Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1084 ggr
EvelinaAndersson
0

varför :(

Varför sjunker mitt kanin intresse?Rynkar på näsan

Det  finns ingen ork att gå ut till kaninerna. och ingen lust.

Jag vill ju  gjärna ha kvar de.Kan man göra nått åt de?

[Caifeen]
0

Försök att hitta på något kul med dem, så kanske ditt intresse "stiger" ? :) Du kan typ .. ja, hitta på något roligt :D

Sashhi
0

Hade samma problem när jag var lite yngre, runt 11 år. Försökte komma på något kul att göra med de, och hoppningen blev min grej. Tävlar aktivt nu.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

Mitt intresse sjönk ett tag, till slut hade jag bara en kanin. Mitt intresse steg sen när jag skaffade mig Nalle och mina teddyvädurar, hittat den ras jag vill fortsätta med och tycker om. För när mitt intresse sjönk "prövade jag på" nya raser, så som hermelin, lejonhuvad kanin och belgisk hare :)
Du kanske tröttnat lite, sen kanske det stiger.Det kan ju fram för allt minska under vintern. hur många kaniner har du? :)

lennartsdotter
0

Tror att intesset sjunker mest under vintern, märker det själv. Jag tror det är för att man inte kan ta ut kaninen i kylan… Kan doc vara en rolig och lite spännande att ta med kaninen till närmsta ridhus!

-Lagom varmt och mycket plats!

Det ska alltid vara roligt att ha djur! Visst får man vara lite slarivg ibland, t.ex att strunta i att mocka i buren en morgon och göra det på kvällen istället. kaninen dör inte av det!! Fast man får ju inte försumma djuret heller…

EvelinaAndersson
0

Jag hade hoppningen som jag tyckte var kul,men jag har ingen ork att tävla eller nått sånt längre. :/

Nu i helgen har jag inte ens bryt mej om kaninerna ,efter som att  jag inte är hemma.

Lena82
0

SOm de andra skrivit så försök att hitta på något roligt och kanske något du inte gjort med kaninerna innan. Så det blir något nytt och "spännande" för er båda. Lycka till att få intresset tillbaka

[Wera]
0

Tycker det är kul att ta kaninerna till en gammal hockeyrink som inte används längre (finns en där jag bodde förut) där var de lösa, det var kul. Och ha dom lösa i skogen och leka också. Om du inte kan ha kaninerna i skogen lösa, ha sele :P
Vet inte om du läste #3 elr inte, undrar hur många kaniner du har. Antalet kan också bero lite på intresset. Iaf. för mig.

EvelinaAndersson
0

Jag och min syster har 8 stk.Varav en min. men jag måste ändå hålla på med alla.

Jag var mer för kaniner innan vi flyttat.

gaaabbi94
0

Försök tänk postitivt, kaninen måste ha dej för att överleva och den älskardig. Älska den tillbaka och försök tänka att kaninen är din hobby. Jag känner också som dej ibland men jag brukar tänka på hur mycket jag skulle sakna kaninen om jag gav bort den. Och som dom andra säger, försök hitta på nåt kul. Jag bygger snöggrottor med tillsammans med min kanin på vintern i en stor Hage han har. vi kan va ute i minst en timme!

EvelinaAndersson
0

De kändes nästan kul att  gå  till kaninerna nu.

Jag har vare utan dem i en  vecka

Lena82
0

Tror du att det är på väg att vända igen???

Tittiman
0

Jag håller med #9. Försök att ändra tankesätt. Tänk på hur viktig du är för att dina kaniner ska ha det bra och att de är helt beroende av att du pysslar om dem. Föreställ dig att du skulle vara tvungen att göra dig av med dem och att dina kaniner skulle hamna hos ngn annan person ist.

Ibland kan det kännat motigt att gå ut till kaninburen när man helst skulle vilja mysa i tvsoffan. Jag brukar däremot tänka på hur mkt jag tycker om var och en av mina små kaniner och att jag vill att de ska ha det så bra som möjligt!

EvelinaAndersson
0

#11 Vända tror jag inte.För nu  orkar jag inte gå ut längre.

Jag går ut  dit en gång om  dan för att  jag blir tvingad.Jag vill igentlige inte. jag  vill  sova istället har jag märkt.

Jag testade gå  ut  en  natt då jag mådde som  värst  men de funkade inte. så kaninerna  ger mej ingen tröst heller..

Kristall
0

Ang. #8… varför måste du hålla på med alla kaninerna? Kan inte din syster ta hand om sina kaniner? Obestämd 

Tror annars att det blir roligare om ni börjar gå ut till kaninerna tillsammans, och börjar göra något med dem, t.ex. Kaninhoppning. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

*dubbel*

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Lena82
0

#13 aj då. Det låter inte alls kul. Håller tummarna för att det kommer att lösa sig för dig

EvelinaAndersson
0

#15 Vi  går alltid ut tillsammans,Och min syster  är"rädd" för att  få  ut själv.Så jag  måste fölkja än om jag  inte vill

Tittiman
0

Det låter som att du kanske ska fundera på att omplacera dina kaniner. Gråter De förtjänar ju faktiskt ngn som har intresset för dem…. eller?

EvelinaAndersson
0

#18 Har   funderat , men jag  har ju  bara  en kanin så  syrran kanske tar  henne. tills jag  hittar den rätta.

imsuchadiva
0

I inlägg nummer 13 skriver du " Jag testade gå ut en natt då jag mådde som värst men de funkade inte. så kaninerna ger mej ingen tröst heller.."
Det låter som att du är deprimerad.
Jag tycker att du ska prata med någon, föräldrar, kurator/skolsyster på skolan eller något liknande. Tala om varför du mår som du mår. Så kommer de kunna hjälpa dig så du mår bättre.

Omplacering av kaninerna tycker jag ni ska ha som sista utväg. Skulle ju inte vara så kul om du börjar må bättre och vill hålla på med kaniner igen om ni lämnat iväg alla

EvelinaAndersson
0

Jag  har börjat gå ut till kaninerna  fler gånger om dan nu.

och de verkar som att   intresset kommer tbx.

Veero
0

#21 vad bra :D

Rero
0

Jsg tappade helt  mitt intresse för min kanin då han var arg och bara bet mig. men nu har jag varit med han mycket och snäll har han blivit så vi ska börja hopptävla. Nu är min kanin mitt ALLT :D

EllanA
0

Hoppas ditt intresse kommer tillbaka!

minkaninester
0

Mitt kanin intresse minskade drastiskt (stavning?) under vintern. Nu har jag nog Aldrig varit så intresserad. Ge det en chans :)

Hitta på något kul, så kommer det nog tillbaka :)<3

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Maiae
0

Hahah mitt kaninintresse sjunker lite på vintern, sen stiger det upp til max på sommarn X)<3

Mvh Maia