Färgfråga igen! bild
Så pinsamt men jag tycker det är svårt att färgbestämma framförallt dessa lite lurvigare kaniner.. Den svartvita tror jag heter brokad.. Men sen har jag två grå/vitcreme spräckliga och en vit med ljusljusgrå öron, nos och mkt lite i pälsen..
Lägger in en bild som inte är den idealiska men kanske ni kan utröna vad det är för färg..
Kan ju vara bra att veta det när man ska göra härstamningsbevis.. Mor och far har fullstam och stamtavla men då vi inte får märka så blir det härstamningsbevis tills ngt nytt händer.
Märka får vi ju göra, bara inte själva.
Inte tänkt att testa på ring då? =)
Har själv bestämt mig för att använda ring, när det är dags för nästa kull.
Blev lite OT.
Vilka färger har föräldrarna och resten av stammen?
Brukar vara lättare att veta vilka färger ungarna kan vara då.
Ringar??? Då har jag missat ngt!!
Mamman är brun zobel siames och pappan är brun zobel ( i stort bara brunt i hans stamtavla)
Tack NinniH! Jag hade i stort gett upp om att kunna märka mina kaniner. Men då skulle jag ju faktiskt kunna märka dem jag har hemma väl?
Då får jag bli medlem i år igen då.
Du har inga tankar kring färg på dem kaninerna? Jag hittar nämligen inte deras färg på KAF
#4: Så lite så.
Har kaninerna stamtavla, så kan du ju märka dem.
Förutsatt att du som sagt blir medlem och skaffar uppfödarnummer. =)
Har faktiskt ingen aning om färgerna, tyvärr.
Har svårare att se färger på långhåriga, är lättare på normalpälsade.
Men den längst till höger skulle jag tro är zobel brun brokad, ser inte tillräckligt mörk ut för att vara svart.
Den i mitten ser japantecknad ut, men inte säker..
Överlåter det till någon som är mer hemma när det gäller mer pälsade. ^^
Mina gissningar är fr v. brun zobelsiames (väldigt ljus?), blå/gul japantecknad (väldigt ljus?) och svart brokad.
Du har ingen annan bild?:) Jättesöta är de iaf!
Jättesöta!
Uppfödarnummer skaffade jag förra året så det har jag, bara att betala in medlemskapet igen då:o)
Han längst till höger som ni tror kan vara siames är väldigt fin, nog den finaste av dem så det hade varit kul attkunna ta ut stamtavla på honom.
Har fler bilder som jag bara ska föra över, lite dålig skärpa bara.. Så det kommer fler. den svartvita är verkligen kolsvart i sin svarta teckning, liten tös som är ljuvlig!
ska se om ni ser lite mer här.. men som sagt han är vit och inte creme, för dåligt ljus på bilden.. men siameser ska inte ha färgade ben eller fötter?
Nu ska vi se…de har mer man bara att jag har kammat bak den.. Sen så är min yngste son med på ett hörn också.

#10 Ser ut att vara japan, ser inte riktigt färgerna men nosen ser lite gulaktig ut blå/gul?
#12 Zobel siames brun?
#13: Är antagligen för att den är zobel-japan.
De brukar få så på nosen då.
Tack snälla ni! Tycker det är jätte svårt detta med färg!
Men hur ska jag skriva färgen på den som är gråcreme
Heter dem blå creme zobel japan??
puttar upp lite och hoppas få en förklaring på hur jag ska färgbenämna den grå

japantecknad svart/vit eller blå/creme (ser inte riktigt för ljuset är ganska dåligt men vilka två färgen han har ser du kanske själv? Googla?) zobelsiames brun?
Alltså japantecknad x/x zobelsiames brun?
Jag är verkligen ingen expert!

#17 tror det heter blå/vit, inte blå/creme. creme är ett tyskt ord :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

#18 Jo kanske men menar mer just ljus gul. :)
Testa att lägga ut bilderna på kanin-net.nu och fråga.
Där finns flera som är väldigt kunniga när det gäller färger och genetik.
Är du inte medlem, eller orkar bli, kan jag hjälpa dig ifall du vill.
#20 Jätte gulligt! Ska se om jag kan få ngr bilder i dagsljus då bilderna blir lite gula då det är för mörkt när de togs.
#21: Låter bra det. =)
Sen får du gärna skriva ut hela stammen, med färger och sådant.
Blir lättare för dem att försöka luska ut då.