Wienertecknad?
Jag har en lejonhuvad hona hon är japantecknad gul/svart troligen viltfärgad då hon är vit på magen. Men hon har också en vit fläck på nosen, är det ett tecken på att hon är wienertecknad. Även hennes pappa som är viltgrå hade en vit fläck på huvudet. Funderar på att para henne med en vit blåögd hane för att förhoppningsvis få några vita blåögda ungar. bild finns på min hemsida under "kaniner" Nelly heter hon, syns inte så bra på den bilden, men man ser att hon är lite vit på nosen.http://notvikensdjur.zoomin.se

hur ser hennes stam ut bakåt då? :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Testa och para med en vit blåögd, så får du svaret. =)
Blir det vit blåögda ungar, så är hon helt klart wienertecknad.
Men med tanke på att hon är lejonhuvad dvv, så har det ju korsats in lejonhuvad kanin.
Och där är wienerteckning väldigt vanligt, till många uppfödares förtret.
Så jag skulle nog vilja säga att hon är wienertecknad, ja.

Jag vet inte mer än att mamman är japantecknad (tror hon var svart vit jaopan) och att pappan är viltgrå med en vit fläck. Har försökt maila till hon som äger hanen, men tror hon har slutat med sin uppfödning så vi får se om jag får nåt svar. Men jag provar nog att para med den vita hanen ändå, så får vi se vad det blir för ungar.

#3 viltgrå med en vit fläck är med stor sannolikhet wienerteckning :) och din honas vita nos är också wienerteckning. hon var förresten supersöt :) jag är långtifrån expert men jag kan nästan satsa pengar på att du kommer få åtminstone en vit bö unge iaf :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Jo, det är vad jag själv tror också, ville få det bekräftat. Lite trist om hon inte är wiener då den tilltänkta pappan bara hat viltgrått bakom det vita, parade honom med madagaskarmantlad hona med ett dolt blåanlag och ett dolt zobelanlag och det blev bara svarta+mantel och en viltgrå unge, ingen av dom ser ens wienertecknad ut men jag vet inte ögonfärgen ännu, så han hat troligen inga andra dolda anlag. Så utan wieneranlag hos honan kan det bara bli svart och viltgrå. Men jag ska testa.