Varför?
Jag var nyss ute med min kanin i snön (riktigt härligt väder, inte mkt snö kvar), så tänkte jag på först att hon alltid satte sig där det är snö, vad kan det bero på? sen när hon tvättade sig hela tiden!, varför liksom skakar kaninerna med fram tassarna/"armarna" innan dem tar dem över nosen?:s, har aldrig tänkt på det förut.
Pandie går jätte bra i koppel och så, när hon väl har på sig det tycker hon att det är jätte kul (Hon njöt verkligen idag när jag satte på det, hon fick sitta i mitt knä och värma sig), men hon tycker inte om när man bär ut henne från sin bur, alltså när man bär henne när hon är ute och så är inga problem, men när jag ska ta ut henne från buren så springer hon ut på sin gård iksom (där jag inte får tag på henne), till slut ger hon med sig, men hur ska jag göra för att få henne att vilja gå ut?, redan från början och inte när jag sätter på kopplet?.

Ingen som vet ?…

Hon kanske sätter sig där för att hon tycker om snö ;) Albin är tvärt om, han letar upp en plätt där det inte är nån snö alls innan han tvättar sig.
Att dom skakar på tassarna innan dom tvättar sig tror jag är för att få bort smuts innan dom putsar sig i ansiket, men jag vet inte säkert ;P
Alla kaniner skakar tassarna/armarna innan dom tvättar sig tror jag :) Det är så gulligt!
Det enda jag kan komma på för att få henne att vilja gå ut, är att ta ut henne ofta. Då kanske hon vänjer sig och börjar se fram emot det mer och mer då hon inser att det är jättekul :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jaa att det är gulligt ;)
Precis som Tina skriver så är ute mycke med henne. Hampus älskade att vara ute och skutta. Han grävde och smakade på snön ;D
Jag vet inte varför dom skakar på framtassarna, men sött är det iaf :)
Prova att muta henne med lite gurka så kanske hon vill komma ut?