Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 926 ggr
DEMNJA
0

Nära ögat!

I går kväll när vi gick "ut" i garaget för att utfodra ninisarna såg jag av ren tur att två av Jawa och Vides ungar låg alldeles vid ingången till boet. Fortfarande i själva bolådan men inte i den varma goa delen. Flyttade snabbt ut Jawa i rasthagen, tog upp ungarna och gubben lyfte ur boet. Tack och lov att vi lyfte ur det för där bakom låg ytterligare två! Och de hade legat där ett tag för de var alldeles kalla! Rent instinktivt satte jag snabbt tillbaka de två jag redan höll in i boet (de var inte kalla) och plockade upp de andra två och snabbt in under tröjan. Kuta in i värmen, på med fleecefilt och beordrade maken att värma vetekudden. Satt där och tänkte "bli varma, bli varma!" Deras magar blev lite varmare, men ryggarna var värre. Satte efter en stund tillbaka dem i boet med sina syskon och tänkte att där är det ju ändå varmt och gott. Så de fick ligga mellan sina syskon och direkt jag vaknade i morse sprang jag och tittade till dem. Tack och lov levde de allihopa och var varma och goa - PUH vilken tur! Det kunde ju ha gått illa!

Förmodligen hade de väl följt med hängandes i mamma när hon hoppade vidare efter diandet. Nu är jag supernojjig att det ska hända igen!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Stampelina]
0

Jösses, skönt att det gick bra i alla fall!

Hur har det gått med din lilla Tysk Vädur? Är hon såld ännu, sorry för OT…

DEMNJA
0

Jaa jag han bli riktigt rädd där!! Man fäster sig ju vid de små på en gång!

Hon är fortfarande kvar…

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

Baralisah
0

Vilken tur att dom överlevde! Man blir skit nojjig när sånt händer!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

spiritedaway
0

Oj vilken tur att ni upptäckte det :)

DEMNJA
0

#3 Jaaa, att man blir! Nu vill jag ju springa dit och kolla dem hela tiden, men det kan jag ju inte riktigt göra. Lite lugn och ro måste ju mamma kanin få!

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

[Stampelina]
0

Ja sånt där får upp pulsen på en alltså!

Angående din lill tysk vädur så trodde jag att rabbitlove hade köpt henne eftersom hon var så "på" om man säger så och sen såg jag i tråden "vårtäff i uppsala" att hon köpt en nu som hon får hem i juni och då trodde jag att det var din.

Den honan är i alla fall helt klart en av de vackraste kaninerna jag nånsin sett! Hoppas du hittar ett toppenhem till henne!

DEMNJA
0

Njaa, ingenting är bestämt ännu (enligt mig iaf). Det är ju det här med transport också..

Hon har säkert köpt en till då som kommer i Juni för nåt sånt har vi inte ens nämnt Glad

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

TereseE
0

Oj, det var verkligen tur Anna! Ibland har man änglavakt…

[Wera]
0

Oj, tur att att dom blev varma och ni upptäckte dom Flört

[Caifeen]
0

Vad bra att dom överlevde! :D

KaninEmma
0

Vilken tur att ni upptäckte dem och att dem överlevde! :)

// Emma :D

imsuchadiva
0

Vilken tur du hade :)

Det hände nästan samma sak för mig. Dock hade hon bara fått en unge och han var tillräckligt stor för att kunna skutta omkring själv, men tillräckligt liten för att kunna trycka sig in bakom boet och fastna.
Men han klarade sig fint :)

hjartelyckanskaniner
0

Om man hade sådan tur!

Tindra försökte döda sina egna ungar och jag kom troligtvis försent ut i huset för det var 3 st som rörde sig men var antagligen hjärndöda för hittade ingen plus ifrån hjärtat. Tosca fick 6 ungar men endast 2 st har överlevt.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/