#7 Okey börjar nästan tro att min lille rufus börjar bli en liten gubbe, han är som mer vit/grå ipälsen och han blir trött väldigt fort :/
Söt hon var Järnsaxa ^^

jag har en kompis vars kanin är 10 (!) år gammal, han har blivit lite silveraktig i pälsen och han sover ganska mycket, men han är ganska pigg av sig tycker jag :))
#9 Oj, vilken tur hon haft!
Sen hade jag ju en hermelinhane som blev nästan 9 år.
På honom märkte jag inga ålderstecken alls.
Antagligen för att han alltid varit så lugn och sävlig.
Okey, men då är det som bara att spendera så mkt tid tillsammans med kanin som möjligt och hoppas på det bästa, för han äter ju å så ^^ så kanske några år till med honom

Jag hade en kaninsom blev nästan 10 år, han var pigg och hade inga som helst ålderstecken förrän sista halvåret, då började han bli mager och slö, fick dessutom starr så ögonen blev alldeles grumliga.
#14 aw okey :( får hoppas min kanin slipper starren iaf