Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1233 ggr
elinab
0

Bra strö till toalådan?

Jag undrar om det är någon som kan tipsa om bra men billigt strö att ha i toalådan. Jag vill helst att det ska gå att lägga i komposten också.

Stasar
0

Det finns små papperspellets eller vad man ska kalla det.

Jag vet inte vad de heter men det ser ut som ihoppressat pappeer iallafall.

hyltebarn
0

Jag andvänder "toa-lätt" (;
Har även testat Kattsand, men det funkade inte alls för mig!

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Strumpa
0

toalätt är gjort av papper, det är bra men det är inte superbilligt.

alspån är också bra och rätt billigt :) bättre än spån, far inte runt lika mycket i buren :)

använd inte kattsand dock, det är inte bra för kaniners luftvägar eller matsmältningssystem.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

elinab
0

Tack för svar! Ska kolla upp toalett. Just nu använer jag sågspån som pressats ihop till pellets. Det är något tyskt märke. Funkar bra men är dyrt.

Någon som vet om toalett kan läggas i komposten?

elinab
0

Oj. Toalätt var det visst :)

spiritedaway
0

toa-lätt ska gå att lägga i komposten. Har för mig att komposten funkade väldigt bra hemma hos oss medans jag hade kanin där hemma :P Fast vi använde inte allt i komposten, utan hade även ett särskilt ställe på marken också.. Där blev det gott om mask sen :P

TereseE
0

Jag är jättenöjd med Toa-lätt!

elinab
0

Ok, låter bra. Får ta och testa toa-lätt.

Strumpa
0

ett tips: på coop brukar dom ha 55 liter toalätt för ca 115 kr, mycket billigare än i djuraffär där 10 liter brukar kosta runt 60.

/Sanna

hyltebarn
0

Lycka till :)

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Kristall
0

Aspflis tkr jag att är bra när man har innekaniner. Luktar inte lika mkt som t.ex. spån, dammar inte och yr inte runt i hela rummet ^^

Har själv haft det till tamråttor och min ena kanin. Lite dyrt men bra. =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

elinab
0

#9 tack för tipset!

# 11 var kan man köpa aspfis, och ung hur mycket kostar det?

[jakke94]
0

toa-lätt luktar inte heller så mycket :P

Kristall
0

#12: aspflis brukar finnas i bl.a. djuraffärer, vet inte vad det kostar i Sverige men här kostade det typ 8-9 euro (~90 kr) per säck på ~20 liter.
Såhär ser det ut :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

Spån är billigt. Toa-lätt är något dyrare.

elinab
0

Ok. Tack Kristall. Ska ge mig ut och handla i helgen, får se vad jag kommer hem med :)

Jonaflax
0

Torvströ är också billigt, och minskar lukten väldigt bra.

Dessutom helt perfekt i komposten.

Hittar man ingen som säljer torvströ för hästar så finns det nog hos närmaste plantskola.
Jag har sån tur att det finns ett företag som producerar både torvströ och spån, bara 3 mil hemifrån. Stora balar kostar bara 30:-.

Tänk om jag kunde få tag i halmbalar lika nära…

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Ebba-A
0

Toa-lätt hade jag när jag hade kanin. Inte så billigt men effektivt.

Värd på Choklad iFokus

Sashhi
0

Skulle behöva tips? på något annat än toa-lätt.. Med 5 kaniner, snart ev. 6 kaniner så blir det lite dyrt att köpa toa-lätt varje vecka.

Not your mom, not your milk.

Strumpa
0

alspån! jag betalade 79 kr för en stor säck :) större bitar än spån, och sägs vara nästan helt luktfritt (enligt rått-och musägare) det finns dessutom på många djuraffärer, annars kan dom ta hem :) (alspån heter det, men det är mer alflis egentligen)

/Sanna