Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1506 ggr
Qepta
0

Brunstig?

Ställer en fråga som jag faktist aldrig fått svar till. Så jag ställer frågan här då :)

Hur ofta är en kaninhona brunstig?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Linnet
0

En kaninhona kan vara brunstig och paras när som helst, men dom brunstar ju mest under vår och sommar det är oftast svårt att se men ett tecken på att hon brunstar som man ibland ser är att när man klappar kaninen så lägger hon sig platt ner och viker upp vansen. Dom har ju ägglossning några timmar efter att dom blir parade.

Qepta
0

jo jag vet, skulle hjälpa en kompis men hade ingen aning om hur ofta dom är brunstiga *skämmas* men ja nu vet jag och hon! :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

spiritedaway
0

min lilla tös här hemma är brunstig rätt ofta just nu i alla fall.

Qepta
0

Samma här, hon markerar överallt och är lite tjurig

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Maiae
0

Haha samma sak här, för nån månad sen var buren vit på väggarna :/. Min kanin mår bättre att få springa på stora avstånd när hon är bruntig vet inte varför men hon blir gladare!x)

Mvh Maia

Sashhi
0

Haha, den här veckan hemma hos mig har verkligen handlat om vårkänslor! Markeringar hit & dit, och ligga helt platt när man ska hoppa och grymta är också vanligt. Hanen min här hemma är helt utom sig.

Not your mom, not your milk.

Maiae
0

#6 Grymta låter som min kanin X)

Mvh Maia

Qepta
0

Bruden här grymtar som en gris och lägger sig ner, vet inte om jag vågar gå ut med henne hon kanske låter sig en hund para sig med henne *fniss* X>

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se