Önskar köpa bur!
Jag söker nu en innebur, den bör vara kring 120x60. Alla förslag mottages tacksamt!
Buren bör finnas kring luleå/boden/kalix/piteå.

granmor på forumet säljer ju både 100x50 & 120x60..men hon bor i Dalarna :/
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#1 Ah, ja det var lite väl långt :P isåfall hade det lönat sig att köpa en ny på affär ;)

#3 Okej, kan man hitta dem på någon hemsida? :)

http://grand-prix.se/product_thumb.php?img=images/kaninbur.jpg&w=120&h=64 en sån har jag. 100x50 kostar 495, 120x60 595, 150x85 895 (på min bästa djurbutik i örebro)
/Sanna

Okidok. Det var ganska dyrt :/

#7 Det beror väl på :P Här i luleå kan man hitta nya 120 burar för 700, hade hoppats på att någon hade en till övers som inte är fullt så dyr :S

men 595 är ju mycket billigare än 700 :) men det finns säkert begagnade billigare, kolla eniro, blocket, kanin-net (där säljer uppfödare ibland extra burar) :)
/Sanna

#9 595?! :S Du skrev ju 895? :S

japp 150x85 burar kostar 895, du missade nog det när du läste.
100x50 kostar 495kr, 120x60 595kr, 150x85 895kr.
/Sanna

#11 Ah, det blev lite rörigt först :P men det blir nog dyrare med frakt :/

ja tyvärr :(
/Sanna

#13 Men tack ändå! Jag letar vidare ;)
Annars kan du ju testa bygga en bur med kompostgaller :) Har sett nån här som byggde en träram och botten och sen bara använt kompostgaller. Kanske kan bli relativt billigt om man hittar billigt virke förstås.
Blir kanske inte den smidigaste buren.

#15 Jo det är ett bra förslag, det är bara det att kaninungarna tar sig ut så isåfall måste jag fixa nät och så :p hade tänkt ha som en till "hona-med-ungar-bur" :P
#16 ja det är ju sant :P är lite för stora hål i buren.. Då var inte min idé så bra längre :P

#17 Haha, det hade ju varit bra om det inte vore för de rymningsivriga små struntarna :)

#18 Men man kan väll ha hönsnät utanpå kompostgallret?:)
Mvh Maia

#19 Jo men det blir så tjorvigt då :p

Det brukar finnas billiga på blocket. Typ för 150 spänn. I alla fall i sthlm men i luleå vet jag inte!
/Elvira :D