Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2799 ggr
Norea
1

Bygga kaninhus

Hej, jag tänkte inreda lekstugan till kaninhus med gård utanför. Tacksam för alla tips? om inredning till kaninen. VAd bör jag tänka på? Inte haft kanin förut och nu blir det lejonhuvad eller dvärgvädur.

sfut
0

Det låter jättehärligt.

Tänk på att det bör vara tak och botten på hagen om han ska vara där dygnet runt och att det ska finnas en hylla/litet hus att hoppa upp på/gömma sig under.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

[Niike]
0

Kaninen måste ha ett hus eller en sitthylla, vilket det är lag på. Många kaniner uppskattar att sitta lite högre upp så sätt gärna in stubbar, flera hus eller liknande som kaninen kan sitta på. Även tunnlar brukar vara mycket uppskattat.

hyltebarn
0

Vad roligt! :D
Lycka till, hoppas det går bra,

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

[Wera]
0

Min förra granne hade en "lekstuga" med en gård utanför som kaninen hade tillgång till hela tide (utom på nätterna för hagen var av kompostgaller.)

Hagen bör vara säker med tak, nät i botten och minknät/svetsnät/putsnät som är säkert om kaninen ska vara i hagen under natten och helt utan uppsyn ibland.
Som Maja skriver (Niike, #2) är det lag på att kaniner måste ha en sitthylla elr hus. Stockar, tunnlar, grenar är uppskattat.
I min förra grannes "lekstuga" hade hon bänkar, pallar, stolar och lite sånt som kaninen gärna hoppa upp på.