Frysa ihjäl?
Hur stor är risken nu att en 9-dagar bebis fryser ihjäl om de kryper ut boet? De bor på min inglasade balkong och där kanske det blir runt +5 grader i natt. Denna gången verkade som om mamman låg och värmde/gosade med sin bebis…Och kan ungen nu lättare söka skydd hos sin mamma om den kommer ifrån boet?

Det är nog ganslka stor risk att den fryser ihjäl om den kryper ur boet om det är minusgrader ute, har haft ungar som frusit ihjäl i juni när dom kommit utanför boet. Mamman brukar ju inte bry sig om ungar som kommit utanför heller.
tror inte det ska vara nån större fara faktiskt. en 9 dagar gammal har ju fått päls, inte så mycket men ändå lite som skyddar. Dock har den ju inte samma värme i boet om den är själv (som jag uppfattat det), och har den då klarat sej hittils borde det gå bra. =).
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Att det aldrig kan bli lite varmare, värsta snöstormen har vi haft idag men jag har på ett värmeelement nu på kvällen på min inglasade balkong så det inte ska bli så kallt. Just nu är det 15 grader där ute men det blir ju kallare när jag stänger av det för natten (kan inte ha det på när jag går o lägger mig eftersom jag behöver då stänga dörren och eluttaget är här inne)

ne det är nog ingen fara med ungen om den hamnar utanför den kryper nog bara intill sin mamma igen.